نمایش ناشایست در صفحه های مجازی و کف جامعه/ حجاب آبرو و احترام زن را سنگین می کند


ساعت: 10:21
تاریخ انتشار: 20.04.1401
کد خبر: 1882209

مسیر کجی که به مرکز خانواده می‌رفت.

فحاشی یک معضل اجتماعی است که موجب ناهنجاری های اجتماعی و فرهنگی می شود و امنیت اجتماعی و سلامت عمومی جامعه را تهدید می کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از آرماند; سالروز حمله به مسجد گوهرشاد و کشتار مردم در حرم مطهر امام رضا (علیه السلام) به دستور رضاخان در سال 1314 روز عفاف و حجاب اعلام شد.حجاب به معنای پوشش و تامین حریم خصوصی است. در نگاه، گفتار و رفتار با نامحرم و از منظر اسلام، تحکیم پیوندهای اعضای خانواده و جلوگیری از فساد و آشوب در جامعه، دو فلسفه اصلی حجاب است. به عقیده بسیاری از افراد، حجاب در ابعاد مختلف آرامش را تداعی می کند.

اولین قدمی که استعمارگران برای تسلط بر کشورهای مستقل اسلامی برمی دارند، استفاده از تهاجم فرهنگی برای تخریب فرهنگ آن کشورهاست. چرا فرهنگ تنها موضوعی است که ملت های مسلمان را از استعمارگران غربی متمایز می کند و مقوله حجاب یکی از ارکان اصلی کشورهای مسلمان است.

ترویج ناهنجاری های اجتماعی با گسترش بی اخلاقی

بدحجابی یک معضل اجتماعی است که موجب ناهنجاری های اجتماعی و فرهنگی می شود و امنیت اجتماعی و سلامت عمومی را تهدید می کند.

امروزه شاهد انگ زدن به این مقوله مهم در سطح جامعه هستیم به گونه ای که مردم نه تنها در زندگی واقعی خود به این مقوله حجاب و عفاف بی توجهی می کنند، بلکه تصاویری از فعالیت ها و زندگی بدون حجاب خود را در فضای مجازی به نمایش می گذارند. پست شده گاهی افرادی که در زمینه های خاصی مانند آرایشگاه های زنانه فعالیت می کنند برای جذب مشتری، صفحاتی در فضای مجازی و عکس های بدون حجاب خود و مشتریانشان را منتشر می کنند که این اقدام نامناسب و خلاف موازین شرعی ما است.

شهید مطهری در کتاب مسئله حجاب می نویسد: «حجاب در اسلام برخاسته از یک سؤال کلی و اساسی است و اسلام می خواهد انواع لذت های جنسی به محیط خانواده و در چارچوب ازدواج قانونی اختصاص داده شود و جامعه به آن تبدیل شود. بر خلاف نظام غربی عصر حاضر که کار و فعالیت را با لذت های جنسی آمیخته است، اسلام می خواهد این دو محیط را کاملاً از یکدیگر جدا کند.

حجاب آبرو و احترام زن را سنگین می کند

مقام معظم رهبری در دیدار جمعی از زائران کشور فرمودند: «حجاب مایه فردیت و آزادی زن است. بر خلاف تبلیغات ابلهانه و سطحی مادی گرایان، مایه اسارت زن نیست، زن با برداشتن حجاب، آنچه را خدای متعال و طبیعت پنهان کرده است، آشکار می کند، برای اینکه از او خواسته شود، کوچک می شود، خود را کوچک می کند. حجاب عزت است، متانت است، قدردانی زن است، بار عزت و احترام اوست. این باید بسیار قدردانی شود. و باید از اسلام بخاطر مشکل حجاب تشکر کرد. این یکی از نعمت های خداست.» (1391/2/23)

حال سوال این است که نهادهای نظارتی و نهادهای مرتبط با این امر مهم اقدام اساسی در این زمینه انجام نداده اند و کدام نهاد متولی گره از این معضل باز خواهد کرد؟

مولوی یونس چاهانی در گفتگو با را آرمان; فرمود: حجاب در لغت به معنای پوشیدن، پوشیدن زیبایی هایی است که خداوند متعال به عنوان گوهر گرانبها و نعمت به او داده است.

امام جمعه اهل سنت منطقه رامشک کلاگنج با بیان اینکه خداوند متعال، پیامبر (ص) و اهل بیت علیهم السلام نعمت حجاب را نعمتی بی بدیل خواند و ادامه داد: حجاب نشان دهنده ارزش وجودی است. زن مسلمان جهان در مقایسه با زنان دیگر

حجاب وسیله رسیدن به تقوا و فضیلت است

وی افزود: یک زن مسلمان با حجاب می تواند به درجه ای از تقوا، ارزش و فضیلت دست یابد که دیگر زنان جهان با صدها سال تلاش به آن دست نخواهند یافت.

مولوی چاهانی تصریح کرد: در دورانی هستیم که به شر قرآن معروف است و در کنار پیشرفت تکنولوژی به طغیان و فساد معروف است. اما زن انسان گرانقدری است که خداوند متعال به او حجاب داده و زن مسلمان را پیشوای زنان جهان قرار داده است.

افزایش آمار جرم و جنایت در جهان با افزایش بی اخلاقی

امام جمعه منطقه اهل سنت رامشک کلاگنج گفت: دنیای کفر با تبلیغات بد عفاف و حجاب می خواهد زنان مسلمان را در چشم مردم کمتر جلوه دهد و اگر به وضعیت امروز نگاه کنیم بیشتر جنایاتی که در کشورهای اروپایی انجام می شود. و در غرب در اثر بی حجابی بوجود می آید.

وی بیان کرد: در این شرایط بسیار حساس، وظیفه هر مرد و زن مسلمانی است که فواید حجاب را به فرزندان خود بگوید تا خواهر مسلمان ما فکر خروج بی حجاب از خانه را نداشته باشد.

مولوی چاهانی تصریح کرد: برخی حجاب را زندان می دانند اما اینطور نیست، زن باحجاب زندانی نیست، اما زن باحجاب دارای کرامت، شرف و گوهری کمیاب است و وظیفه ذاتی هر مسلمانی است که نعمت حجاب را نهادینه کنید تا طبیعی شود.

امام جمعه منطقه اهل سنت رامشک کلاگنج با تاکید بر اینکه بانوان ما نباید تحت تاثیر تبلیغات رسانه های غربی قرار بگیرند، گفت: وظیفه مسئولان است که در ادارات شما از برکات و برکات حجاب صحبت کرده و به نیروهای خود توصیه به حجاب کنند.

وی خاطرنشان کرد: زنان ما را باید دختران بزرگوار پیامبر اسلام دانست و دنیای امروز نیز شیفته اهل بیت پیامبر(ص) است که یکی از دلایل آن حجاب است. بنابراین زنان و مردان فرزندان خود را به حجاب سفارش می کنند تا جامعه ای آگاه و پویا داشته باشیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید