نماینده اصولگرا: این مجلس فقیر است و قدرت استیضاح ندارد

نماینده اصولگرا: این مجلس فقیر است و قدرت استیضاح ندارد

روز جدید : نماینده اصلی مجلس یازدهم گفت: از آنجایی که انسجام جناحی وجود ندارد، فردی که وارد استیضاح می شود تنها می ماند. امروز بالاخره طرح های استیضاح در مجلس 20-30 امضا دارد.

استیضاح وزرای دولت سیزدهم

مجلس یازدهم به نیمه عمر خود رسیده است. علیرغم انتقادات فراوان از عملکرد یک سال گذشته، دولت حسن روحانی و حتی برخی از وزرای دولت سیدابراهیم رئیسی در ۲ سال اخیر موفق به استیضاح این وزیر نشدند. چندی پیش احمد امیرآبادی فراهانی، عضو هیأت رئیسه مجلس، از انتظار نمایندگان برای تغییر کابینه توسط رئیس جمهور صحبت کرد که می تواند مقدمه ای برای استیضاح وزرا در مجلس باشد.
جبار کوچکی نژاد نماینده مجلس یازدهم در جلسه رایزنی دولت و مجلس در خصوص اصلاح و بازنگری کابینه گفت: انتظار جامعه و مجلس از دولت این است که در یک سال عملکرد خود را ارزیابی کند و بر روی نقاط قوت خود تکیه کند و نقاط ضعف خود را جبران کند. ، دولت در میانه اجرای برنامه تحول اقتصادی قرار دارد و کسانی که با حوزه های اجتماعی و اقتصادی آشنایی کامل دارند باید مجری این برنامه باشند.

وی افزود: از دولت انتظار داریم تیم اقتصادی خود را قوی تر، جسورتر، قوی تر، هوشیارتر و هماهنگ تر کند تا احتمال اشتباه در اجرای برنامه های اقتصادی به حداقل برسد. بر کسی پوشیده نیست که در طول جنگ حتی کوچکترین اشتباهی می تواند بزرگترین آسیب را به همراه داشته باشد. امروز در جنگ اقتصادی با دشمن هستیم، بنابراین باید ضمن اجرای یک سری تغییرات در عرصه اقتصادی کشور، ضریب خطا را به کمترین حد ممکن برسانیم.

رئیس‌جمهور یادآور شد: اخیراً شاهد بودیم که وقتی آمار و اطلاعات دولتی در مورد دهک‌های درآمدی اشتباه بود، این موضوع یک سری تنش‌های اجتماعی ایجاد کرد و مردم اعتراض کردند، بنابراین وقتی دولت می‌خواهد راهکار اقتصادی را اجرا کند، باید توجه شود. از همه ابعادش

وی درباره دلایل ضعف و ناتوانی مجلس یازدهم در استیضاح وزرا بیان کرد: من چهار دوره در مجلس بودم، این مجلس روحیه انقلابی و سخت کوشی دارد اما انسجام داخلی مجلس بسیار ضعیف است. مجلس زمانی به سمت استیضاح می رود که جناح قوی وجود داشته باشد. این مجلس فقر جناحی دارد.

این عضو فراکسیون اکثریت مجلس تصریح کرد: یک فراکسیون زمانی می تواند قوی باشد که اعضای آن از نظر فکری به هم نزدیک باشند تا بتوانند معادلات را در مجلس یکپارچه کنند زیرا انسجام جناحی وجود ندارد. کسی که وارد استیضاح می شود تنها می ماند. امروز بالاخره طرح های استیضاح در مجلس 20-30 امضا دارد.

وی ادامه داد: زمانی که قرار است استیضاح انجام شود حداقل 150 نماینده پارلمان اروپا باید با هم همکاری کنند در غیر این صورت تحقیق و تفحص به نتیجه نمی رسد بنابراین من هیچ طرح تحقیق و تفحصی را در این مجلس امضا نکردم زیرا به انسجام لازم برای موفقیت اعتقاد نداشتم. استیضاح.»

کوچکی نژاد در خصوص موفقیت مجلس دهم نیز گفت: چند وزیر در دولت روحانی استیضاح شده اند و رئیس جمهور این سوال را مطرح کرد: فراکسیون اصولگرایان نیز حدود 90 نماینده دارد. این سه فراکسیون واقعا دقت کردند و روی طرح ها و لوایح کار کردند و ائتلاف جناحی در جریان رای گیری شکل گرفت.

وی ادامه داد: مجلس یازدهم فراکسیون منسجمی ندارد بنابراین استیضاح این مجلس سخت است. و از سؤال روی برگرداند و آن را در جهات دیگری قرار داد.

دیدگاهتان را بنویسید