نماینده مجلس قزلجه: آثار مصوبه فیلترینگ شورای عالی مجازی بیش از 10 قانون است/ در فناوری ممنوعیت کارساز نیست

نماینده مجلس قزلجه: آثار مصوبه فیلترینگ شورای عالی مجازی بیش از 10 قانون است/ در فناوری ممنوعیت کارساز نیست

روز جدید قزلجه نماینده مجلس: آثار مصوبه فیلترینگ شورای عالی مجازی بیش از 10 قانون است/ در فناوری ممنوعیت کارساز نیست.

در صورتی که هدف از فیلترینگ نگرانی از مسائل امنیتی است که در همان شرایط تصاویر و اخبار منعکس می شود و صرفا اذیت کسب و کار و مردم است.

غلامرضا نوری قزلجه نماینده مجلس درباره فیلترینگ در فضای مجازی گفت: متأسفانه شرایط بهانه ای را به دست کسانی داد که بدون این مشکلات هم به دنبال فیلترینگ بودند. همچنان امیدواریم با رفع این شرایط خاص، اینترنت به حالت قبل بازگردد و فیلترینگ برطرف شود.

نماینده مردم بستان آباد در شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار عصر ایران گفت: اکنون به کسب و کار آسیب جدی وارد شده است. استارت آپ های دانش بنیان، به ویژه آنهایی که در مقیاس کوچک هستند، به شدت آسیب دیدند. آنها کوچک شده اند و در آستانه مهاجرت هستند. ما برای این کسب و کارها سرمایه گذاری های زیادی در کشور انجام داده ایم، موتورهای پیشرفت کشور در زمینه های مختلف از جمله اقتصاد هستند و به راحتی از دست می روند.

وی با بیان اینکه در این شرایط هم نمی توان از فیلترینگ دفاع کرد، اظهار داشت: وی بیان کرد: در صورتی که هدف از فیلترینگ نگرانی از مسائل امنیتی است که در حال حاضر با همین شرایط فیلتر کردن تمامی تصاویر و اخبار منعکس شده است و این فقط باعث آزار کسبه و مردم می شود.

نوری قزلجه گفت: شورای عالی فضای مجازی این اختیارات فیلترینگ را داشت. شاید نام این کاری که شورای عالی فضای مجازی انجام داده قانون گذاری نباشد اما مفهوم آن بیش از 10 قانون باشد. خط مشی نوشته می شود و تصمیمی در شورای عالی مطرح می شود که تاثیر آن بیشتر از ده قانون در جامعه است و اجرای آن سریعتر و روانتر است. وقتی می‌گوییم این شورا قانون‌گذاری است، می‌گویند این شورا قانون‌گذاری نمی‌کند، اما در عمل قوانینی را وضع می‌کند که خیلی مهم‌تر از قوانین مجلس است و اتفاقاً سریع‌تر از قوانین مجلس اجرا می‌شود.

وی تصریح کرد: امیدواریم دولت این راه را بر روی بنگاه های کوچک و متوسط ​​و گردش آزاد اطلاعات در جامعه نبندد. برخی افراد برای قشربندی اینترنت راه حلی پیشنهاد می کنند که تاثیر نامطلوبی بر جامعه دارد. طبقه بندی لایه ها در دسترسی به اینترنت اشتباه است و نباید به آن سمت برویم.

نوری قزلجه گفت: از آنجایی که اساس بحث در اینجا فناوری است، تحریم ها کارساز نیست. ما می گوییم خود یا ملت را به دردسر نیندازید زیرا این موضوع در مورد فناوری است و هر روز یک نوآوری جدید در فناوری وجود دارد که به سرعت همه اینها را پشت سر می گذارد.

یکی از اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس با بیان اینکه آثار سوء این فیلترینگ در اقتصاد کشور دیده می شود، گفت: این گونه برخورد با مردم درست نیست. اینکه مدام به مردم بگویند فلان کار را انجام دهید یا فلان کار را انجام ندهید یا به فلان سکو بروید یا نه، به آنها مربوط نیست. ما می‌توانیم سیاستی برای دستیابی به اهداف دولت داشته باشیم که منافع ملی را در برگیرد، اما به این شکل اساسی کار نمی‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید