نماینده مجلس: پزشکی قانونی تیراندازی به مهرشاد شهیدی نژاد را تکذیب کرد اما علت مرگ هنوز اعلام نشده است

نماینده مجلس: پزشکی قانونی تیراندازی به مهرشاد شهیدی نژاد را تکذیب کرد اما علت مرگ هنوز اعلام نشده است

نماینده مردم اراک در مجلس گفت: شایعه فوت مهرشاد شهیدی بر اثر تیر توسط پزشکی قانونی در پیگیری های اولیه رد شد اما پزشکی قانونی در حال بررسی علل دیگری است که ممکن است منجر به فوت وی شده باشد.

محمدحسن آصفری نماینده مردم اراک در شورای اسلامی در خصوص مرگ مهرشاد شهیدی جوان اراکی در روزهای اخیر و پیگیری علت این حادثه و مسائل مطرح شده پیرامون این حادثه گفت: با پزشکی قانونی صحبت کردم. علت حادثه در حال روشن شدن است و انشاالله تا دو هفته آینده نتیجه نهایی مشخص خواهد شد.

بخش‌هایی از گفت‌وگوی آصفری را در ادامه می‌خوانید:

دلیل این اختلاف زمانی این است که سیستم سم شناسی که باید این مشکل را بررسی کند در استان ما موجود نیست، نمونه های گرفته شده توسط پزشکی قانونی استان به آزمایشگاه تهران ارسال شد تا سازمان پزشکی قانونی تهران اظهار نظر کند. نظر این است که علت مرگ این جوان چه بوده است؟

البته در تلاش هستیم تا علت مرگ وی را مشخص کنیم، اما در صحبت هایی که تاکنون انجام داده ایم و در گزارش شفاهی پزشکی قانونی، شواهدی مبنی بر اصابت گلوله به بدن وی وجود ندارد، به طوری که می توان گفت که وی در سال 1390 فوت کرده است. نتیجه تیراندازی

اما از نظر علل دیگری که ممکن است منجر به مرگ وی شده باشد، موضوع در دست بررسی است و پزشکی قانونی باید در مورد علت و علت مرگ او نظر دهد، اعم از ضرب و شتم یا هر علت دیگری، در صورت وجود، به طور رسمی. توسط پزشک قانونی تعیین و اعلام می شود، اما شایعه فوت او با تیر صحت ندارد.

من تاکنون با خانواده مهرشاد شهیدی صحبتی نداشته ام و ملاقاتی نداشته ام، اما اگر درخواست یا چیزی داشته باشند به عنوان نماینده آنها در اختیارشان هستم اما وظیفه دستگاه قضایی است که پیگیر درخواست خانواده آنها باشد.

اینجانب به عنوان نماینده مردم در چارچوب حقوق شهروندی شهروندان محترم مشغول بررسی علت فوت ایشان هستم اما تاکنون گزارشی که به دستم رسیده حاکی از آن است که مرگ ایشان بر اثر تیر نبوده است.

در رابطه با کار با متخلفان احتمالی در صورت تایید پزشکی قانونی در صورت قصور یا تقصیر قابل پیگرد قانونی است و به عنوان وکیل مدافع وظیفه دارم این موضوع را پیگیری کنم اما هنوز گزارشی مبنی بر این موضوع وجود ندارد. به دلیل خاصی فوت شده است

پیگیران این موضوع باید منتظر گزارش پزشکی قانونی باشند و مطمئناً دستگاه قضایی با هر تخلفی در این مورد برخورد خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید