نماینده مجلس: 20 میلیون ایرانی در فقر مطلق به سر می برند

نماینده مجلس: 20 میلیون ایرانی در فقر مطلق به سر می برند

به گفته بهروز محبی، عضو شورای اسلامی شهر، متاسفانه نزدیک به 20 میلیون نفر در کشور در شرایط مساعدی قرار ندارند که از این تعداد حدود 3 میلیون خانوار در فقر مطلق به سر می برند.
نماینده مردم جغتای، جوین و سبزوار در شورای اسلامی از زندگی 3 میلیون خانوار زیر خط فقر مطلق خبر داد.

بهروز محبی گفت: تعداد زیادی خانوار با توانمندی بالا نیز در کشور داریم و ضریب جینی در کشور نشان می دهد که با وجود این تفاوت برخی افراد واقعا توانمند هستند بنابراین در ایران کارت های چند میلیونی داریم که تراکنش های مالی آن ها انجام می شود. بیش از این یک میلیارد و نیم تومان است.

محبی نعیم آبادی نماینده مردم جوین، جوین و سبزوار در شورای اسلامی در واکنش به اخبار منتشر شده در روزهای اخیر مبنی بر فروش مو به دلیل فقر، گفت: یکی از موضوعاتی که در دوران خود به عنوان کلیدواژه مطرح می کنم. نمایندگی و آثار منفی آن که در کشور می بینم و متاسفانه مشکلی که چهره درخشان و درخشان نظام اسلامی را به شدت مخدوش کرده است «فقر مطلق» است. متاسفانه در دهه اخیر به دلیل رشد اقتصادی صفر و در واقع فضای خاصی که در کشور ایجاد شده است با درصد قابل توجهی از فقر مطلق مواجه هستیم.

محبی با اشاره به حذف ارز 4200 تومانی گفت: قطعاً آنچه امروز به عنوان حذف ارز 4200 تومانی مطرح می شود زمانی برای ما مهم خواهد بود که بتوانیم نقشه عرضه کالاهای اساسی را طراحی کنیم که شامل 25 کالای اساسی مورد استفاده اکثریت باشد. خانواده ها و بیایید به این خانواده ها کمک کنیم تا از حداقل ها برخوردار شوند. معتقدم نهادهای انقلابی مانند ستاد اجرایی، بنیاد مستضعفان و کمیته امداد با تمام توان تلاش کرده اند اما باید با توان و تلاش مضاعف وارد میدان شوند.

این نماینده معتقد است که کمک می تواند به خانواده ها کمک کند.

به گفته محبی، حذف ارز 4200 تومانی بیش از 400 هزار میلیارد تومان به نفع دولت خواهد بود: «فکر می کنم این فرصتی است که بتوان مقدار قابل توجهی از این پول را بین نیازمندان توزیع کرد، چرا که شاید دولت در حال حاضر حدود 30 درصد در اختیار دارد. او این مبلغ را برای کمک به اقشار آسیب پذیر و کمک عمومی بین مردم توزیع می کند. بنابراین معتقدم مجلس باید این میزان را افزایش دهد و فضایی ایجاد کند که مردم در تامین کالاهای اساسی خود دچار مشکل نشوند».

وی ادامه داد: امیدواریم کارت های تامین کالاهای اساسی در سال آینده توزیع شود. نهادهای انقلابی نیز باید جدی‌تر و منسجم‌تر مشارکت کنند. برخی خانواده ها با چند نقطه حمایت می شوند و برخی خانواده ها اصلا حمایت نمی شوند. همین سیستم رفاهی ایرانیان که در وزارت رفاه اجتماعی طراحی شده می تواند این مشکل را کنترل کند و همه اقشار آسیب پذیر دارای کد هستند. معتقدم نمایندگان باید در حوزه انتخابیه خود «ستاد فقر مطلق» تشکیل دهند و کل شهر را بین همه خیریه ها و موسسات حمایتی تقسیم کنند تا مبالغ و کمک ها بر اساس کد ملی به خانواده ها داده شود تا همه خانواده های نیازمند. می تواند از آن بهره مند شود.

نماینده مردم جوهتای، جوین و سبزوار در شورای اسلامی تاکید کرد: بحث اشتغال نیز بسیار مهم است و باید مسائلی را که به تولید بومی کمک می کند با جدیت پیگیری کنیم زیرا این امر می تواند توان خانواده ها را افزایش دهد. که ما باید این کمک ها را انجام دهیم، اما چیزی که در نهایت مشکل ملت را حل می کند بحث اشتغال، تولید و صادرات است.

محبی بیان کرد: متاسفانه نزدیک به 20 میلیون نفر در کشور محروم هستند که از این تعداد حدود 3 میلیون خانوار در فقر مطلق به سر می برند که این موضوع در بهزیستی نیز مشهود است و باید به این افراد کمک جدی و اساسی شود اما تعداد خانوارهایی که بسیار توانمند هستند و تعداد آنها در کشور زیاد است و ضریب جینی در کشور نشان می دهد که با وجود این شکافی که ایجاد شده، برخی افراد واقعاً توانمند هستند، یعنی ما در ایران چند میلیون کارت داریم. تراکنش مالی آن بیش از یک و نیم میلیارد تومان است.

دیدگاهتان را بنویسید