نماینده کارشناس خوزستان: چرا امتحان الهی فقط برای ملت ایران است؟ / عراق که گران نیست; نمیشه تست کرد؟ / با مردم رنج دیده با مهربانی رفتار کنید نه با خشونت

نماینده کارشناس خوزستان: چرا امتحان الهی فقط برای ملت ایران است؟  / عراق که گران نیست;  نمیشه تست کرد؟  / با مردم رنج دیده با مهربانی رفتار کنید نه با خشونت

روز جدید در عین حال اگر به فروریختن ساختمان آبادان نگاه کنید قطعا به جایی می رسید که یا فاقد تجربه هستید یا تعهد و یا هر دو.

محمدحسین احمدی شاهرودی نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری شب گذشته در مراسم یادبود جان باختگان ریزش کلانشهر آبادان گفت: تورم و گرانی زندگی و زندگی مردم را با مشکل مواجه کرده است. کسب زندگی. می گویند امتحان الهی است، اگر امتحان الهی است فقط برای ماست؟ فقط برای ما ایرانی هاست؟ چطور است که کشور عراق این بلای تورم و گرانی را در کنار ما ندارد، یعنی خدا نمی خواهد آنها را امتحان کند؟

وی ادامه داد: یادم هست از حدود 17-18 سال پیش که صدام سقوط کرد، چیزی به نام تورم در عراق وجود ندارد.

وی افزود: من از اولین کسانی بودم که در سال 1362 بدون گذرنامه به عراق رفتم، زمانی که صدام سقوط کرد، قیمت ها مثل الان بود، قیمت ها همان قیمت ها، گوشت ها و لبنیات همان بود. . “بنابراین، ما در عراق چیزی به نام افزایش سالانه دستمزد نداریم، در عراق تورمی وجود ندارد، نه در دبی در جاهای دیگر. این قیمت بالا باعث ایجاد فقر می شود و فقر برای جامعه یک فاجعه است.

احمدی شاهرودی در ادامه با بیان اینکه ریزش کلانشهر نیز یک فاجعه بود، ادامه داد: همان حادثه ریزش کلانشهر در آبادان واقعاً یک فاجعه بود، یک فاجعه فاجعه بار و بسیار تلخ و دردناک. اگر این مشکل ریشه کن شود، دست انسان در ایجاد این فاجعه نقش خواهد داشت.

وی گفت: اگر کارها به افراد نالایق سپرده شود، مطمئن باشید که این بلایا رخ خواهد داد. این همان پدیده ای است که در تعبیر عام آن را به واگذاری وظایف به انسان های شایسته و باوقار تعبیر می کند که ملاک آن تعهد و تخصص است.

وی همچنین تاکید کرد: بحث انتقال آثار صالحین و خبرگان ریشه قرآنی دارد. قرآن تأکید می کند که ای مردم، اگر می خواهید کار خود را به کسی بسپارید، آن را به فردی متعهد و مجرب بسپارید. در قرآن داریم که حضرت یوسف فرمود: «مرا بر بیت المال مصر بگمار زیرا دو ویژگی دارم، اول اینکه دزد و خیانتکار و ظالم نیستم و دوم اینکه عالم هستم. و عالم و دانش دفاع از مال را دارند.»

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری افزود: در جریان ریزش ساختمان آبادان اگر دلایل را بررسی کنید قطعا به جایی می رسید که تجربه یا تعهد یا هر دو وجود ندارد. یکی از خواسته های مردم و مقام معظم رهبری بررسی علل و عوامل این حادثه است، حادثه ای که نه تنها یک شهر و یک استان، بلکه ملتی را به تباهی کشاند. باید بررسی شوند تا خدای نکرده جای دیگری تکرار نشود.

وی افزود: درخواست دیگری که رهبری بر آن تاکید داشتند تعقیب و مجازات مجرمان است، افرادی که تخلف کرده اند و یا به تعهدات قانونی خود عمل نکرده اند باید مورد رسیدگی و تعقیب و مجازات قرار گیرند.

احمدی شاهرودی گفت: مردم با جدیت این انتظار را دارند که چند نفر را برای سلطان این و آن و سلطان این و آن معرفی نکنند. نه! باید تحقیقات جدی و کامل انجام شود تا مشخص شود که قصور در کجا و توسط کدام اشخاص حقیقی یا حقوقی صورت گرفته است. می گویند به او تذکر داده شد، پس به کی تذکر داده شد، چرا مورد توجه قرار نگرفت؟ آنها باید مورد تحقیق و پیگرد قانونی قرار گیرند.

احمدی شاهرودی در تشریح مطالبات مردم و افکار عمومی نیز گفت: سومین درخواست افکار عمومی جبران خسارت اعم از خسارت مالی و جانی است که موضوع را ارزیابی کرده و بگوییم مسئول و ضامن این خونریزی ناعادلانه کیست و این مال؟خب سالها طول میکشه خون مسلمون هدر نره.

وی افزود: ما هنوز نمی دانیم این آقای عبدالبکی واقعاً عبدالبکی است یا عبدالفانی است؟ این چطوره؟ یقه او را از کجا بیاوریم و محکوم به پرداخت خسارت مالی کنیم؟ ممکن است چندین دهه طول بکشد. در نهایت باید کمیسیونی برای بررسی و جبران این خسارت تشکیل شود.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری رهبری توسعه و پیشرفت را چهارمین خواسته مردم آبادان و هرمشهر خواند و گفت: چهارمین خواسته توسعه آبادان و هرمشهر است. مردم این شهرها بیشترین آسیب را در اثر جنگ دیده اند و انتظار دارند اقدامات موثری برای توسعه و آبادانی این شهرها انجام شود که هنوز انجام نشده است.

وی ادامه داد: یکی از این آبادی ها می گویند ما را به همان 40-50 سال پیش برمی گرداند، وضعیت آبادان و هرمشهر در 40-50 سال پیش چگونه بود؟ شهرهای آبادان و هرمشهر واقعاً 40-50 سال پیش آبادان بودند، الان نه آبادان آباد است و نه هرمشهر حرم. واقعا نیاز است که مسئولان برای توسعه این شهرها تصمیم جدی بگیرند.

احمدی شاهرودی همچنین بر لزوم رصد وضعیت آسیب دیدگان در آبادان و هرمشهر تاکید کرد و گفت: پنجمین انتظار این است که این افراد از این حادثه متضرر شده اند، متضرر شده اند، شاید افراد آسیب دیده حرفی بزنند، حتی جرأت کنند.

وی افزود: ممکن است مقتول جرأت کند به درگاه خدا دعا کند و کفر بگوید. با آنها باید با ملایمت، ملایمت، ملایمت و نه با خشونت رفتار کرد. بالاخره یک متخلف کلمه جسورانه ای گفت. آیا باید کنار بیاییم؟ ما باید او را به صبر دعوت کنیم. انتظار می رود اگر این افراد حرفی بزنند یا چیزی به حرکات و اعتراضاتشان پرتاب کنند، با آنها مهربانانه برخورد شود.

وی در پایان گفت: خدای ناکرده این حادثه برای ما درس عبرتی باشد که نه در خوزستان و نه در کشور چنین حوادثی اتفاق بیفتد. باید گفت.

دیدگاهتان را بنویسید