نمایندگان اصلاحات اقتصادی را توضیح می دهند


ساعت: 15:32
تاریخ ارسال: 05/10/1401
کد خبر: 1887125

رئیس جمهور گفت: لازم است اصلاحات اقتصادی که با همکاری دولت و مجلس انجام می شود با توضیح نمایندگان مردم همراه باشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری ایران صبح امروز دوشنبه (19 مرداد) در دیدار مجمع نمایندگان استان های خراسان شمالی، خراسان رضوی و خراسان جنوبی ضمن ابراز خرسندی از دیدار با نمایندگان مجلس شورای اسلامی 3 استان بزرگ کشور گفت: قطعا هماهنگی، همکاری و همراهی. نمایندگانی که دغدغه مردم و توسعه شهرهای کشور را دارند در تصمیم گیری با دولت مثمر ثمر خواهند بود.

رئیس جمهور با اشاره به بحث های مطرح شده از سوی نمایندگان در خصوص بودجه و تخصیص اعتبار برای پروژه های استانی، گفت: دولت بودجه 1401 را بر محور عدالت تعریف کرده و سندی که در این زمینه مورد علاقه ماست، توافقنامه سرزمینی است.

وی با تاکید بر اینکه تلاش دولت در راستای محرومیت زدایی، جبران کمبودها و توسعه مناطق کم برخوردار کشور است، افزود: در مصوبات سفر در استان ها ضمن توجه به این موارد، اولویت های استان ها نیز مورد توجه قرار گرفت. توسط دولت و اهمیت موضوع و پروژه های استانی توزیع شد.

رئیسی با اشاره به موضوع ارزشیابی معلمان افزود: دولت مدافع حقوق معلمان است و با تامین منابع، آیین نامه ارزشیابی معلمان بر اساس قانون مصوب مجلس تصویب، تصویب و برای اجرا به آموزش و پرورش ابلاغ شد. هیچ تاخیری در اجرای آن وجود نداشت، زیرا دولت ساختمان به شدت این قانون را اجرا کرد.

وی در ادامه با اشاره به بحث تقویت نیروگاه ها و زیرساخت های استانی که از سوی برخی نمایندگان مطرح شد، تصریح کرد: برنامه ریزی های دولت در این زمینه از جمله تولید 35 هزار مگاوات برق آغاز شده و در شرف اجراست. خوشبختانه زمستان سال گذشته و تابستان امسال با برنامه ریزی و مدیریت دولت، قطعی گاز و برق خانگی نداشتیم و برای واحدهای صنعتی نیز برنامه ریزی شد.

رئیس جمهور تصریح کرد: سیاست و تلاش دولت کنترل تورم و جلوگیری از اقدامات تورمی است و در این زمینه حتی پرونده هایی برای اصلاح قانون به مجلس کشیده شد تا اثر تورمی نداشته باشد چرا که برخی موارد حقوقی بار تورمی دارد. اثر همچنین لازم است اصلاحات اقتصادی که با همکاری دولت و مجلس انجام می شود با توضیح نمایندگان مردم همراه باشد.

موضوع انتقال آب از دریای عمان به استان‌های کم‌آب، تعیین آب‌های مرزی و همچنین تاکید بر سهولت و سرعت ارائه خدمات همسریابی توسط بانک‌ها از دیگر مواردی بود که رئیس‌جمهور به آن اشاره کرد.
دکتر رئیسی در خاتمه گفت: همکاری و همراهی صادقانه دولت و مجلس قطعاً موجب ایجاد امید در جامعه می شود که توطئه های دشمنان را خنثی می کند.

پیش از سخنان رئیس جمهور، نمایندگان استان های خراسان شمالی، خراسان رضوی و خراسان جنوبی موضوعاتی از جمله تمرکززدایی از توزیع منابع در کشور، تخصیص اعتبار در موضوع آب، تصفیه خانه ها و لوله های آب را مطرح کردند. و غیره. همچنین آبخیزداری و مدیریت آب شهری، هدف گذاری تسهیلات بانک برای تولید و رشد کشور، پرداخت حقوق مالکیت معادن، توجه به ظرفیت انرژی بادی و خورشیدی در شرق کشور، کنار گذاشتن مناطق آزاد در شرق کشور. کشور، خرید تضمینی محصولات عشایری، لزوم توجه ویژه به نظارت دولت بر بازار و همچنین ارزیابی اقدامات تحسین برانگیز در مهار ویروس کرونا، دولت رانت ارز ترجیحی را لغو کرد. نهضت ملی مسکن و دیپلماسی همجواری در راستای حل مشکلات استان های مرزی.

همچنین استانداران خراسان شمالی، خراسان رضوی و جنوبی نیز گزارشی از اقدامات اولویت دار و محوری دولت به ویژه در حوزه اجرای مصوبات سفرهای استانی ارائه کردند.

دیدگاهتان را بنویسید