نمایندگی جامعه مهدوی در سیاسی ترین پیاده روی جهان/خدمت خالصانه به زائرانی که در قطعه ای از بهشت ​​قدم زدند


ساعت: 08:50
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۶/۲۱
کد خبر: 1896757

همه ساله از اول تا بیستم ماه صفر، مردم از سراسر جهان به عشق حسین بن علی به کربلا می روند، اما دشمنان متوجه این حرکت عظیم نمی شوند، زیرا اگر آن را در رسانه های خود منعکس کنند. دلیلی برای تفرقه نخواهد بود. نمی ماند و مردم حقیقت را خواهند آموخت و اسلام هراسی دیگر رنگ و بویی نخواهد داشت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از «راه آرمان»؛ اربعین حرکتی است که از دل شیعیان برخاسته است و عراق هر ساله در حرکتی خاص شیعه و مارکسیست ها، کمونیست ها و لیبرال ها از این منبع عظیم انرژی که پس از 1400 سال، پذیرای مردم جهان است. هنوز 20 میلیون نفر را تامین می کند، روز اربعین که به خیابان می آید، گیج و متعجب است.

همه ساله از ابتدای صفر تا بیستم این روز مردم از اقصی نقاط جهان به عشق حسین بن علی عازم کربلا می شوند، اما دشمنان متوجه این حرکت عظیم نمی شوند زیرا اگر آن را در رسانه های خود منعکس کنند، هیچ دلیلی برای تفرقه باقی نمانده است، مانده و مردم حقیقت را می فهمند و اسلام هراسی دیگر رنگ و بویی ندارد.


2f1a28c8 4e00 4236 82da 6abe52e452fa خبر خاکستری

حسن رحیم پور ازغدی، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی معتقد است؛ راهپیمایی اربعین سیاسی ترین راهپیمایی دنیاست و شاید معنای آن را نفهمیم اما همه دنیا این را می دانند و می فهمند چون اگر سیاسی نبود تحریم رسانه ای و خبری نبود. اگر یک کیلومتر برود و به دلایلی در یک جهت حرکت کند، همه رسانه های دنیا آن را می گیرند و به بهترین شکل ممکن ذکر می کنند و لحظه به لحظه آن را پوشش می دهند.


اربعین سیاسی ترین راهپیمایی دنیاست که تحریم رسانه ای است

وی خاطرنشان می کند: چطور ممکن است در عراق حرکتی به این بزرگی صورت بگیرد و با 20 میلیون نفر به سمت مرزها حرکت کند و بعد حتی یک رسانه این حرکت را پوشش ندهد و آن را به طور کامل تحریم کند؟ پس این راهپیمایی سیاسی ترین حرکت شیعی است.

غالب قدیری، استاد علوم اسلامی و حقوق دانشگاه ولیعصر(عج) رفسنجان که از ابتدای ماه صفر در پاسگاه مرزی شلمچه با حضور سایر اساتید و جمعی از کارکنان در حال خدمت رسانی به زائران اربعین است. امام رضا (علیه السلام) در گفتگو با «راه آرمان» درباره نهضت بزرگ اربعین و نقش آن در تاریخ اسلام گفت: خوشبختانه در این ایام گرانقدر عاشقان اهل بیت مشتاق هستند. برای حضور در مراسم اربعین اباعبدالله الحسین علیه السلام و کم کم به مرز شلمچه می رسند و تعداد زائران نسبت به سال گذشته دو برابر شده است.


00517af5 1d16 40f6 8e51 c1babae9de2d خبر خاکستری

وی با بیان اینکه تاریخ اسلام تا به حال به این اندازه اجتماع شیعیان و عاشقان اهل بیت به ویژه حسین بن علی علیه السلام به خود ندیده بود، ادامه داد: انبوه زائرین باعث ترافیک زیادی در شهر و در ورودی مرز شلمچه اما نظم خاصی دارد و تردد نسبتا روانی دارد، دو شهر شلمچه و مهران نیز به پارکینگ تبدیل شدند و طبق نظر ستاد اربعین خودروهای رها شده به پارکینگ های مجاور منتقل شدند.

استاد دانشگاه ولیعصر رفسنجان ادامه داد: در مرز ایران کمبود امکانات و تجهیزات نداشته ایم و امکانات مورد نیاز زائران در دسترس است و تنها مشکلی که وجود دارد گرمای شدید است که ممکن است اکثر زائران با مشکل مواجه شوند. درمان و استراحت می شوند، اما خود زائران باید برای رفع گرمازدگی تدابیری اندیشیده باشند.


16861317 247d 47fb 8fff 766a591e0a6c خبر خاکستری


مرز ایران در شلمچه مملو از امکانات رفاهی و موکب های خدماتی است

قدیری با اشاره به خدمات خالصانه شرکت کنندگان در موکب گفت: موکب های زیادی در مرز تشکیل شده و وظایف خوبی از جمله پذیرایی، اسکان، بهداشت و درمان، سامانه اینترنت و خطوط ارتباطی، درمان و غیره توزیع شده است. مشکلی برای بازدیدکنندگان وجود ندارد و سه وعده غذایی تهیه و توزیع می شود.

استاد دانشگاه ولیعصر(عج) آج رفسنجان ادامه داد: کسانی که خود را وقف خدمت به زواره کرده اند، صمیمانه تلاش می کنند تا یک مشکل کوچک را حل کنند و خدمتی ارائه کنند و بارها زوار برای شروع حرکت اربعین به گونه ای فراخوانده شده است که در این مسیر به گرمای طاقت‌فرسای خوزستان و عراق نمی‌رسند و شب‌ها در هوای خنک از مرز عبور می‌کنند و به سمت نجف حرکت می‌کنند و روزها به بارگاه امام علی (ع) و موکب‌های اطراف آن می‌رسند و برهنه استراحت می‌کنند، اما زائران. آنها زمان درست را رعایت نمی کنند و دچار گرمازدگی می شوند.


637ed517 440a 41ea 9497 8cb8e444bb6c خبر خاکستری

قدیری ادامه داد: گرچه گرمای زمینی هست، اما گرمای عشق تشرف و لحظات ورود به عراق و شرکت در راهپیمایی، سختی های گرمای زمین را می پوشاند و تحمل سختی ها را برای زائران آسان می کند، اما به هر حال این برای انجام مقدمات لازم ضروری است. زائران باید با توجه به شرایط جسمی و جسمی خود داشته باشند و گاهی در پایانه مرزی شلمچه شاهد این هستیم که عده ای از سالمندان و معلولان مانند جوانان راه می روند و از مرز عبور می کنند که نشان از قدرت عشق و رسم عشقی است که آنها در حرکت هستند. به سوی معشوق با چشم دل.


امکانات در عراق فراتر از مرز نجف محدود است

وی در خصوص خدمات ارائه شده توسط طرف عراقی نیز اظهار داشت: پس از عبور از مرز و رسیدن به نجف اشرف، مشکلاتی وجود دارد که به دلیل عدم وجود زیرساخت های کافی در کشوری است که اخیرا مستقل شده است، اما مشکل وجود دارد. از نجف تا کربلا وجود ندارد و عراقی ها این حرکت جهانی را اداره می کنند و دولت نقش کمتری در اجرای آن دارد.

استاد دانشگاه ولیعصر(عج) رفسنجان با بیان اینکه حرکت جهانی اربعین بدون شک دعوت به جهاد مردمی است، گفت: در این راهپیمایی کاملا مشهود است که مسیر نجف تا کربلا بیش از 1400 عمود بر فاصله 50 متری بین این دو است. هر کدام عمود بر 80 کیلومتر می رسد و تمام طول این مسیر فقط توسط مردم و موکب های مردمی اداره می شود که هر کدام تاریخ و زندگی جالبی دارند.

قدیری تصریح کرد: همانطور که انقلاب ایران با پاهای برهنه و دستان خالی مستضعفان به پایان رسید، نهضت جهانی اربعین نیز که دشمن آنقدر نظاره گر آن است که کم رنگ شود، در دستان مردمی است که سال خود را جمع کردند. صرفه جویی طولانی برای خدمت در اربعین. همچنین ثابت شده است که هر جا مردم کار کرده اند این کار به بهترین شکل انجام شده است.


8491c464 49e4 4329 ba7e cb612433c76b خبر خاکستری

وی ادامه داد: در مسیر کربلا به نجف هیچ کمبودی وجود ندارد و اکثر زائران به پذیرایی از برادران و خواهران عراقی خود اذعان دارند، اما تعداد زائران بسیار زیاد است و در این میان کسانی که طاقت این حرکت جهانی را ندارند موکب‌هایی به راه انداخته‌اند. و سعی می کنند از هم جدا شوند.

استاد دانشگاه ولیعصر(عج) رفسنجان تاکید کرد: در برخی نقاط مزدوران منافقین و شیعیان انگلیسی نیز برای از بین بردن حرکت عظیم مردم عراق موکب هایی ایجاد کردند، اما هوشیاری زائران باعث شد که نه تنها راهپیمایی، بلکه اقدامات آنها انجام شود. رونق نداشتند، اما اثر جانبی حرکت آنها نیز مانند نور کبریت در برابر آتش سوزان خود را نشان می دهد.


رواج تشیع انگلیسی پس از نفوذ جریان انحرافی به عمق خدمت خالصانه به مردم عراق



قدیری با بیان اینکه قمه زنی از نظر مراجع عظام تقلید مکروه و مذموم خوانده شده و رهبر انقلاب نیز نظر قطعی خود را حرام بودن آن در شرایط فعلی اعلام کرده اند، گفت: شیعیان انگلیسی که برای خونخواران خود عزاداری می کنند. ملکه در داخل و برای حسین در خارج، بن علی (ع) مراسم عزاداری راه انداخته اند، در یکی از موکب های راه کربلا قمه می زنند که باعث ناراحتی شیعیان و عبادت کنندگان اباعبدالله می شود، زیرا ما نسل هستیم. که بعد از خون حسین (ع) عذاب کشید ما خون هیچ انسانی را نداریم.


54b1f747 ce30 4427 8791 5068c352fed4 خبر خاکستری

قدیری با تحلیل رویداد جهانی اربعین گفت: این حرکت مردمی با اراده مردم اتفاق افتاد و دولت ها تنها نقش تسهیل بهترین خدمات را در اربعین امسال از جمله مهر فوری گذرنامه ها، کارت ویژه سفر اربعین، مرز آسان دارند. عبور و مرور، حتی اعزام اتوبوس از ایران به مرز پس از بسته شدن مرز به دلیل کمبود امکانات در عراق نشان از مدیریت صحیح دو دولت عراق و ایران دارد.


معتقد نیمه خورده به شفا، ایمان مذهبی کارمندان عراقی

محمد طهماسبی زائر پیاده اربعین نیز با تشکر از میهمان نوازی برادرانه مردم کربلا و کشور عراق به خبرنگار ما گفت: خوشبختانه مردم عراق خدمت به زائران را مقدس می دانند و هر چه دارند در راستای آن قرار می دهند. اخلاص و حتی ما را شرمنده که بیشتر از آن چیزی که خودشان را می سنجند دوست داریم.


d29cb2e2 6e6c 46f6 941c afe862d2ed0b خبر خاکستری

وی ادامه داد: خدا را شکر که مردم عراق هیچ گاه زائران را ناامید نکرده اند و با جان و دل تلاش می کنند تا کاری برای زائران انجام دهند، حتی اگر بسیار کم باشد.

طهماسبی تاکید کرد: در راه برای پیاده روی در گرمای ظهر به جایی رسیدم که موکب ها جایی نداشت و نمی توانستیم استراحت کنیم که ناگهان مردی درشت اندام مقابلمان ظاهر شد و مدام فریاد می زد صلوات ما هم هستیم. در جست و جوی مکانی برای اقامه نماز بودیم، با اینکه زبانش را نمی دانستیم، اما چهره اش پر از محبت بود.

این زائر اباعبدالله اذعان می کند: «ما با حالت خوشی وارد خانه ایشان شدیم. بسیار تمیز و کوچک بود و جای وضو و نماز داشت. باحال بود و احساس امنیت داشت وضو گرفتیم و به نماز ایستادیم.


4a167c9f c3ab 4e4f bf97 29b76c7b3f74 خبر خاکستری


زنانی که غذایشان طعم محبت را به حسین بن علی می دهد

وی با بیان اینکه درهای خانه به یکباره بسته و قفل شد، گفت: در رکعت آخر بودیم که متوجه حرکات عجیب صاحب خانه و اهل بیتش شدیم اما پس از پایان نماز به پشتی که در آنجا بودیم بازگشتیم. با صحنه جالبی روبرو شدیم

زهماسبی تاکید کرد: سفره ای پهن کردند و سینی های غذا را وسط سفره گذاشتند، اگرچه قصد ناهار را نداشتیم و تنها قصدمان نماز بود، اما درها بسته شد و سفره با عشق و محبت پهن شد. نگاه زن خانه با عشق به امام حسین آن را پخته بود و ما را از رفتن باز می داشت، نمی توانستیم از این سفره و امید خانواده اش که ساعت ها زحمت کشیده بودند بگذریم.

این روزها عراق سراسر عشق است و مردمش حاضرند برای زائران بمیرند، این رسم عشق است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید