نمره نهایی مربیان برای ارزشیابی معلمان چگونه محاسبه می شود؟

نمره نهایی مربیان برای ارزشیابی معلمان چگونه محاسبه می شود؟

ارزشیابی معلمان وارد مرحله اجرا شده و سامانه سنجش معلم rtb.medu.ir فعال است و طبق زمان بندی اعلام شده معلمان باید اطلاعات خود را در سامانه رتبه بندی rtb.medu.ir بارگذاری کنند.

کلیه معلمانی که در ردیف کارکنان خود از کلماتی معادل «معلم، معلم، معلم، هنرآموز، معلم فعالیت های آموزشی و غیره» استفاده می کنند، می توانند وارد سایت شده و فرم ها را پر کنند.

بر اساس اطلاعیه کارگروه ارزشیابی معلم، امکان بارگذاری مدارک در سامانه سنجش معلم تا پایان روز جمعه 4 شهریور ماه 1401 تمدید شد، همچنین افرادی که ثبت نام خود را به پایان رسانده اند اما قصد ویرایش اطلاعات خود را دارند می توانند اضافه یا اطلاعات آنها را دوباره در مدت زمان طولانی حذف کنید.

در حال حاضر محسن زارعی رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش درباره معلمان مشمول قانون نظام ارزشیابی معلمان گفت: بر اساس آیین نامه اجرایی قانون ارزشیابی، لازم است معلمان نسبت به ارائه اوراق خود اقدام کنند. اسناد و مدارک طبق دستورالعمل و بر اساس مصادیق تعریف شده در سیستم رتبه بندی به آدرس RTB..medu.ir جهت بارگذاری.

وی افزود: مدارک و مدارک بارگذاری شده پس از تایید و تکمیل توسط مدیران مدرسه در پرونده الکترونیکی هر فرد ثبت می شود و در مرحله بعد توسط ارزیابان بررسی و بر اساس دستورالعمل ارزشیابی امتیازی به آنها اختصاص می یابد.

رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: ارزشیابی نهایی هر فرد بر اساس دستورالعمل اجرای نظام ارزشیابی محاسبه می شود و ملاک آن ارزیابی های خودارزیابی، اسناد و مدارک بارگذاری شده در سامانه است. و همچنین بررسی ارزیاب ها که بر اساس مدل های رایج ارزیابی شایستگی است و به صورت تخصصی انجام می شود.

زارعی خاطرنشان کرد: لازم است آن دسته از معلمانی که تاکنون در این راستا اقدامی نکرده اند، در فرصت باقی مانده به سامانه مراجعه و از راهنمای مربوطه که در پایگاه اطلاع رسانی وزارت آموزش و پرورش به صورت الکترونیکی موجود است استفاده کنند. فرم. بخش خدمات در قسمت مربوطه انجام اقدامات لازم بر عهده معلمان است.

همچنین ثبت نام داوطلبان ارزیابی حرفه ای از طریق سامانه ثبت نام ارزیابان رتبه بندی معلمان در پورتال وزارت آموزش و پرورش به نشانی medu.ir امکان پذیر است.

داوطلبان می توانند در سامانه مذکور ثبت نام کنند. معلمان شاغل و بازنشسته و اعضای هیأت علمی شاغل یا بازنشسته دانشگاه فرهنگیان با مدرک کارشناسی ارشد و بالاتر در رشته های: علوم تربیتی، مشاوره و روانشناسی، آشنا به فناوری اطلاعات و ارتباطات، دارای نظم و انضباط کاری، تحلیل گر و دارای روحیه پاسخگو هستند. عملکرد، مسئولیت پذیری، توانایی نوشتن و داشتن مهارت های نوشتاری، صبور بودن و شوخ طبعی بودن، می توانند برای شرکت در دوره آموزشی ارزشیابی معلم ثبت نام کنند.

دیدگاهتان را بنویسید