نمونه های بیشتر و بیشتر در یک موقعیت سورئال!

نمونه های بیشتر و بیشتر در یک موقعیت سورئال!

روز جدید : سیدعلی خان محمدی، سخنگوی ستاد امر به معروف و نهی از منکر در رابطه با سمت خود؛ او بسیاری از کلمات بحث برانگیز را بر زبان می آورد. در مورد بسیاری از رویدادهای سیاسی، اجتماعی و بعضاً اقتصادی اظهار نظر می کند و موضع می گیرد، واکنش نشان می دهد، خط و نشان می کشد و… به طوری که همه این واکنش ها در جایگاه او اجتناب ناپذیر است و هرکس دیگری جای او را می گیرد; مثل او خواهد شد.

به عنوان مثال، سخنگوی ستاد امر به معروف و نهی یا منکر اخیرا در خصوص موتور سواری زنان هشدار داده و از شفاف نبودن قوانین در این زمینه انتقاد کرده و گفته است: اگر این مشکل به درستی مدیریت نشود، منجر به مشکلات بسیار زیادی می شود. آسیب خطرناک به کشور وجود دارد.”

خانم محمدی اردیبهشت ماه در گفت و گو با رسانه ها در خصوص ظرفیت کارخانه های تولید الکل اظهار نگرانی کرد که برخی از محصولات این کارخانه ها برای مصارف خوراکی مورد استفاده قرار گیرد.

وی چندی پیش در گفت و گو با ایلنا از تشکیل بیش از 40 پرونده مرتبط با مدیریت مسئولان خبر داد و فساد و رانت خواری را در صنعت قطعه سازی خودرو جدی دانست.

هان محمدی نیز با طرح حفاظت کاملا موافق است و رها شدن فضای مجازی را آسیب بسیار جدی می داند و معتقد است فضای مجازی کاملاً متروکه امروز مشکلات جدی را به دنبال دارد و بر اساس تاکیدات رهبر معظم انقلاب باید این امر ساماندهی شود.

بدیهی است که این مسئول وارد موضوع «پرورش سگ» هم شده است. هان محمدی اخیراً با اشاره به اینکه برخی از موضوعات مانند سگ‌گردی دارای خلأهای قانونی است، قانون‌گذاری صحیح در شورای اسلامی را برای حمایت از خیر عمومی بسیار مهم ارزیابی کرد. اما موارد ذکر شده که مصادیق فراوانی را می توان به آن افزود; به اندازه سخنان اخیر او در مورد حجاب و عفاف واکنشی نبود.

اگر او برهنه وارد بانک شود، مسئول بانک است

سخنگوی ستاد امر به معروف عصر چهارشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در کنار فرهنگ سازی در خصوص حجاب باید به تخلفات انتظامی نیز توجه شود، خاطرنشان کرد: اگر خانم بدحجابی در شعبه بانکی حضور داشته باشد و تذکر ندهند. مدیر بانک باید پاسخگوی عدم توجه به شئون اسلامی باشد.

وی با بیان اینکه ما با هدایت حجاب و عفاف به شکل فعلی مخالف هستیم و نباید در جامعه برخوردی صورت گیرد، تصریح کرد: برای ارتقای جایگاه حجاب در جامعه طرح جامعی ارائه کرده ایم که از هم اکنون آغاز شده است. توسط ادارات دولتی و در مرحله بعدی اصناف هستند. هان محمدی بدون توجه به پیامدهای ناخوشایند این امر و احتمال درگیری و تنش، به مردم اجازه داد تا نسبت به هرگونه تخلف و تخلف در فضای اجتماعی و اداری هشدار دهند.

حوزه رای گیری چطور؟!

این سخنان سخنگوی ستاد امربه معروف و نهی المنکر با واکنش گسترده ای در شبکه های اجتماعی مواجه شد. علی حسنلو، فعال رسانه ای اصلاح طلب، در واکنش به این که «اگر خانمی با حجاب در بانک حاضر شود، مدیر بانک باید پاسخگو باشد، در صفحه توئیتر خود به کنایه نوشت: «محل رأی گیری چطور؟» توییت حسنلو مورد استقبال کاربران قرار گرفت. در برخی کامنت ها به مراسم راهپیمایی، سرودهای حماسی و شرکت در مراسم تشییع شهدا اشاره کرده اند که در آن زنان معروف به بدحجابی دیده می شوند و دوربین های رادیو حتی با افتخار با آنها مصاحبه می کنند.

انتقاد از هانمحمدی با استناد به بیانات رهبر انقلاب

رهبر انقلاب در 21 مرداد 1395 سخنان صریحی در مورد زنانی که معمولاً به آنها «زنان بدحجاب» می گویند، بیان کردند.

حضرت آیت الله خامنه ای در دیدار طلاب و روحانیون خراسان شمالی فرمودند: «و سنت من نبی» که در ظاهر به معنای «صبر مردم» است. صبور باشید ممکن است زشت به نظر برسد. برخی از کسانی که امروز مورد استقبال قرار گرفتند زنانی بودند که معمولاً به آنها «بانوی بد حجاب» می گویند. اشک از چشمانش جاری می شود. چه کنیم در حال حاضر؟ آیا باید آن را رد کنم؟ آیا مصلحت است؟ درست است نه، دل متعلق به این جبهه است. جان عاشق این اهداف و آرمان هاست. او نقص دارد. آیا من عیب ندارم؟ عیب او ظاهری است، عیب این مرد پست باطنی است; نمی بینند «گفتم شیخا من آنم که تو می گویی / آیا تو آن چیزی که می بینی؟». ما هم عیب داریم، او هم عیب دارد. با آن نگاه و آن روحیه کنار بیایید. البته نهی از منکر هم می کند; منع منفی بافی با کلمات محبت آمیز، نه با ایجاد نفرت. پس با جمعیت دانشجویی ارتباط برقرار کنید.»

این سخنان رهبر انقلاب این روزها محل انتقاد هانمحمدی شده است. محمدعلی ابطحی، فعال سیاسی اصلاح طلب در واکنش به اهداف و اقدامات اخیر ستاد عمرو به معروف انتقاد شدیدی را مطرح کرد و نوشت:

«بر خلاف نظر رهبرانی که معروف را تعریف کردند، ستاد امر به معروف همچنان مقر اغراض جنسی است و چیزی جز حجاب به رسمیت نمی شناسد. گویا باقی مانده آبروی دین را از بین می برند».

مردم تحت فشار هستند، عده ای دنبال جریمه فحاشی هستند!

فشار اقتصادی این روزها و مشکلات روزافزون کشور نیز دلیلی برای اعتراض به سخنان سخنگوی ستاد امر به معروف و نهی از منکر شده است. یکی از نمایندگان مجلس در توییتی از جریمه پیشنهادی فحاشی انتقاد کرد.

جلیل رحیمی جهان آبادی در توئیتی نوشت: «در حالی که مردم زیر زانوهای خود زیر فشار مشکلات معیشتی، اجاره مسکن، بی کیفیتی قیمت خودرو، قطع آب و برق، گرانی ارز و نگرانی از مذاکرات بی‌ثمر هسته‌ای و هزار مشکل دیگر به زانو درآمده‌اند. برخی از مقامات ایالتی به دنبال محدود کردن اینترنت و جریمه برای بدحجابی و سختگیری با مردم هستند!»

البته نماینده مردم خراسان رضوی، باهرز، تایباد و تربت جام از این نکته غافل می شود که سخنگوی عمرو به معروف می گوید: «مردم باید باور کنند که با امر به معروف و نهی از منکر. ، بسیاری از مشکلات و چالش های کشور حل می شود، این کار شدنی است و اگر برخی از بدی ها و بدی ها در محله ریشه کن یا کشت شود، آثار و برکات آن در جامعه نمایان می شود.

مناسبت و کشف بسیاری از نمونه های جدید

اما چرا امروز بحث حجاب مطرح شده و این همه واکنش ها و بحث ها مطرح می شود؟ ایسنا در این باره نوشت: هفته سوم خرداد بود که «اردوگاه 21 تیر» رسماً در خراسان رضوی آغاز به کار کرد. بر اساس متن مکتوب این طرح، این اردو با هدف پیگیری «ارتقای وضعیت حجاب و عفاف در موسسات» با ابلاغ شاخص‌های عفاف و حجاب به نهادها و نظارت بر اجرای آن تا 30 تیرماه مصادف با روز عفاف و حجاب است.

با توجه به آنچه در متن اردوی 21 تیر آمده، عفاف به عفاف بینایی، عفاف گفتار، عفاف حرکات و حالت ها، عفاف ارتباطی، عفاف و عفاف پوشش تقسیم می شود و حجاب برای بانوان شامل می شود. در رنگ چادر و ماسک، کت، شلوار، جوراب، کفش و لباس کار می کند.

از نظر این اردو، کراوات، پاپیون و سایر نمادهای غربی، تی شرت، پیراهن های تنگ و کوتاه، لباس های باز و وصله دار، طلا و زیور آلات، شلوار زیپ دار و …. در پوشش و حجاب مردانه نباید استفاده شود.

این طرح همچنین برخی از ویژگی های مشترک را برای مردان و زنان فهرست می کند. عدم استفاده از تصاویر غیرمجاز بدون پوشش اسلامی در فضای مجازی به عنوان عکس پروفایل، خودداری از بکارگیری زنان در سمت ها و پست های سازمانی ویژه آقایان و بالعکس، تعیین منشی یا مدیر دفتر مرد برای مدیران مرد و مدیر زن برای مدیران زن و غیره. بر. یکی از مهم ترین ویژگی های مشترک است. همچنین در تبصره ای استخدام منشی بدون حجاب، تخلف مضاعف است.

به هر حال به نظر نمی رسد که همه موارد و مصادیق حجاب و عفاف ذکر شده در هر شهری حتی در مشهد قابل اجرا باشد، هرچند در این شهر دستورات اردوگاه به شدت رعایت می شود و در تمامی اماکن اعم از درمانگاه، داروخانه و … ادارات، سازمان ها، بانک ها، پیشخوان های دولتی و … توسط 108 تیم بررسی و ارزیابی می شوند که حتی گشت های کنترل نامحسوس در سطح شهر می گردند و این شاخص ها شامل لاک زنانه و شلوار مردانه زیپ دار و حتی معاونت می باشد. مشهد نامه ای به استاندار فرستاد. مشهد از استاندار خواست تا ارائه خدمات به افراد بدحجاب در «ادارات و بانک ها» را ممنوع کند.

دیدگاهتان را بنویسید