نوجوانی دوران آزمون و خطا است


ساعت: 13:08
تاریخ انتشار: 06/07/1401
کد خبر: 1893512

معصومه فتحی گفت: آمار بازمانده از تحصیل در کشور بسیار نگران کننده است و دلیل آن شکاف نسلی و فضای مجازی است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ معصومه فتحی، مشاور نوجوان و پژوهشگر تربیتی در گفتگو با خبرنگار تیتریک گفت: نوجوانی دوران طلایی زندگی هر فرد است که بلوغ اجتماعی و فکری او در این مرحله به پایان می رسد.

وی ادامه داد: متاسفانه نوجوانان امروزی در سایه ناآگاهی والدین بسیاری از واقعیت ها را درک و تجربه نمی کنند و در دنیای مجازی غرق می شوند و از دنیای واقعی دور می شوند.

فتحی افزود: این مدت بسیار کوتاه است و به سرعت می گذرد، اگر والدین مراقب فرزندان خود باشند و آنها را در مسیر درست هدایت کنند، به بلوغ لازم برای حضور در جامعه می رسند.

این مشاور تصریح کرد: در واقع باید با پیشرفت تکنولوژی تعداد مراکز مشاوره کاهش یابد اما نتیجه معکوس شده و تعداد مراجعات افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه نوجوانی دوران آزمون و خطا است، گفت: اگر این تجربیات در محیط واقعی سپری نشود، نوجوان آمادگی حضور در جامعه را ندارد.

فتحی بیان کرد: تعداد دانش آموزان بازمانده از تحصیل در کشور بسیار نگران کننده است و وقتی با والدین این دانش آموزان صحبت می کنیم متوجه شکاف نسلی (بین والدین و فرزندان) می شویم که مهمترین عامل آن فضای مجازی است. جهان

این مشاور تاکید کرد: ارتباط والدین با فرزندان به دلیل وجود شبکه های اجتماعی کاهش یافته است و این امر نوجوان را تحت تاثیر قرار می دهد و این فرد در آینده برای حضور در جامعه با مشکلاتی مواجه خواهد شد.

وی در خاتمه خاطرنشان کرد: فضای مجازی بر افکار، عقاید و رفتار نوجوانان تأثیر گذاشته است و کودک در دوره آزمون و خطا در این فضا زندگی کرده است، بنابراین با دنیای واقعی بیگانه است، در نتیجه ارتباط و حضور در جامعه در مرحله اول مدرسه و سپس دانشگاه با مشکل مواجه می شود و از مسئولیت پذیری می ترسد و ریشه این مشکل به فردگرایی ناشی از دنیای آنلاین برمی گردد، والدین نیاز به مدیریت و کنترل دارند. حضور آنلاین فرزندانشان، بنابراین این فرصت طلایی یک عمر است که در سایه غفلت از دست نرود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید