نکاتی که باید در مورد خشک کردن پتو بدانید

ساعت: 18:48
تاریخ انتشار: 1400/10/07
کد خبر: 1795910

هنگام قرار دادن پتو در ماشین لباسشویی، دمای ماشین را روی سرعت پایین قرار دهید، زیرا به پتو آسیب نمی رساند و چرخش دیگ فشار زیادی به تسمه ماشین لباسشویی وارد نمی کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ نظافت پتو به دلیل استفاده مستقیم و روزانه از اهمیت بالایی برخوردار است و پتوی آلوده به ناخالصی می تواند باعث ایجاد حساسیت های پوستی و تنفسی در انسان شود. پتوهای کثیف گاهی حتی می توانند سینوس های حساس را نیز آلوده کنند. شستشوی منظم پتوها الزامی است. با ما همراه باشید تا نحوه صحیح نگهداری، شستن و خشک کردن پتوها را بیاموزید.

نگهداری و شستشوی صحیح پتوها

برای افزایش عمر پتوها، آن ها را در مکان های مرطوب و تاریک قرار ندهید. اما از آنجایی که اکثر خانه ها تخت و پتو را در کمد نگه می دارند، همانطور که اشاره کردیم، هر دو ماه یکبار آنها را در فضای باز قرار دهید.

همچنین نگهداری پتو در کیسه های پلاستیکی و روکش پتو روش صحیحی برای نگهداری آنها نیست و در صورت نیاز به قرار دادن پتو در کیسه، بهتر است مواد را به گونه ای بسازید که هوا از آن عبور کند.

اگر قصد دارید پتوهای خود را در خانه بشویید، آن ها را در یک وان بزرگ پر از آب و مواد شوینده قرار دهید و از روش های سنتی مانند شستن پاها استفاده نکنید، زیرا پتو پس از چندین بار شستشو، بافت نرم خود را نرم می کند. دست می دهد و بافتش پاره می شود.

در مواردی که می خواهید از ماشین لباسشویی روی پتو استفاده کنید باید به وزن و ظرفیت ماشین خود توجه کنید. پتوها را در ماشین لباسشویی با ظرفیت هفت کیلوگرم به بالا بشویید تا کاملا تمیز شوند و فشار زیادی به دستگاه وارد نکنند.

هنگام قرار دادن پتو در ماشین لباسشویی، دمای ماشین را روی سرعت پایین قرار دهید، زیرا به پتو آسیب نمی رساند و چرخش دیگ فشار زیادی به تسمه ماشین لباسشویی وارد نمی کند.

برای شستن پتو در منزل، چه در ماشین لباسشویی و چه با دست، بهتر است از نرم کننده ها و پودرهای نرم و آنزیمی استفاده کنید.

در صورت امکان بهتر است پتو را با مواد شوینده بشویید زیرا مواد شوینده آسیب کمتری به پارچه پتو وارد می کند و حاوی نرم کننده است که باعث صرفه جویی در مصرف نرم کننده می شود.

825101c6 ca3a 4b9e b6b8 b20880920ef3 خبر خاکستری

مقایسه شستن پتو در خانه با لباسشویی

همانطور که گفته شد پتوهای نخی، کمبو و مسافرتی قابل شستشو با ماشین لباسشویی هستند. اگرچه سایر پتوها مانند فایبرگلاس در صورت کوچک بودن و داشتن فضای کافی در ماشین لباسشویی قابل شستشو هستند، اما به طور کلی بهتر است پتو را در خشک کن بشویید.

برخی افراد با این باور که شستن پتو در خانه باعث صرفه جویی در هزینه های خشک کردن می شود، پتو را در ماشین لباسشویی قرار می دهند.

در بیشتر موارد شستن پتو در منزل فشار زیادی به دیگ و تسمه ماشین لباسشویی وارد می کند. در این صورت برای تعمیر یا خرید ماشین لباسشویی به بیش از هزینه شستشوی پتو نیاز دارید.

از طرفی برای از بین بردن حشرات و موجودات میکروسکوپی روی پتو به آب داغ و مواد شوینده قوی نیاز است. در برخی از برنامه های شستشوی خانگی، دمای آب خیلی بالا نیست، بنابراین موجودات روی پتو زنده می مانند.

همچنین شستن پتو در ماشین لباسشویی و در شرایط مناسب از خراب شدن، ذوب شدن، گرفتگی، کشیدگی و سفت شدن پتو جلوگیری می کند و پتو را به مشتری سالم تحویل می دهد. بنابراین، پتو را در خشک کن بگذارید تا بشویید و از خراب شدن پارچه جلوگیری کنید.

هزینه خشک کردن پتو را محاسبه کنید

ماشین لباسشویی دارای نرخ ثابت و ثابت برای شستشوی پتو می باشد. تعرفه شست و شوی پتو بر اساس معیارهای مختلفی تعیین می شود و قیمت شستشوی برخی از انواع پتو با سایر پتوها متفاوت است. عوامل موثر بر هزینه شستشوی پتو عبارتند از:

اندازه پتو (به اندازه یک پتوی یک یا دوتایی اشاره دارد که برای شستن پتوی دو نفره هزینه بیشتری دارد.)

جنس و جنس پتو مانند پتو فایبرگلاس یا نخی

ساده باشید یا روی یک پتو مانند مهره دوزی کار کنید

ضخامت پتو مانند پتوی مسافرتی یا فایبرگلاس است

سایز پتو بر سرعت شستشوی گونه های آن تاثیر مستقیم دارد بنابراین شستشوی پتوی دو نفره مسافرتی، پشمی، ترکیبی و …. گران تر از شستن یک پتو است.

ضمناً برخی از پتوها پس از شستن نیاز به اتو دارند که در این صورت صاحب پتو هزینه اتو اضافی را پرداخت خواهد کرد.

اخرین حرف

بهداشت و تمیزی پتوها علاوه بر ایجاد حس خوب، برای حفظ سلامت و پیشگیری از بیماری های قارچی یا پوستی بسیار مهم است. برای تمیز کردن پتو از انواع کثیفی ها به شرایط و دمای مناسب نیاز است و گاهی اوقات فضای کافی در ماشین لباسشویی خانه وجود ندارد.

از طرفی برای حفظ ظاهر پتو باید با رعایت اصول شستشوی پتو شسته شود. پس پتوهای خود را روی ماشین لباسشویی بگذارید تا با پرداخت مبلغی بسیار ناچیز نسبت به هزینه تعمیر ماشین لباسشویی، از تمیز بودن پتوهای خود مطمئن شوید. لیست قیمت پکیج لباسشویی را ببینید.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید