نگاهی به افتتاح چشمگیر خط ریلی اگلید یزد در هفته گذشته توسط دولت روحانی

ساعت: 14:09
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۹/۲۹
کد خبر: 1793434

سرانجام در 27 مرداد ماه سال جاری و در آخرین هفته دولت روحانی با دستور رئیس جمهور راه آهن یزد – اگلید به طول 270 کیلومتر به صورت ویدئو کنفرانس به بهره برداری رسید.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از یزدرسا ؛ زمان بهره برداری از راه آهن یزد – اقلید از سوی مقامات مختلف دولتی از روحانی تا استاندار و سایر مدیران ذیربط سال 99 اعلام شده است.

این پروژه قرار بود در سال 1999 به بهره برداری برسد

در همین راستا حسن روحانی رئیس جمهور وقت اعلام کرد: اعتبارات لازم برای تکمیل راه آهن یزد به اگلید تامین شده و امیدواریم تا پایان سال آینده (99) شاهد تکمیل این پروژه باشیم.

هادمی معاون وزیر راه و شهرسازی نیز گفت: عملیات اجرایی راه آهن یزد – اگلید با سرعت بالا در حال انجام است و امیدواریم تا سال 99 به بهره برداری برسد.

محمدعلی طالبی استاندار یزد نیز گفت: امیدواریم پروژه راه آهن یزد – اگلید در سال جدید (99) راه اندازی شود.

داودی معاون فنی و زیربنایی راه آهن نیز گفت: در صورت تامین نقدینگی ساخت راه آهن یزد – اگلید تا پایان امسال (99) به بهره برداری می رسد.

صادقیان معاون هماهنگی عمرانی استاندار یزد نیز گفت: احداث راه آهن دوم بافق – ارژنگ و راه آهن یزد – اگلید از پروژه های مهم استان است که در سفر رئیس جمهور مورد توجه قرار گرفت و راه اندازی می شود. تا پایان سال 1999 فعال است

حسینی پور رئیس سازمان برنامه ریزی و برنامه ریزی استان یزد نیز اعلام کرد: وام راه آهن اگلید یزد به درخواست استان و در پی سفر رئیس برنامه و بودجه کشور در سال گذشته و دستور صریح رئیس جمهور اجرایی شد.

9f70ee41 ac16 49b9 a345 40230692a8b0 خبر خاکستری

وعده ها برای 1400 به تعویق افتاد

با وجود تاکیدات مکرر مسئولان، در سال 1399 خبری از بهره برداری از راه آهن یزد – اگلید نبود و این بار وعده ها به سال 1400 موکول شد.

در تیرماه 99، سعید محمد، فرمانده قرارگاه خاتم الانبیا (ص) اعلام کرد: رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور قول مساعد برای تامین اعتبار پروژه راه آهن یزد – اقلید را داده است که تا اردیبهشت 1400 به بهره برداری می رسد.

طالبی استاندار یزد نیز در دی ماه 99 گفت: پروژه سراسری راه آهن یزد – اگلید تا پایان فروردین 1400 به بهره برداری می رسد که از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از 400 میلیارد تن بودجه برای تکمیل این امر اختصاص یافته است. پروژه ای که نقش اساسی در توسعه استان یزد دارد.

امیدواریم تا قبل از انتخابات راه آهن اگلید – یزد را به بهره برداری برسانیم

با فرا رسیدن دهه 1400 این بار وعده های مسئولان شکل دیگری به خود گرفت و وزیر راه و شهرسازی ابراز امیدواری کرد که دولت بتواند این پروژه را قبل از انتخابات به مرحله اجرا درآورد.

در اردیبهشت 1400 وزیر راه و شهرسازی گفت: ساخت راه آهن اگلید – یزد در انتقال بار از جاده به راه آهن و مردم استان های جنوبی که اکنون با قطار از شیراز به مشهد سفر می کنند بسیار کارآمد است. می تواند از این خط ریلی به مشهد استفاده کند.» از سوی دیگر استان های فارس، یزد و اصفهان که استان های توریستی هستند به این خط متصل هستند.

وی گفت: ارزش این راه آهن حدود 4 هزار میلیارد تن است و امیدواریم تا پایان دولت و قبل از انتخابات ریاست جمهوری بتوانیم این پروژه را به بهره برداری برسانیم.

a320f4d2 c673 4df2 8e8e 4d446b5b9f6d خبر خاکستری

پروژه ای که به تازگی افتتاح کرده اید

سرانجام در 16 مرداد ماه سال جاری و در آخرین هفته دولت روحانی خط آهن یزد – اگلید به طول 270 کیلومتر به صورت ویدئو کنفرانس به دستور حسن روحانی رئیس جمهور به بهره برداری رسید.

اگرچه در روز افتتاح اولین قطار مسافربری شیراز را به مقصد مشهد مقدس ترک کرد اما با گذشت بیش از چهار ماه از افتتاح این پروژه هنوز خبری از حرکت قطارها در این مسیر نیست.

در واقع روباز تنها خط راه آهن است و حتی برخی از تصمیم گیران در مسیر با مشکلات جدی مواجه هستند اما در واقع مسیر قطار بسته است.

محمدصالح جوکار، نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی گفت: این پروژه در زمانی راه اندازی شد که بسیاری از زیرساخت های آن در حوزه های مختلف با مشکل مواجه است و برای تکمیل نیاز به اعتبار دارد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید