نگرانی در مورد اپیدمی های همه گیر و آسیب های آموزش الکترونیکی؛ صخره های صخره های آموزش و پرورش


ساعت: 19:15
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۱۳
کد خبر: 1805566

بار دیگر شاهد فوران تاج و این بار با هجوم ایمیکرون هستیم و این موضوع باعث نگرانی خانواده ها شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش مرصادنیوز، پس از انتشار کرونا، کلاس ها به صورت مجازی و در فضایی شاد برگزار می شود، اما آسیب آن بر هیچکس پوشیده نیست تا جایی که اکنون با وجود انتشار آمیکرون، همچنان تمرکز بر برگزاری کلاس ها به صورت حضوری است. .

البته در شرایط کنونی جامعه که شاهد شیشه آمیکرون هستیم، باید تدابیری در جهت افزایش رعایت پروتکل های بهداشتی و موضوع تکلیف مدارس اندیشیده شود تا موارد احتمالی عفونت آمیکرون در بین دانش آموزان کاهش یابد.


662661ca 71af 4adb 8ff1 d541846bfe0b خبر خاکستری


نسبت به ماه گذشته بر حضور دانش آموزان در مدارس تاکید داریم

مجید یزدان پناه در گفت و گو با مرصادنیوز گفت: برای اتخاذ هر تصمیم جدید، منوط به تایید ستاد مقابله با ولیعهد هستیم.

وی افزود: در حال حاضر پروتکل های بهداشتی از جمله توجه به فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک هنگام ایجاد تغییرات در مدارس رعایت می شود.

یزدان پناه خاطرنشان کرد: در گذشته حضور دانش آموزان در کلاس آزاد بود، اما اکنون باید علت غیبت دانش آموزان را جست وجو کنیم و سعی کنیم خانواده ها را برای حضور در کلاس ها سوق دهیم.

وی گفت: ما نسبت به ماه گذشته بر حضور دانش آموزان در مدارس تاکید داریم اما معتقدیم دانش آموزان در صورت بیماری نباید حضور پیدا کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت: در صورت شناسایی بیمار مبتلا به بیماری عروق کرونر در کلاس، کلاس تعطیل و اگر تعداد بیماران عروق کرونر در مدارس به تعداد مشخصی برسد، مدرسه نیز تعطیل می شود.

یزدان پناه تصریح کرد: در صورت قرمز شدن وضعیت شهرستان با توجه به گسترش تاج، بر اساس رای ستاد مبارزه با مفاسد کرونا تعطیل می شود.

وی افزود: در شرایط فعلی همچنان پروتکل های بهداشتی اعم از فاصله گذاری اجتماعی و نوبت کاری رعایت می شود و با تغییر وضعیت به رنگ زرد کار دیگری انجام نمی دهیم زیرا شرایط فعلی مدارس در خصوص رعایت پروتکل های بهداشتی حتی در وضعیت نارنجی است، در واقع در شرایط آب و غیره، سعی می کنیم پروتکل های بهداشتی را در مدارس رعایت کنیم و تمام تلاش خود را برای جلوگیری از آسیب به دانش آموزان انجام خواهیم داد.

یزدان پناه با بیان اینکه این آموزش ها علاوه بر حضور در کلاس های درس به صورت مجازی نیز انجام می شود، خاطرنشان کرد: خانواده ها باید به دانش آموزان کمک کنند تا در ایام تحصیل فرزندانشان در مدرسه حضور یابند مگر اینکه به سرماخوردگی یا بیماری عروق کرونر قلب مبتلا باشند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت: در شرایط عادی و قبل از تاج، اگر دانش آموزان سرما خورده بودند نباید در کلاس درس حاضر می شدند، بنابراین اکنون اگر دانش آموزی بیمار شد، باید تا زمان بهبودی در خانه بماند.

یزدان پناه با تاکید بر اینکه برگزاری کلاس ها همچنان تلفیقی از حضور و ارائه آموزش در فضایی شاد است، گفت: جمعیت مدارس زیاد است و همه دانش آموزان کلاس امکان حضور در مدارس را ندارند، بنابراین نیاز به نوبت کاری است.


8abca01a 68f8 46b2 9881 afbd9569a6f3 خبر خاکستری


زنگ تاج به صدا درآمد

باخمن هدادادیان نیز در گفت و گو با مرصادنیوز گفت: طبق اطلاعیه وزارت بهداشت، قالب هم اکنون در کشور آمیکرون موجود است که البته شوخی نیست.

وی با بیان اینکه در حال آماده شدن برای موج ششم تاج هستیم، گفت: امیدواریم موج جدید سبک باشد.

هدادیان گفت: تعداد بیماران در پنجمین پیک کرون افزایش چشمگیری داشته و اکنون نگران هستیم که موارد مثبت کشف شده در سراسر کشور رو به افزایش باشد.

وی گفت: مردم باید نوبت سوم واکسن را تزریق کنند. همچنین افرادی که هنوز دوز دوم واکسن را دریافت نکرده‌اند باید هر چه سریع‌تر مراجعه کنند، زیرا فرآیند تهیه، نگهداری، انتقال و تزریق واکسن پرهزینه است، اما دولت به اهمیت بهداشت عمومی پی برده است. .

کارشناس بهداشت محیط مرکز بهداشت کرمانشاه گفت: علاوه بر لزوم واکسیناسیون برای مقابله با شیوع موج ششم، رعایت پروتکل های بهداشتی ضروری است. با این حال، برخی افراد همچنان نسبت به استفاده از ماسک بی تفاوت هستند و فکر می کنند که تاج به پایان رسیده است.

هدادیان با بیان اینکه در حال حاضر از ماسک در اماکن عمومی استفاده نمی‌شود، علیه تعدادی از شرکت‌هایی که از ماسک استفاده نمی‌کنند، شکایتی تشکیل شده است.

وی افزود: در صورت بحرانی شدن شرایط برای اپیدمی های کرون، محدودیت هایی اعمال می شود که البته تاکنون محدودیتی اعمال نشده است.

هدادیان با تاکید بر اینکه رعایت پروتکل های بهداشتی بسیار حائز اهمیت است، گفت: خانواده ها باید این موضوع را جدی بگیرند زیرا آمیکرون اگرچه عوارض خفیفی برای افرادی که نوبت سوم واکسن را دریافت کرده اند، دارد، اما منجر به افزایش بستری شدن و حتی بیشتر شدن آن می شود. اگر واکسن تزریق نشده باشد، احتمال مرگ وجود دارد زیرا این یک نوع تاج است.


c6a6ad0a e190 4b94 b833 9ff521050ceb خبر خاکستری

کارشناس بهداشت محیط مرکز بهداشت کرمانشاه گفت: درصدی از مدارس پروتکل های بهداشتی را رعایت نکرده اند. در واقع این مشکل توسط 93 درصد مدارس مشاهده می شود. البته برای 7 درصد تخلفات هم تذکر دادیم. لیست این مدارس را در آموزش و پرورش در هر سه حوزه نیاورده ایم.

هدادیان خاطرنشان کرد: متخلفان مدارس مرتکب تخلفاتی از قبیل تهویه نامناسب، عدم استفاده از آب توالت در سرویس های بهداشتی و قرنطینه نشدن در ایام امتحانات و همچنین رعایت نکردن فاصله اجتماعی و عدم ارائه کارت واکسیناسیون برای گروه های سنی مجاز شده اند. واکسینه شدن این هم یکی دیگر از تخلفات این مدارس است.

وی افزود: دانش‌آموزان ممکن است در مواردی نقاب را روی دست بگذارند اما مدیران موظف به آموزش آن‌ها هستند. ما هم انتظار داشتیم به این موضوع توجه کنند اما در برخی موارد بر اساس اخطار عمل کردیم اما باز هم به نظر می رسد برخی مدارس این الزامات را رعایت نمی کنند.

هدادیان گفت: به گفته اولیای مدرسه با توجه به اینکه یادگیری مجازی به دانش آموزان آسیب وارد کرده است، چاره ای جز برگزاری کلاس ها به صورت حضوری نیست. البته برای کلاس های شخصی محدودیتی قائل نشده ایم، اما در شرایط جدید محدودیت های بیشتری برای برخی مدارس اعمال شده است، در واقع زنگ خطر به صدا درآمده و مدارس شلوغ منتقل شده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید