نگران ذخیره سدهای استان کرمانشاه نیستیم/ بیشتر دشت های کرمانشاه ممنوعه و بحرانی است.


ساعت: 15:08
تاریخ انتشار: 1301/07/30
کد خبر: 1905038

محمودرضا شهلایی گفت: با مدیریت صحیح میزان مصرف، دغدغه ذخیره سازی سدهای استان کرمانشاه را نداریم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمودرضا شهلایی در گفتگو با خبرنگار مرصاد نیوز گفت: از مجموع یک میلیارد و 650 میلیون مترمکعب قابل ذخیره سازی در سدهای استان در حال حاضر 625 میلیون مترمکعب معادل 46.3 درصد ذخیره داریم. .

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کرمانشاه با اشاره به خشکسالی بی سابقه دو سال گذشته، افزود: 670 میلیون مترمکعب بارندگی داشتیم که بر روان آب و به تبع آن 70 تا 80 درصد منابع زیرزمینی را تحت تاثیر قرار داد.

وی با اشاره به اینکه با مدیریت صحیح میزان مصرف، دغدغه ذخیره سازی سدهای استان را نداریم، تصریح کرد: یکی از منابع تامین آب شرب کرمانشاه سدگاوشان است که در حال حاضر حدود 50 درصد آب دارد. ذخیره سازی.

شهلایی در بخشی دیگر از سخنان خود روند برخورد با چاه های غیرمجاز را مورد تاکید قرار داد و افزود: متاسفانه برداشت های غیرمتعارف و غیراصولی برخی افراد ناآگاه از دشت ها باعث شده است که شرایط منابع آبی و سفره های زیرزمینی در تمامی مناطق مورد تهدید قرار گیرد. دشت های استان

وی خاطرنشان کرد: کاهش بارندگی از یک سو و برداشت بی رویه از سوی دیگر آسیب جدی به ذخایر آب زیرزمینی و دشت های کرمانشاه وارد کرده است.

این مسئول با بیان اینکه بیشتر دشت های استان ممنوعه و بحرانی است، برداشت غیرمجاز و بی رویه آب را دلیل اصلی فرونشست دشت ها عنوان کرد.

وی با اشاره به پدیده بحرانی فرونشست در دشت ها از مردم خواست از حفر چاه های غیرمجاز برای منافع شخصی خودداری کنند و تخلفات را به شرکت آب منطقه ای گزارش کنند.

شهلایی همچنین به احتمال تغییرات ناگهانی در طبیعت و آب و هوا اشاره کرد و تاکید کرد: از هرگونه ساخت و ساز غیرمجاز در بستر رودخانه ها و مرزها خودداری کنید.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید