نگرش دوگانه سازمان های بین المللی در جنگ یمن بر همگان آشکار است


ساعت: 14:45
تاریخ انتشار: 1401/01/15
کد خبر: 1819532

234 نماینده مجلس شورای اسلامی در بیانیه ای جنایات آشکار علیه مردم یمن را محکوم کردند و خواستار توقف تهاجم نظامی در حمایت از انصارالله شدند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سید محسن دهنوی عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی ظهر امروز (دوشنبه 15 فروردین) با صدور بیانیه ای جنایات ائتلاف سعودی را محکوم کرد و خواستار توقف حملات نظامی علیه مردم مظلوم یمن شد.

متن این بیانیه به شرح زیر است:


بسما خدا تو را حفظ کند

6 آوریل 1401 جهان شاهد تجاوزات نیروهای ائتلاف به رهبری عربستان سعودی به مردم مظلوم یمن بوده است و اکنون پس از گذشت هفت سال از این جنگ ویرانگر علیه مستقلین ملات با اصرار یمن، تقابل مضاعف بین مدعیان حقوق بشر و سازمان ملل و دیگر سازمان های بین المللی مدعی صلح، آزادی و حقوق ملت ها به طور فزاینده ای آشکار می شود. زیرا این سازمان ها تحت سیطره نیروهای استکبار و شیطانی هستند و مستضعفان امیدی ندارند حفاظت از نهادها حقوق بین الملل پایمال شده است خودش را نداشت و نخواهند کرد.

دولت عربستان در هفت سال گذشته با حفاظت ابرقدرت های استکبار جهانی مرتکب انواع جنایات جنگی شده و شهرها و روستاهای یمن را مدام بمباران کرده و هزاران غیرنظامی، کودک، زن و مرد یمنی را به قتل رسانده و به شکل وحشیانه ای راه دارو، غذا و کمک ها را مسدود کرده اند. بشردوستی آنها به یمن بازگشتند و در نتیجه میلیون ها مرد، زن و کودک را در معرض گرسنگی، بیماری، فقر و ویرانی قرار دادند.

ما در آغاز هشتمین سال جنگ ویرانگر مجلس شورای اسلامی هستیم یمن ضمن محکومیت این تجاوز آشکار، خواستار توقف حملات نظامی و ترور مردم مظلوم یمن و رفع محاصره آن کشور هستیم. حفاظت مقاومت او از دلیرمردان انصارالله و ملات ما مقاومت یمن را اعلام می کنیم.

انتهای پیام/ ک

دیدگاهتان را بنویسید