نیاز به اجرای سیاست های حمایت از حیوانات / اشتراک بازار کند است


ساعت: 09:48
تاریخ انتشار: 1402/02/12
کد خبر: 1836020

فراز و نشیب ذخایر لبنیات در دامداری ها خشک شده است.

در حال حاضر مواد اولیه در سیستم بازار با تاخیر تحویل و تحویل کشاورزان می شود و با وجود موانع بیش از حد در تامین و توزیع مواد اولیه، به دلیل نیاز ناکافی تولیدکنندگان با مشکل تولید مواجه می شوند. .

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از صبح توس ; تامین و توزیع مواد اولیه دام و طیور طی دو سال گذشته با فراز و نشیب های زیادی همراه بوده و هنوز موانع بیش از حد بر سر راه این معضل به درستی برطرف نشده است.

در همین راستا فرشید صراف رئیس اتحادیه صنعتگران خراسان رضوی در گفت و گو با صبح توس بابیان اینکه اولین و مهم ترین مشکل کمبود و گرانی تولیدات دامی است، گفت: مواد اولیه دامی است. واقعیت این نیست و در حال حاضر مهمترین دغدغه سازنده تامین این ماده است.

وی افزود: مدیریت دولتی بازار مواد اولیه قادر به حل مشکل کشاورزان نیست و متاسفانه نه تنها نهاده کافی در اختیار کشاورزان قرار نمی دهد، بلکه به دلیل تاخیر در توزیع، کشاورزان باید نیاز بازار آزاد و گرانی خود را تامین کنند. بسیار زیاد است این به ضرر آنها بوده است و فشار بیشتری را بر سازنده وارد کرده است.

رئیس اتحادیه صنعتگران خراسان رضوی گفت: دولت باید از این صنف برای تامین نیاز گوشت و شیر کشور حمایت کند و دغدغه تولیدکننده را برطرف کند، افزود: سردرگمی در تامین مواد اولیه یکی از بزرگترین مشکلات است. مشکلات برای تولید کنندگان


نیاز به سیاست های حمایتی

وی با اشاره به اینکه در سال جدید بار دیگر هزینه های حمل و نقل و نیروی کار با افزایش قابل توجهی همراه است، افزود: این افزایش هزینه های اضافی همانطور که تاکنون بسیاری از مزارع سنتی را به تعطیلی کشانده و دامداری ها را کاهش داده است، مزارع صنعتی نیز افزایش خواهد یافت. از تولید خارج شود.

صراف گفت: در این شرایط بهتر است دولت وارد میدان شود و محصولات را با ضمانت خریداری کند یا در مقابل مابه التفاوت ارز ترجیحی مصرف کننده را پرداخت کند و قیمت ها آزاد شود. با این وضعیت و گرانی های بی دلیل امکان کار برای تولیدکننده وجود ندارد.

وی با بیان اینکه چرا به مزارع صنعتی با پتانسیل خودکفایی توجه چندانی نمی شود، افزود: این در نهایت فاجعه آمیز است، گفت: این صنعت تمام می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید