نیاز محوری و ارتباط علم و صنعت مهمترین چالش وزارت علوم است


ساعت: 16:38
تاریخ انتشار: 06/02/1401
کد خبر: 1892360

عمو عابدینی مهم ترین چالش وزارت علوم را کیفیت ارتباط علم و صنعت و نیاز محوری نظام آموزشی عنوان کرد و افزود: مهمترین چالش در مدیریت و تعامل مجموعه دانشگاهی به عنوان قدرت فکر، تجربه و مهارت برای ایجاد با مجموعه صنعت، دولت و جامعه.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از صبح توس; دکتر قاسم عمو عابدینی معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری امروز در حاشیه مراسم کاشت زعفران در مزرعه تحقیقاتی دانشگاه تربت حیدریه در گفت و گو با خبرنگاران، گفت: یکی از مهمترین اقدامات ما در جهت اجرای طرح تحول آموزش عالی شناسایی کاستی ها و در این راستا مهمترین چالش در مدیریت و تعامل مجموعه دانشگاه به عنوان نیروی فکر، تخصص و مهارت آفرینی با مجموعه است. صنعت، دولت و جامعه

وی تصریح کرد: دومین چالش کلیدی سوق دادن مسیر آموزش به سمت نیاز محوری است و در این راستا سامانه جامعی را برای آموزش نیازمحور تهیه کرده ایم که البته محدود به رشته یا دانشگاه خاصی نیست.

عمو عابدینی با بیان اینکه دیپلماسی علم و فناوری و نحوه تعاملات جهانی سومین چالش موجود است، گفت: بر اساس بسیاری از موسسات تحقیقاتی بین المللی، در بسیاری از زمینه های پژوهشی و پژوهشی در رتبه 10 برتر دنیا قرار داریم. و شایسته است دستاوردهایی را که در صحنه جهانی هستید ارائه دهید.

معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در ادامه به برنامه های این معاونت در حوزه زعفران اشاره کرد و گفت: از دیدگاه ما، مقوله زعفران در ایران از جایگاه مقتدری برخوردار است که محور اصلی آن است. مرکز آن در خراسان رضوی و به ویژه تربت حیدریه است.

عموعبدینی افزود: بر این اساس هم از نظر آموزشی و هم از نظر پژوهشی حساب ویژه ای برای این امر باز کرده ایم و با توجه به اینکه تربت حیدریه اقدامات قابل قبولی از سال های گذشته ارائه کرده است، لذا به دنبال جذب ایشان برای مقطع کارشناسی ارشد هستیم. دانش آموزان. و بالاتر از دکتری، بستری را برای انجام علم و عمل فراهم خواهیم کرد.

وی تصریح کرد: به این دلیل که معتقدیم علیرغم رشد خوبی که در حوزه فناوری و فناوری به دست آورده ایم، ساختار کشاورزی ما همچنان متکی به روش های سنتی است و به همین دلیل شایسته است دانش آموزان خود را به سمت زمین و مسائل اجرایی و مشاوره ای سوق دهیم.

سرپرست دانشگاه تربت حیدریه نیز در معرفی طرح مذکور گفت: پژوهشکده زعفران اگرچه از سال 1398 فعالیت خود را آغاز کرد، اما تا به امروز مزرعه تحقیقاتی نداشته است و به همین دلیل امروز کلنگ عملیات احداث این مزرعه تحقیقاتی را در سال 1398 آغاز کرد. زمین آسیب دیده به مساحت یک هکتار

دکتر عباس کاشایوسکی افزود: حوضچه ذخیره آب در مزرعه تحقیقاتی احداث می کنیم و همزمان با شروع فصل کاشت زعفران در سال جاری نمونه پیازهای موجود در پژوهشکده را که جزو بهترین های داخلی و خارجی هستند کاشت می کنیم. نمونه ها

وی هزینه ساخت مزرعه را پنج میلیارد ریال عنوان کرد و اظهار داشت: تاکنون نمونه ها را در مزارع کشاورزان کشت می کردیم و با احداث این مزرعه دیگر نیازی به جابجایی پیازهای پژوهشکده نیست. به زمین کشاورزی

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید