کمبود آب مهمترین چالش بشر در آینده است / نیاز به روی آوردن به منابع جدید انرژی


ساعت: 12:01
تاریخ انتشار: 21.01.1401
کد خبر: 1820899

ویسکرمی گفت: با توجه به اینکه ممکن است در آینده به دلیل شرایط جهانی با کمبود آب مواجه شویم، باید به سمت منابع جدید انرژی برویم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مهرداد ویسکرمی در گفت و گو با خبرنگار سفیرافلاک اظهار داشت: بهترین راه پاسداشت و تکریم شهدای نخبه، پیمودن مسیر علمی آنان است. امروزه پیشرفت علم به صورت الکتریسیته در حال وقوع است به طوری که هر روز و هر لحظه در جهان پیشرفت های جدیدی در علم و فناوری اتفاق می افتد.

وی افزود: یکی از دستاوردهای بزرگ علمی مردم فناوری هسته ای است که بحمدالله در چند سال اخیر کشور ما به جمع کشورهای دارای چرخه هسته ای پیوسته و دستاوردهای خوبی در این زمینه داریم.

نماینده مردم هرم آباد و چگنی در مجلس گفت: در حال حاضر کشور ما در بحث غنی سازی مشکلی ندارد و دارای درجات مختلف غنی سازی حداقل 60 درصدی است که می توان از آن در بحث های مسالمت آمیز استفاده کرد.

وی گفت: با توجه به شرایط جهانی، ممکن است در آینده با کمبود آب مواجه شویم که منجر به منابع جدید انرژی شود. وی ادامه داد: انرژی هایی مانند آب و سوخت های فسیلی به طور طبیعی رو به کاهش است و باید جایگزینی برای آن پیدا کرد، یکی از این انرژی های پاک و مفید، انرژی هسته ای است که به عنوان مثال در بحث پزشکی و برخی بیماران، نیاز جدی به استفاده از انرژی هسته ای داریم. به صورت مسالمت آمیز

«خدا را شکر در مقایسه با تحریم های وحشیانه و سختی که در این مدت وجود داشت، کشور در وضعیت مطلوبی قرار دارد. ویسکرمی با بیان اینکه آنچه امروز مهم است استفاده از این دستاوردهاست، زیرا پیشرفت انرژی هسته ای نشان می دهد که حداقل در 20 رشته علمی متفاوت و جدید هستیم.

وی خاطرنشان کرد: سوال دیگر این است که تا چه حد می توانیم از این علم بنیادی که در حوزه کشاورزی، مدیریت مواد غذایی و انرژی داریم استفاده کنیم؟ به نظر می رسد در این زمینه نیز پیشرفت خوبی داشته ایم، اما با توجه به مشکلاتی که امروز در جهان به خصوص در بحران انرژی، خشکسالی و شرایطی که در دنیا شاهد آن هستیم، قطعاً باید بهترین استفاده را در نظر بگیریم. از این دستاورد

نماینده مردم هرم آباد و چگنی در مجلس با بیان اینکه دشمنان کشورمان اذعان کرده اند که در بحث فناوری هسته ای در وضعیت مطلوبی هستیم، گفت: البته دانشگاه ها و نخبگان کشور باید توجه ویژه ای داشته باشند. تا از این انرژی پاک و سالم خداوند در مناطق مختلف کشور استفاده کنیم.

وی با تجلیل از شهدای انرژی هسته ای و با اشاره به ادامه راه این شهدا گفت: طبیعتاً هر نخبه ای در دنیا روزی چشم خود را بر مرگ طبیعی و یا شهادت می بندد. اکنون این نخبگان ما افتخار شهادت دارند و بهترین کاری که برای پاسداشت این شهدا و بزرگواران باید انجام دهید این است که به همان مسیر علمی که رفته اند ادامه دهید و کشور را به نقاط برجسته ای برسانید که بحمدالله همینجاست. همچنین ظرفیت او در کشور است.

وی افزود: به نظر می رسد باید به نخبگان و دانشگاهیان توجه بیشتری داشته باشیم و با خوش بینی، اعتماد و فراهم شدن امکانات برای دانشگاه، زمینه رشد کشور و ادامه راه شهدا را فراهم کنیم. ویسکرمی گفت.

وی گفت: دشمن محاسبات غلطی داشت و فکر می کرد نخبگان کشور محدود به افراد خاصی هستند و اگر حذف شوند این بار طبیعتاً متوقف می شود، غافل از اینکه نخبگان ما خیلی بیشتر از محاسبات دشمن هستند و متأسفانه تعدادشان زیاد است. آنها به خارج از کشور مهاجرت می کنند و باید برای جلوگیری از این مهاجرت تدابیری اندیشید تا این نخبگان به نفع کشور به کشور افتخار کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید