نیروهای مسلح اجازه ادامه ناآرامی های اخیر را نخواهند داد


ساعت: 10:39
تاریخ انتشار: 1401/08/30
کد خبر: 1912571

مشاور فرمانده کل قوا در ادامه با اشاره به اغتشاشات اخیر گفت: انتظار داریم نیروهای مسلح که بسیج و سپاه هستند اجازه ندهند این حوادث برای مدت طولانی ادامه پیدا کند. سپاه پاسداران می تواند به این هدف برسد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ همایش نقش علم و فناوری در دفاع مقدس صبح امروز دوشنبه 9 آبان ماه در دانشگاه امام حسین (ع) برگزار شد.

سرلشکر سید یحیی صفوی دستیار و مشاور فرمانده معظم کل قوا در سخنانی در این همایش ضمن ابلاغ سلام مقام معظم رهبری به حاضرین گفت: این همایش 24 آذرماه سال جاری در باغ الشعیر برگزار می شود. موزه و اراده دفاع مقدس شورای راهبردی تشکیل و برای برگزاری این همایش تقسیم کار شده است.

وی افزود: سپاه به دستور سردار فدوی این ماموریت را به دانشگاه امام حسین(ع) محول کرد و انتظار داریم دانشگاه امام حسین(ع) در مورد آنچه در دوران جنگ رخ داده مقاله علمی تهیه و در همایشی در آبان ماه ارائه کند. برای نمایش دادن

وی تصریح کرد: سپاه پاسداران که تا سال 59 به دنبال تامین امنیت در مرزهای کشور بود، با شروع جنگ تحمیلی و با توجه به اینکه ظرفیت تهدید بیشتر از توان سپاه پاسداران بود، اما بسیج و سپاه وارد شد. جنگ و با سازماندهی 19 گردان سپاه و سه نیروی دریایی، هوایی و زمینی برای عملیات FAW تشکیل شد.

رحیم صفوی با بیان اینکه نیروی زمینی سپاه در عملیات FAW 30 تیپ ایجاد و سازماندهی کرد، گفت: نه تنها رژیم بعث عراق، بلکه دستگاه های اطلاعاتی آمریکا نیز در عملیات FAW غافلگیر شدند.

وی گفت: اوایل جنگ به اندازه انگشتانمان آرپی جی نداشتیم اما دیدیم که شروع به ساخت موشک کردیم. حتی مصدومی که ترکش خورده بود و نیاز به عمل جراحی بزرگ داشت ظرف یک ساعت درمان شد. “

رحیم صفوی تصریح کرد: سپاه در سطوح تاکتیکی و از نظر ایمان و شهادت موفق شد عراقی ها را شکست دهد. عراقی ها ابزار محور بودند، اما ما فکر محور بودیم. رژیم بعث عراق بیش از 65 هزار میلیارد هزینه کرد که بیشتر آن را کشورهای عربی دادند.

مشاور فرمانده کل قوا گفت: در زمینه تولید هواپیماهای بدون سرنشین به قدرت بالایی رسیده ایم. در سال 65، سپاه یک هواپیمای بدون سرنشین ساخت و در حین عملیات عکس های آنلاین گرفت.

رحیم صفوی با تاکید بر اینکه در جنگ برتری فکری بر دشمن داشتیم، گفت: ما از کشته شدن در راه خدا ترسی نداشتیم و همیشه خود را شهید می دانستیم و برای شهادت خود را زنده نگه می داشتیم.

مشاور فرمانده کل قوا در ادامه با اشاره به اغتشاشات اخیر گفت: انتظار داریم نیروهای مسلح که بسیج و سپاه هستند اجازه ندهند این حوادث برای مدت طولانی ادامه پیدا کند. سپاه پاسداران می تواند به این هدف برسد.

رحیم صفوی با بیان اینکه ما نقاط ضعفی داریم که باید برطرف شود، اظهار داشت: ما ملتی قوی و رهبری شجاع داریم و این اغتشاشات تمام می شود، اما ممکن است به سمت ما برگردند. انقلاب اسلامی آمد تا وضع مردم را اصلاح کند.

دیدگاهتان را بنویسید