نیمکت نشینان بهترین والیبالیست های ایران/ لیگ ملت ها و جام جهانی را نباید مقایسه کرد


ساعت: 15:13
تاریخ انتشار: 1401/06/17
کد خبر: 1896073

مشکل تیم ملی والیبال افکار عمومی و رسانه هاست

کاپیتان سابق تیم ملی والیبال ایران گفت: در تیم ملی ایران شاید جوانان کاملاً شکل نگرفته باشند اما بزرگان والیبال به نوعی رفته اند و قدرت تیم ما 70 درصد کاهش یافته که طبیعی است. “

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ ایرج مظفری، کاپیتان سابق تیم ملی والیبال ایران درباره عملکرد تیم ملی والیبال ایران گفت: در واقع جوانان به طور کامل شکل نگرفته اند اما بزرگان والیبال کشور به نوعی رفته اند و قدرت ایران است. تیم با 70 درصد کاهش یافته است که طبیعی است.» بازیکنان بزرگ زیادی رفته اند و حضور چنین بازیکنانی در تیم ملی زمان زیادی می برد.

وی ادامه داد: بهروز عطایی درست در جای خود و یکی از مربیان برجسته کشورمان است. بعد از مرحوم حسین مانداری، مدت زیادی است که یک سرمربی ایرانی هدایت این تیم را بر عهده گرفته است، اما هر دو اتفاق، غیبت بازیکنان بزرگ و حضور همزمان سرمربی ایرانی، نتایج را شوکه کرد. از تیم ملی

مظفری اضافه کرد: مشکلی که والیبال بزرگسالان با آن دست به گریبان است به نوعی به افکار عمومی و رسانه ها مربوط می شود که مسابقات لیگ ملت ها را برای والیبال بسیار بزرگ کرد در حالی که ماهیت این مسابقات با مسابقات جهانی کاملا متفاوت است. 24 بازیکن در VNL معرفی می شوند و به تدریج از این بازیکنان در مسابقات استفاده می شود، بنابراین همه تیم ها از بازیکنان نیمکت نشین خود استفاده کردند. شاید تنها تیم ملی کشورمان بود که با تعداد محدودی در این دیدارها شرکت کرد که البته بهروز آتای حق داشت همه مسابقات را با این تعداد انجام دهد. نتایج این مسابقات را نباید با مسابقات قهرمانی جهان مقایسه کرد زیرا مقایسه اشتباه نمی تواند به نتیجه گیری درست منجر شود.

کارشناس و مربی بین المللی والیبال تاکید کرد که باید دید قدرت تیم ملی در حال حاضر چیست و چه توانایی هایی دارد. محمد طاهر وادی دست بسیار نرم و فریبنده ای دارد که با جواد کریمی تفاوت دارد و اگر کمتر تعویض می شد تیم ما نتایج بهتری می گرفت. میلاد آبادی پور در بسیاری از مسابقات بسیار خوب درخشید اما در برخی دیدارها به خصوص بازی با برزیل کیفیت کارش پایین آمده بود که طبیعی است. من به عنوان کاپیتان چندین ساله تیم ملی می دانم که کاپیتانی قدرت بازیکن را کم می کند. کاپیتان باید به داور نگاه کند. پلی بین بازیکنان و مربی است و فشار فنی زیادی روی شانه های آن بازیکن است. او باید تیم را جمع کند و به هر حال کوتاه و طولانی خواهد بود، بنابراین میلاد می تواند نمره خروجی بگیرد.

وی درباره میانگین دفاعی تیم ملی والیبال ایران گفت: به علیرضا طلوکیان هم گفتم جلوه و توته هم خیلی نزدیک به تور می پرند تا اسپک بزنند در حالی که ممکن است خیلی از دریافت ها به تور نزدیک نشود و توانایی حمله در این شرایط مختلف باید توسعه یابد جهلو باید بیشتر روی دفاع خود کار کند. لیبرتو عالی بود و کادر فنی جزو بهترین های ایران بود، از عطایی گرفته تا طلوع کیان، لاهوتی و بقیه کادر فنی.

رسانه ها نباید به فدراسیون و مربیان فشار بیاورند

مظفری در پایان خاطرنشان کرد: در رده نوجوانان و جوانان باید بهتر کار کنیم، در این دو رده به هیچ عنوان به سمت قهرمانی نخواهیم رفت. باید شاهد رشد طبیعی بازیکنان باشیم و رسانه ها نباید به فدراسیون و مربیان فشار بیاورند تا این بازیکنان پله پله رشد کنند.

دیدگاهتان را بنویسید