ورود والیبالیست های لیگ ملت های والیبال به گدانسک/ ارزیابی فنی سرمربی تیم ملی والیبال از هفته اول و دوم


ساعت: 17:49
تاریخ انتشار: 1401/04/07
کد خبر: 1879335

تیم ملی والیبال ایران که بامداد امروز (سه شنبه 6 تیرماه) وارد شهر گدانسک لهستان شده است، امشب برای اولین بار در این شهر برگزار می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ فدراسیون والیبال اعلام کرد شهر گدانسک لهستان میزبان هفته سوم مرحله مقدماتی لیگ برتر والیبال مردان در گروه ششم است.

والیبالیست های ایرانی که به دلیل اعتصاب کارکنان لوفت هانزا با یک روز تاخیر صوفیه را ترک کرده بودند، ساعت 1:30 بامداد امروز (سه شنبه 7 تیرماه) وارد گدانسک شدند.

با تلاش کادر فنی و کارکنان فدراسیون کاروان، تیم ملی والیبال ایران در قالب پرواز از صوفیه به مقصد ورشو و سپس به گدانسک عزیمت کرد.

شاگردان بهروز عطایی امشب از ساعت 16 تا 18 به وقت محلی در اولین تمرین خود در گدانسک به میزبانی هفته سوم لیگ ملت ها وزنه می زنند.

طبق برنامه اعلام شده تیم ملی از فردا تمرینات توپی خود را آغاز می کند که هر روز از ساعت 17 تا 20 به وقت محلی خواهد بود.

ادامه تمرینات بدنسازی و آنالیز حریفان در هفته سوم لیگ ملت ها از دیگر برنامه های ملی پوشان تا آغاز مسابقات است.

برنامه تیم ملی والیبال در هفته سوم به وقت تهران به شرح زیر است:

سه شنبه 14 تیر؛ ایران – لهستان ساعت 22:30

پنجشنبه 25 تیرماه؛ ایران – ایتالیا ساعت 16:30

جمعه 26 تیر؛ ایران – اسلوونی ساعت 19:30

شنبه 18 تیر؛ ایران – صربستان ساعت 19:30


* طلوع کیان: باید یاد بگیریم چگونه برنده شویم

علیرضا تولوکیان مربی تیم ملی والیبال ایران در پایان هفته دوم لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۲۲ درباره عملکرد تیم ملی گفت: تیم ایران در این دوره از مسابقات هشت دیدار انجام داد. با توجه به اینکه پنج بازیکن برای اولین بار به مسابقات آمدند، در مجموع تجربه خوبی داشتیم. البته بر اساس تصمیم ستاد و با هدایت بهروز عطایی برای هفته سوم سه بازیکن جدید دیگر که در تیم بزرگسالان و لیگ ملت ها حضور نداشتند را فراخوانی کردیم. فکر می کنم حضور این بازیکنان برای آینده تیم ملی والیبال بسیار مفید باشد.

وی با اشاره به عملکرد تیم ملی والیبال در هفته اول لیگ ملت ها که با 3 تیم آسیایی و یک تیم اروپایی به میدان رفت و 2 برد و 2 شکست متحمل شد، گفت: در بازی با هلندی ها مشکل داشتیم. تیم و نتیجه 3 شد ما به صفر باختیم. در هفته دوم با تیم های آمریکایی و اروپایی بازی کردیم که خوشبختانه با سبک بازی تیم های آمریکایی مشکلی نداشتیم و با تیم آمریکا، کانادا و حتی برزیل که شکست خوردیم خوب بازی کردیم. البته بحث نتیجه نیست بلکه هماهنگی گروهی، تاکتیکی، فنی و تیمی است. در این مسابقات در حمله خوب بودیم، اما نقاط ضعفی هم داشتیم که بر آنها غلبه کردیم.

تولوکیان در خصوص چهار دیدار هفته سوم لیگ ملت ها گفت: در این مرحله با چهار تیم اروپایی روبرو هستیم و در دیدارهای قبلی با این مدل تیمی مشکل داشتیم زیرا در دیدار مقابل هلند پیش بودیم اما ما ضعیف بازی کردیم و در مسابقه شکست خوردیم. بنابراین روی نقاط ضعف خود مقابل تیم های اروپایی کار می کنیم. اگر ژاپن را حذف کنیم، مقابل تیم های آسیایی و آمریکایی خوب بازی کردیم و حتی نتیجه هم خوب بود، اما باید مقابل اروپایی ها بهتر بازی کنیم.

سرمربی تیم قهرمان لیگ برتر 1400 با تاکید بر برنامه مسابقات تیم ملی در جام جهانی مردان که با مسابقه ایران و هلند برای تیم ملی کشورمان آغاز می شود، افزود: باید 4 بازی آینده را تماشا کنیم. هفته سوم برای همیشه در آخرین دوره رقابت های لیگ ملت ها با پنج برد دوازدهم شدیم و حالا تا پایان هفته دوم چهار برد با این تیم جوان داریم که فکر می کنم کارمان را انجام داده ایم. از نظر نتایج به طور کلی نگاه نمی کنیم و از این به بعد باید به خاطر بسپاریم یاد بگیرید چگونه تیم ها را ببرید ما در سرویس بد نیستیم، اما برای هماهنگی تور باید بیشتر تلاش کنیم.

وی ادامه داد: بازیکنان تیم ملی کشورمان شرایط خوبی دارند تا جایی که بعد از هفته دوم رقابت ها امین اسماعیل نژاد بهترین مهاجم لیگ ملت های والیبال در سال 2022 از نظر موفقیت است. این بازیکن با بیشترین موفقیت در حمله (58.55 درصد) در بین بهترین مهاجمان تورنمنت قرار دارد که خوب است اما به مرور تیم ها او را می شناسند و باید برای او برنامه داشته باشیم. او نیاز به تمرین و تلاش بیشتری دارد، پدیده ای که تا سال گذشته وجود نداشت اما با اعتماد کادر فنی ایران در ژاپن بازی کرد و دوم شد. خوشبختانه در لیگ ملت ها به بازی های خوب خود ادامه داد و امسال برای اولین بار پشت خط بانوان تیم ملی قرار دارد. این نوید روزهای خوب را می دهد.

تولوکیان با اشاره به برنامه بازی های صربستان، بلغارستان و ایتالیا گفت: صربستان، بلغارستان و ایتالیا قرعه راحت تری دارند و با بهترین تیم های جدول بازی نخواهند کرد که این امر به آنها کمک می کند تا در جدول نهایی شوند و سهمیه مرحله نهایی را کسب کنند. مسابقات. هفته سوم لیگ ملت ها

مربی تیم ملی والیبال در پاسخ به این سوال که آیا شانسی برای صعود به مرحله نهایی لیگ ملت ها داریم؟ وی گفت: به دنبال بحث نتیجه نیستیم، اما با 4 برد به هفته سوم می رویم و در صورت کسب 2 برد دیگر که یکی از آنها مقابل صربستان، شانس صعود داریم. تیم را برای اتفاقات مهم آماده کنیم اما به نتیجه هم توجه می کنیم تا مردم را با پیروزی ها خوشحال کنیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید