هجوم مردم به بازار سکه/ چه شد؟

هجوم مردم به بازار سکه/ چه شد؟

امروز در بازار دلار خبری از خرید و فروش هیجانی نبود. برخی تحلیلگران گفتند قیمت دلار امروز در بازار منجمد شد تا سلطان بتواند وارد تهران شود.

قیمت سکه از قیمت دلار تبعیت می کند. دلار در محدوده مشخصی باقی می ماند و قیمت سکه نیز با همین روند تغییر می کند. نه رشد قابل توجهی در بازار مشاهده می شود و نه افت محسوسی. قیمت سکه امروز در همان محدوده دیروز فروخته شد. 32 میلیون و 100 با توجه به رنج نرخ دلار.

روز پنجشنبه 13 خردادماه، قیمت دلار در بازار ارز تهران نسبت به روز گذشته تقریبا ثابت ماند و این در حالی بود که پیش از آغاز معاملات امروز ارز، برخی معامله گران معتقد بودند که پس از انتشار اخباری در سفر آتی سلطان عمان به تهران امکان ادامه کاهش قیمت دلار امروز فراهم شد. اما روز جمعه میزان کاهش قیمت سکه تقریبا صفر بود و افراد کمی تمایل به فروش سکه داشتند.در روز جمعه میزان کاهش قیمت سکه تقریبا صفر بود و افراد کمی تمایل به فروش سکه داشتند. امروز خبری از فروش هیجانی در بازار دلار نبود. برخی تحلیلگران گفتند قیمت دلار امروز در بازار منجمد شد تا سلطان بتواند وارد تهران شود.

از سوی دیگر، نشست شورای حاکمیتی که قرار است از 15 تا 29 خردادماه برگزار شود، زیر ذره بین معامله گران قرار دارد و تحلیلگران سیاسی و اقتصادی معتقدند ممکن است در آن تصمیم ویژه ای درباره ایران گرفته شود که تاثیرگذار باشد. روند دلار در تهران بنابراین، بازار در حال حاضر نظاره گر رویدادهای سیاسی است.
دیگران در حال خواندن هستند

تحلیلگران بازار ارز معتقدند سفر هیثم بن طارق مربوط به روابط مصر و ایران است و از نگاه این افراد برجام پایان یافته است. این گروه بر این باورند که این خبر می تواند در کوتاه مدت افزایش را احیا کند، اما در بلندمدت بازار به یک صندوق قوی از اخبار مثبت نیاز دارد تا بتواند در یک مارپیچ نزولی قرار گیرد. آنها می گویند تا جایی که اخبار مربوط به سلطان عمان بازار ارز را تضعیف کند، با نزدیک شدن به جلسه شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی، این کاهش ها جبران خواهد شد.

قیمت سکه

نرخ حواله پول به دلار، یورو و درهم در این مرکز به ترتیب 38 هزار و 642 تومان، 41 هزار و 569 تومان و 10 هزار و 522 تومان اعلام شده است.

روند قیمت طلا و سکه در بازار نزولی است. هر مثقال طلا که ماه گذشته در محدوده 12 میلیون تومان بود امروز وارد کانال 10 میلیون تومان شد. قیمت طلا در کانال بین 2 میلیون و 500 تا 2 میلیون و 600 هزار تومان در نوسان بود اما دیروز وارد کانال 2 میلیون و 400 هزار تومان شد.

قیمت هر گرم طلا امروز 13 خرداد 1402 دو میلیون و 527 هزار تومان است.

قیمت هر مثقال طلا به ۱۰ میلیون و ۹۴۵ هزار تومان رسیده است.

قیمت سکه امامی 31 میلیون و 500 هزار تومان است.

قیمت سکه بهار آزادی 27 میلیون و 900 هزار تومان است.

قیمت نیم سکه 16870000 تومان.

قیمت ربع سکه 11440000 تومان.

قیمت سکه یک گرمی 6700000 تومان.

طی چند هفته گذشته قیمت طلا و سکه با نوساناتی همراه بوده است. اما می توان گفت از ابتدای هفته جاری قیمت این فلز زرد سیر نزولی داشته است. اما عاملی که می تواند باعث تغییر کانال طلا و سکه شود هنوز در بازار ظاهر نشده است.

البته قیمت دلار در این هفته با نوساناتی همراه بوده و می توان گفت که روند کاهشی دلار را طی می کند. به خصوص هفته آینده که ایران از سلطان عمان استقبال می کند. بسیاری امیدوارند که سفر سلطان عمان مقدمه ای برای تجدید مذاکرات برجام باشد. کارشناسان امیدوارند در صورت احیای برجام، انتظار دلار 30 یا 40 هزار تومانی را داشته باشیم و در صورت تحقق این امر، قیمت طلا و سکه کاهش چشمگیری را تجربه کند.

با این حال، سلطان عمان هفته گذشته به مصر سفر کرد و هدف اصلی خود از این سفر را احیای روابط تهران و قاهره دانست. بنابراین ممکن است این سفر ربطی به مذاکرات برجام نداشته باشد و هدف نهایی آن احیای و بهبود روابط منطقه ای باشد. در این صورت تاثیر این سفر در بازار زیاد نخواهد بود.

در حال حاضر آنچه از بازار فردوسی و سبزه میدان به گوش می رسد احتیاط معامله گران است. در حال حاضر حجم معاملات کاهش یافته و بازار انتظار دارد نتیجه سفر سلطان عمان به روند جدید خود بازگردد.

طلای جهانی به پایین ترین حد در دو ماه اخیر رسید

عصر امروز قیمت جهانی طلا به پایین ترین سطح خود در دو ماه گذشته یعنی 1944 دلار رسید و هر اونس طلا امروز با کاهشی 16 دلاری نسبت به دیروز معامله شد.

نظرسنجی‌ها نشان داد خوش‌بینی در مورد مذاکرات سقف بدهی ایالات متحده تقاضا برای شمش امن را کاهش داد و داده‌های قوی اقتصادی شرایط را برای افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو فراهم کرد.

کوین مک کارتی، جمهوری خواه ارشد کنگره، گفت که کاخ سفید و مذاکره کنندگان جمهوری خواه در مذاکرات اواخر شب برای افزایش سقف بدهی پیشرفت هایی داشته اند.

دیدگاهتان را بنویسید