هدف از آزمایش سیستم ماهواره ای جمع آوری اطلاعات از ارتش آمریکا است


ساعت: 06:10
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۲/۱۹
کد خبر: 1814426

رهبر کره شمالی در جریان بازدید از آژانس فضایی کره شمالی گفت که هدف از آزمایش و توسعه اخیر سامانه اطلاعاتی ماهواره ای جمع آوری اطلاعات از ارتش آمریکا و ارتش های مرتبط است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش روسیا الیوم، رهبر کره شمالی از آزمایش و توسعه ماهواره ای برای جمع آوری اطلاعات از ارتش آمریکا و ارتش های مرتبط خبر داد.

کیم جونگ اون در جریان بازدید از آژانس فضایی دولت کره شمالی در شمال گفت که هدف از آزمایش و توسعه اخیر یک ماهواره اطلاعاتی جمع آوری اطلاعات در مورد ارتش آمریکا در منطقه و ارتش های مرتبط است.

سخنگوی پنتاگون خواستار مذاکره میان واشنگتن و پیونگ یانگ برای یافتن راهی برای خروج از بن بست فعلی شد.

جان کربی، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا روز سه‌شنبه از کره شمالی خواست شلیک موشک‌های خود را متوقف کند و برای دستیابی به راه‌حلی میان دو کشور مذاکره کند.

وی درباره آزمایش‌های موشکی اخیر پیونگ یانگ با هدف توسعه ماهواره‌های شناسایی، گفت: در شرایط کنونی، این آزمایش‌های موشکی تحریک‌آمیز و غیرضروری تلقی می‌شود.

کربی افزود: ما از پیونگ یانگ می خواهیم شلیک موشک و اقدامات تحریک آمیز را متوقف کند و نشان دهد که مانند واشنگتن بدون هیچ پیش شرطی آماده مذاکره است تا راه دیپلماتیک برای کاهش تنش در شبه جزیره کره وجود داشته باشد.

واشنگتن پیشتر پرتاب موشک کره شمالی را محکوم کرده و آن را نقض بسیاری از قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل خوانده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید