هدف از ارائه مدارک هویتی هنگام ثبت نام در دانشگاه آزاد

طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در جمع خبرنگاران با اشاره به امضای سند و تفاهم نامه بین سازمان ثبت احوال و دانشگاه آزاد گفت: این تفاهم نامه در بحث تبادل اطلاعات موثر بوده و بوروکراسی دانشگاه را کاهش می دهد.

وی ادامه داد: هر جوان 18 ساله وقتی به سراغ ما می آید با کوهی از مشکلات شناسایی مواجه می شود. این ارتباط با سازمان ثبت نام حداکثر راحتی را برای دانشجویان ما خواهد داشت. این تفاهم نامه و ارتباط با شبکه دانشگاهی کار مردم را تسهیل می کند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: برای اینکه این اتفاقات به خوبی رخ دهد باید از شبکه دانشگاهی استفاده کنیم، همانطور که می دانید دانشگاه آزاد در شهرستان نیست بلکه دانشگاهی در خاک کشور است و ظرفیت مناسب برای ارسال پیام از سوی یک سازمان پیشرو در کشور را دارد.” موضوعات فناوری را برای مردم بیاورید.

وی با اشاره به استفاده از فناوری های نوین گفت: انتظار مردم این است که ما تولیدکننده فناوری باشیم نه مصرف کننده. ما نیاز به راه اندازی یک مرکز فناوری در حوزه ثبت و اسناد داریم و باید کار دانشگاه بانیان در این مراکز تقویت شود و در زمینه طراحی نرم و سخت استفاده شود. دانش آموزان ثمره این تفاهم نامه و کاهش تشریفات اداری را در مهرماه خواهند دید. یکی از مسائل مهم ما ارسال مدارک به فارغ التحصیلان است که در حال حاضر زمان بر است و تائید آدرس این بوروکراسی را برای ما کاهش می دهد.

کارگر رئیس سازمان ثبت احوال کشور نیز در جمع خبرنگاران گفت: در این تفاهم نامه خدمات هویتی برای دانشگاه آزاد ارائه می شود.

وی ادامه داد: با توجه به جامعه گسترده ای که دارند چه از نظر تعداد دانشجو و چه از نظر تعداد کارکنان و چه از نظر منطقه جغرافیایی، تمام امور دانشگاه آزاد وارد خدمات هویتی می شود و این کار به احراز اصالت افراد و کاهش قرمزی کمک می کند. نوار در تأیید هویت این فرآیند ارائه خدمات به دانش آموزان را تسهیل می کند.

وی درباره تغییر آدرس در بازه زمانی مشخص گفت: قانون می گوید هر ایرانی که آدرس خود را تغییر می دهد باید ظرف 20 روز آن آدرس را در سامانه ثبت نام تغییر و اصلاح کند. انشاالله دانشگاه آزاد همانند بسیاری از سوالات در اخذ آدرس که یکی از سوالات مهم بسیاری از اندازه گیری هایی است که از طریق آدرس انجام می شود از پایگاه آدرس استفاده خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید