هدف از برگزاری این رویداد دیدن جوانان مستعد در زمینه تولید محتوا است/ عدم حمایت، سازندگان بازی را منزوی می کند.


ساعت: 10:46
تاریخ انتشار: 26.08.1401
کد خبر: 1911615

حسین حامتی دبیر چهارمین رویداد تولید محتوای دیجیتال بسیج گفت: شرکت ها و کارخانه ها کمتر تاثیر بازی ها را درک می کنند و کمتر به این نکته توجه می کنند که می توانند شغل و صنعت برای کسب درآمد ایجاد کنند، بنابراین تمرکز ما بر این است که تشویق مسئولان دیده شدن محصولات گروه های جوانان درگیر در این رویداد به گونه ای است که بتوانیم برای حضور در فضای بین المللی برنامه ریزی کنیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حسین همتی دبیر چهارمین رویداد تولید محتوای دیجیتال بسیج در گفتگو با پایگاه خبری راه آرمان اظهار داشت: مراسم امسال با سال گذشته متفاوت است و حرکت جدیدی را به سمت ساخت بازی، انیمیشن، گرافیک کارتونی و از کرمان آغاز کرده ایم. استان در این سه سطح بالاترین رتبه کشوری را دارد.



وی ادامه داد: نیروی محرکه استان کرمان در زمینه تولید محتوای دیجیتال در کارهایی که سال گذشته مورد ارزیابی قرار گرفت کاملا مشهود است، متاسفانه در حوزه بازی با وجود اینکه نیروها و افراد قوی در استان داریم اما مسئولان هنوز طرفدار آن نیستند، هیچ برنامه و حمایت معناداری انجام نداده اند.

دبیر چهارمین رویداد تولید محتوای دیجیتال استان کرمان با بیان اینکه هنوز بستر بازی برای مسئولان روشن و شفاف نیست، گفت: هنوز گستره و گستره دنیای بازی برای مسئولان ناشناخته است در حالی که این عرصه می تواند هر دو باشد. آموزشی و برای افکار و ذهن نسل جوان و حتی کودکان خطرناک است.

حسین همتی به اتفاقات اخیر در کشور اشاره کرد و گفت: این اتفاقات نشان داد که برخی از اتفاقات رخ داده حاصل تفکرات تربیتی در بازی ها بوده و این حوزه مغفول مانده است، نوجوانان ما در این زمینه متاثر شدند زیرا ما امکانات قابل توجهی ارائه نکردیم. خدمات در این زمینه

وی اذعان داشت: این عدم توجه واقعی به حوزه بازی منجر به سرمایه گذاری بر روی این پلتفرم شد و در این رویداد بیشترین تمرکز ما بر روی این نقطه بود تا بتوانیم تیم هایی را که در این حوزه فعال هستند توسعه دهیم تا کارکنان آنها باید برای درک این حوزه توجیه شوند در حالی که در این زمینه با این محتوا توجیه شوند.

دبیر چهارمین رویداد تولید محتوای دیجیتال استان کرمان اذعان داشت: شرکت ها و کارخانجات کمتر تاثیر بازی ها را درک می کنند و کمتر به این نکته توجه می کنند که می توانند مولد شغل و صنعتی برای کسب درآمد باشند، بنابراین تمرکز ما بر این است که ارتقای مسئولان دیده شدن محصولات گروه های جوان شرکت کننده در این رویداد به گونه ای است که بتوانیم برای حضور در فضای بین المللی برنامه ریزی کنیم.

حسین همتی ادامه داد: تیم های کمتری در این رویداد تولید بازی موبایل و اندروید شرکت کرده اند در حالی که تعداد آنها در استان بسیار زیاد است اما به دلیل عدم حمایت مسئولان در حال حاضر منزوی شده و علاقه ای به فعالیت ندارند.

وی با بیان اینکه نزدیک به 50 تیم در حوزه بازی حرفی برای گفتن دارند ادامه داد: متأسفانه به دلیل عدم حمایت از آنها در این رویداد شرکت نکردند، بنابراین امیدواریم مسئولان هر چه سریعتر در این زمینه وارد عمل شده و حمایت کنند. تیم های محتوا بنابراین در سال آینده شاهد افزایش چشمگیر حضور این تیم های استانی خواهیم بود.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید