هدف از برگزاری جشنواره ملی «بهترین پناهگاه» افزایش سواد قرآنی خانواده ها است


ساعت: 15:17
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۷/۲۵
کد خبر: 1903886

علی گلدوست گفت: یکی از مهمترین برنامه های جشنواره آموزش روخوانی قرآن کریم برای ارتقای سطح سواد قرآنی مردم به ویژه خانواده های استان البرز و کشور بود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علی گلدوست مسئول دارالقرآن سپاه امام حسن میتبی(ع) البرز و دبیر برپایی سومین جشنواره قرآنی بخترین پناه در گفتگو با خبرنگار تیتریک گفت: اولین دوره بخترین پناه. جشنواره ‘ به صورت مجازی در دوران کرونا برگزار شد و جذابیت در سراسر کشور گسترش یافت و استقبال از آن بی نظیر بود.

وی ادامه داد: استقبال از اولین دوره جشنواره باعث شد تا دوره دوم و سوم به صورت مجازی برگزار شود.

گلدوست افزود: سومین دوره جشنواره قرآنی «بهترین پناه» در سه رده سنی کودکان، نوجوانان، جوانان و بزرگسالان در کرج برگزار شد.

دبیر جشنواره تصریح کرد: فراخوان جشنواره پانزدهم ماه مبارک رمضان با حضور مسئولان استانی افتتاح شد و مهلت ارسال آثار تا پایان تیرماه تمدید شد.

وی گفت: یکی از مهمترین برنامه های جشنواره آموزش روخوانی قرآن کریم برای ارتقای سطح سواد قرآنی مردم به ویژه خانواده های استان البرز و کشور بود.

گلدوست با بیان اینکه 165 هزار نفر در سومین دوره جشنواره بهترین سرپناه حضور داشتند، ادامه داد: استقبال از جشنواره بی نظیر بود و خوشبختانه در سومین دوره جشنواره در سراسر کشور شناخته شد و شرکت کرد.

دبیر جشنواره افزود: «بهترین پناهگاه» بزرگترین جشنواره مجازی قرآن کشور است و در پایان از برگزیدگان با اهدای لوح و جوایزی تقدیر شد.

وی گفت: برگزیدگان جشنواره به بنیاد نخبگان استان البرز معرفی می شوند تا بتوانیم در مسیر پیشرفت و توسعه این افراد و اتفاقات خوب در حوزه قرآن کریم گام برداریم.

گلدوست گفت: با توجه به اینکه ایران کشوری اسلامی است، انتظار می رود مردم آن بتوانند به راحتی قرآن بخوانند، اما این امر در زمینه آموزشی به خوبی انجام نشده است، بنابراین در این جشنواره از تکنیک های مجازی برای آموزش به مردم استفاده خواهیم کرد. محدودیت هایی در نحوه آموزش قرآن کریم ایجاد کرده اند.

دبیر جشنواره در خاتمه خاطرنشان کرد: دبیرخانه جشنواره قرآن در طول سال فعال است و دوره های قرآنی را در حوزه های مختلف برگزار می کند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید