هرج و مرج محکوم شد، مردم از انقلاب اسلامی حمایت کردند


ساعت: 09:05
تاریخ انتشار: 1301/08/16
کد خبر: 1909106

رئیسی بیان کرد: ایران ما مانند قلب انسان است و تکه تکه نمی شود و کسانی که برای اعتراض و اعتصاب به خیابان ها می آیند قطعا کشورشان را دوست دارند و راه خود را از تفرقه طلبان جدا خواهند کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علیرضا رئیسی معاون اسبق وزیر بهداشت در گفت و گو با خبرنگار سپاس گفت: اتفاقاتی که در کشور رخ می دهد اولین بار پس از انقلاب نیست و ایران تنها کشوری نیست که در آن انتقاد و اعتراض مطرح می شود. “

رئیسی افزود: اعتراض و انتقاد باید به عنوان موضوعی جداگانه مورد توجه قرار گیرد اما از سوی دیگر نباید مورد سوء استفاده قرار گیرد و به هرج و مرج در جامعه تبدیل شود و امنیت کشور را به خطر بیندازد. با طناب بیگانگان نمی توان سوار یا پیاده شد و هیچ یک از کشورهای غربی اعم از آمریکا، همسایگان ما و غیره نه تنها از ناامنی موجود در کشور ناراحت نیستند بلکه استقبال می کنند و به این وضعیت دامن می زنند.


باید جایی برای انتقاد وجود داشته باشد

رئیسی بیان کرد: در کشور ما بر اساس توصیه های دین و آرمان های انقلاب اسلامی باید جای نقد وجود داشته باشد و مسئولان نیز باید به دغدغه های مردم توجه کنند و به مردم این اطمینان را بدهند که انتقادات را می شنوند و اصلاح می کنند.
معاون سابق وزیر بهداشت گفت: اعتمادسازی بین مسئولان و مردم باید تقویت شود و آرمان های 40 سال پیش فراموش نشود.

رئیسی با اشاره به تذکرات امام (ره) و راهنمایی استفاده از جوانان و شنیدن صدای مردم، افزود: به نظر من بحث حجاب زنان و شعارهایی که داده می شود، موضوع اصلی نیست. مردم، چند گروه از مردم هستند که اعتراض می کنند. عده ای نگران اوضاع اقتصادی هستند و خواهان کاهش تنش هستند، عده ای دیگر متاثر از فضای هیجانی هستند و دسته سوم کسانی هستند که عمداً دست به اغتشاش می زنند و این اقدامات محکوم است و دولت باید زمینه انتقاد را ایجاد کند. .


مردم ایران به هیچ وجه دست به سوی بیگانگان دراز نمی کنند

وی افزود: مردم ایران به بلوغ فکری رسیده اند و به هیچ وجه دست به سوی بیگانگان دراز نمی کنند و سعی می کنند روی پای خود بایستند. ملت ایران حتی یک تکه از خاک خود را در اختیار دشمن قرار نمی دهد و اگر کشوری قصد تهاجم داشته باشد حتماً مردم جلوی آن را می گیرند و خیال پردازی برخی بیگانگان برای تجزیه کشور در برابر عموم مردم باطل است.

وی گفت: ایران ما مانند قلب انسان است و تکه تکه نمی شود و خیالی است. کسانی که برای اعتراض و اعتصاب به خیابان ها می آیند، قطعا کشورشان را دوست خواهند داشت و راه خود را از کسانی که به دنبال تجزیه طلبی هستند جدا خواهند کرد.


مردم ما بسیار باهوش، صبور و شجاع هستند

رئیسی تصریح کرد: مردم ما بسیار فهیم، صبور و شجاع هستند و زیر بار ظلم و ذلت نمی نشینند و با همه تحریم ها مخالفت می کنند و خود کشورهای تحریم کننده نیز از این صبر در حیرت هستند.

معاون اسبق وزیر بهداشت با بیان اینکه تحریم ها بر زندگی مردم ما اثر گذاشت اما اشتغالزایی نکرد، گفت: این بدان معناست که هدف از این تحریم ها براندازی است، اما مردم ما کشور خود را دوست داشتند و بر آرمان های مردم ایستادند. انقلاب مدیران باید برای مردم ارزش بیشتری قائل شوند و آنها را در تصمیم گیری مشارکت دهند. همچنین اگر کارکنان ما به مردم خدمت می کنند، باید به مردم احترام بگذارند و مردم را به اتاقشان راه ندهند، در غیر این صورت این مسئولیت را به افراد دیگر محول کنند.

رئیسی تصریح کرد: منتقدان اگر انتقاد و اعتراضی دارند به جای کوچه و خیابان آنها را پشت میز و جلوی رسانه ها ببرند.

وی با بیان اینکه انتقاد باعث رشد می شود و نباید از آن هراس داشت، افزود: باید فضایی در دانشگاه ها ایجاد شود که دانشجویان بتوانند مطالبات خود را مطرح کنند و دانشجویان شعارهای خلاف هنجار نداشته باشند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید