هرکس به فکر مردم و روحیه تحول نیست، باید به حاشیه برود


زمان: 12:36 بعد از ظهر
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۴/۲۳
کد خبر: 1883112

رئیس جمهور گفت: هرکس به فکر مردم و روحیه تغییر نیست باید به حاشیه برود و کسانی که در متن هستند باید نیروهای انقلابی و دغدغه مند مسائل و مشکلات مردم باشند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش مرصاد نیوز، آیت الله سید ابراهیم رئیسی امروز پنجشنبه در جمع مردم سرپل ذهاب ضمن تبریک دهه ولایت، اظهار داشت: اینجا مشهد مستضعفین است، سرپل ذهاب، شهری که هم موضع و هم مقاومت در برابر صدام است. حسین به طور خاص و عام مردمانی هستند که واقعاً در طول 8 سال دفاع مقدس، تحمل، صبر، استقامت، روحیه مقاومت و مقاومت در برابر بمباران ها و ظلم هایی که صدام به آنها اجازه داده، مثال زدنی است.

رئیس جمهور افزود: از جوانان دختر و پسر می خواهم که دخترم و پسرم را مطالعه کنند و از پدر و مادر خود از سال های مقاومت و مقاومت بشنوند که در این کره خاکی یادآور رشادت ها، شهادت ها، رشادت ها، مقاومت هاست. و مقاومت.»، عشق به خدا و ولایتمداری.

وی خاطرنشان کرد: این سرزمین به عنوان مشهد مستضعفان و فاتحان باید مورد تکریم و توجه همه باشد.

آیت الله رئیسی گفت: پس از هشت سال دفاع مقدس مردم شروع به ساخت و ساز این منطقه کردند اما ناگهان با یک حادثه طبیعی، زلزله مواجه شدند و در این زلزله خسارات زیادی به آنها وارد شد، خانه های مردم تخریب شد. و مردم عزیزی که 8 سال مقاومت کردند و با این حادثه مواجه شدند و مشکلات زیادی برایشان پیش آمد، مردمی که تقدیم قریب به 856 شهید و بیش از هزار قربانی و جانباز انقلاب اسلامی کردند، این بار با حادثه ای به نام زلزله مواجه شدند.

وی بیان کرد: از آنجایی که این زمین لرزه در سرپل ذهاب استان کرمانشاه مورد توجه کشور قرار گرفت، توجه رهبر معظم انقلاب اسلامی به این منطقه، مردمی که آزمون خوبی را پشت سر گذاشتند و از مرزها و خاک کشور پاسداری کردند. کشور در طول روز پاسداری می کنند و معتقدند در مواجهه با مشکل زلزله باید مشکل آنها را مشکل کشور دانست.

وی ادامه داد: در زمان زلزله تلاش های زیادی انجام شد، همه نهادها و نهادها و از همه مهمتر مردم شریف منطقه مشغول کار بودند. حتی امروزه افراد با شرایط متفاوتی روبرو هستند و زندگی آنها ایراداتی پیدا کرده است. ما باید کار کنیم.”

وی اولین دغدغه مردم سرپل ذهاب را بازپرداخت وام دانست و گفت: متاسفانه با توجه به وضعیت کرونا و وضعیت درآمد مردم، بازپرداخت آن برای مردم بسیار سخت شده است.

آیت الله رئیسی گفت: گزارشی که به من دادند این است که امروز مردم در بازپرداخت با مشکل مواجه هستند. از استاندار و مسئولین ذیربط تقاضا دارم حتما بازپرداخت وام ها را بررسی کنند و مهلت جدی برای بازپرداخت مردم بدهند.

وی تصریح کرد: دومین موضوعی که مردم را نگران می کند بحث آب و سامانه گرمسیری است که این طرح باید به گونه ای تکمیل شود که شاهد درآمدزایی مردم از این سامانه باشیم.

رئیس جمهور گفت: قطعا یکی از مصوبات سفر، طرح تکمیل سامانه گرمسیری خواهد بود و تکمیل این سامانه، اشتغال زایی و درآمدزایی برای مردم این منطقه را یکی از برنامه ها قرار خواهیم داد. اولویت های سفر

وی ادامه داد: امروز به احمد بن اسحاق قمی، شخصیت گرانقدر و بزرگواری نزدیک هستیم که امروز قبرش همچون خورشید در این منطقه می درخشد و این افتخاری است که شهدای بزرگوار ما در این منطقه دارند.

آیت الله رئیسی گفت: تمرکز اصلی در این منطقه اشتغال در کشاورزی و دامپروری است، اشتغال فقط پشت میز نشینی و کار اداری نیست، باید به هر کار تولیدی که بتواند تولید را در کشور رونق دهد اهمیت داده شود.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود اظهار داشت: امروز مردم استان کرمانشاه با تقدیم نزدیک به 10 هزار شهید و جوانان عزیز دغدغه ای برای حفظ و حراست از میهن و کشور ندارند.

آیت الله رئیسی خاطرنشان کرد: امروز یکی از دغدغه ها و مشکلاتی است که گریبانگیر ما در تمام مناطق کشور به ویژه مناطقی است که در هر سال دفاع مقدس سهم بسزایی در پیروزی انقلاب داشته اند مانند استان کرمانشاه و شهرستان سرپل. ذهاب، بحث اشتغال و رفع بیکاری است که گام های اساسی در این زمینه برداشته خواهد شد.

وی ضمن تقدیر و تشکر از مردم شهرستان سرپل ذهاب افزود: امروز خدمت به مردم را افتخار خود می دانم و این خدمت را مربوط به انقلاب و خون شهدا می دانم.

آیت الله رئیسی گفت: حضور شما بزرگ و جوان، زن و مرد به ویژه جوانان در زیر تابش نور خورشید برای من طلبه بسیار مسئول است و امیدوارم که انشالله خدمتگزار و همکارانم بتوانند. انجام وظیفه بزرگ بیایید آنچه را که در قبال مردم، به ویژه مردم سر پل ذهاب مشهد، مستضعفین، وظیفه داریم، انجام دهیم و بتوانیم انجام دهیم.

رئیس جمهور اذعان داشت: نامه ها و درخواست های مردم قطعاً مورد توجه ما خواهد بود، زیرا اساساً ما می آییم تا مشکلات را از نزدیک ببینیم، تمام تلاش خود را برای حل آن انجام دهیم و شرمنده خدا و پیامبر و شهدا نباشیم.

آیت‌الله رئیسی خطاب به مدیران گفت: به مدیران تاکید می‌کنم که شخصیت‌های انقلابی، شخصیت‌هایی که دغدغه مشکلات مردم را دارند و متعلق به مردم هستند باید به گونه‌ای مورد توجه قرار گیرند که مردم احساس کنند مدیران با آنها هستند.

وی ادامه داد: نکته ای که بارها در شوراهای اداری بر آن تاکید کرده ام و در اینجا به آن اشاره خواهم کرد این است که هرکس به فکر مردم و روحیه تغییر نیست باید به حاشیه رانده شود و کسانی که در متن هستند باید نیروهای انقلابی باشند. مشکلات و مسائل مردم

آیت الله رئیسی در نهایت به مردم سرپل ذهاب وعده داد که وام های مردم بازنگری شود و کسانی که به هیچ عنوان نتوانند پرداخت کنند بخشیده می شوند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید