هرگز ماسک خود را زیر چانه خود قرار ندهید / اشتباه معمولی که باعث می شود تاج ادامه پیدا کند


ساعت: 07:35
تاریخ انتشار: 1401/01/02
کد خبر: 1817016

استفاده از ماسک یکی از مهم‌ترین راه‌های پیشگیری از بیماری‌های عروق کرونر قلب است، اما گاهی اوقات می‌بینیم که افراد هنگام غذا خوردن، نوشیدن یا صحبت کردن، ماسک را زیر چانه خود قرار می‌دهند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های ایالات متحده (CDC) با انتشار ویدئویی به مردم هشدار داد که ماسک را زیر چانه یا پیشانی خود قرار ندهند، زیرا این کار نه تنها از انتشار ویروس جلوگیری می کند، بلکه برای دارنده آن نیز خطرناک است.

گاهی اوقات افراد هنگام خوردن یا نوشیدن، یا به ویژه زمانی که در هوای گرم یا هنگام ورزش نیاز به سرحال شدن دارند، ماسک های خود را برمی دارند. لازم به ذکر است که اگر احتمالاً ناقل بدون علامت ویروس هستید، هدف اصلی از پوشیدن ماسک، پخش نشدن آن در بین دیگران است. بر این اساس، دست زدن به ماسک، به عنوان مثال، برای حرکت دادن آن، ممکن است ماسک را آلوده کند یا دست شما را آلوده کند.

با این حال، سطح پوست صورت می تواند به طور بالقوه آلوده باشد و تماس ماسک با چانه یا پیشانی می تواند ماسک را آلوده کند. بنابراین برای برداشتن ماسک ابتدا دستان خود را با آب و صابون بشویید یا با محلول یا ژل الکلی ضدعفونی کنید. سپس ماسک را از روی بند بردارید و مطمئن شوید که دستتان به سطح ماسک برخورد نکند. سپس ماسک را در یک کیسه پلاستیکی قرار دهید.

به گزارش سامانه آموزش آنلاین سازمان نظام پزشکی، قبل از استفاده مجدد از ماسک، دوباره دست خود را تمیز کنید، سپس بانداژ را بردارید و بپزید.


به گزارش دانا در ابتدای آموزش کرونا که هنوز تولید و تزریق وادکسن آغاز نشده بود، دانشمندان و متخصصان کشورمان هشدار دادند که قرار دادن ماسک زیر چانه به منظوری که این مرکز آمریکایی گفته است در صورت گذاشتن ماسک آزاردهنده خواهد بود. زیر چند چانه غدد لنفاوی تحریک می شوند و این باعث تحریک این تعداد می شود تا باعث سرطان غدد لنفاوی شود. اما بهترین راه مقابله با این بیماری، انجام اقدامات پیشگیرانه است و اگر افراد در این زمینه نهایت تلاش خود را به کار گیرند، بی شک از دفعات و خطرات سهل انگاری به میزان قابل توجهی کاسته می شود.

انتهای پیام/

منبع: ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید