کد احراز هویت خود را در اختیار دیگران قرار ندهید

رییس پلیس فتا استا ایلام اظهار داشت: توصیه می‌شود جهت جلوگیری از دسترسی غیرمجاز به حساب‌های کاربری، به هیچ عنوان کد احراز هویت خود را در اختیار کاربران ناشناس در فضای مجازی قرار ندهید.


به گزارش خبرگزاری موج ایلام، سرهنگ علی‌رضا یعقوبی رئیس پلیس فتا استان ایلام اظهار داشت: برخی شهروندان استان در شبکه‌های اجتماعی مختلف با کاربران ناشناس ارتباط برقرار کرده و به بهانه‌های گوناگون کد احراز هویت ارسالی به شماره همراه خود را در اختیار کاربران ناشناس قرار داده‌اند و با این اقدام از شماره تلفن همراه شهروندان استان ایلام سوء استفاده شده است.

یعقوبی ادامه داد: چنانچه کد احراز هویت ارسالی به شماره تلفن خود را در اختیار افراد ناشناس قرار دهید، امکان هر گونه سوء استفاده و انجام اعمال مجرمانه با استفاده از شماره همراه شما ممکن است.

رییس پلیس فتا خاطرنشان کرد: مجرمان سایبری برای مخفی نگه دشتن هویت خود، از شماره همراه دیگر شهروندان سوء استفاده می‌کنند.

وی در پایان گفت: توصیه می‌شود جهت جلوگیری از دسترسی غیرمجاز به حساب‌های کاربری خود، سرقت اطلاعات بانکی، دسترسی به محتویات گوشی، نصب یا ورود به برنامه‌های مختلف با شماره همراه شما، به هیچ عنوان کد احراز هویت خود را در اختیار کاربران ناشناس در فضای مجازی قرار ندهید.



آیا این خبر مفید بود؟


دیدگاهتان را بنویسید