هر روز به وکلا یادآوری می شود / نیاز به جدیدترین راهکارهای حقوقی برای وکیل

ساعت: 18:45
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۲۵
کد خبر: 1800757

دهشیری گفت: بازنگری در متن سوگند و تزکیه مداوم نفس می تواند موجب کمال وکلا شود و آنان را از لغزش ها و اشتباهات مصون بدارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ گلمعلی دهشیری رئیس قاضی استان یزد در حاشیه مراسم تحلیف کارآموزان کانون وکلای دادگستری استان یزد در گفتگو با خبرنگار یزدرسا با اشاره به نقش وکلا در تحقق عدالت و افزایش اعتماد مردم به قوه قضاییه گفت: : «وکلا مشورت کنند برای طرفین دعوی قابل اعتماد باشند و وکیل زمانی نام خدا می شود که رفتار و کردارش رنگ و بوی عدالت بدهد.

وی گفت: رسالت قوه قضائیه در مسیر عدالت و انصاف امری است که با شفاف سازی ابعاد پرونده و زوایای پنهان آن با تلاش وکیل خاتمه می یابد.

منشی با بیان اینکه اجرای عدالت به معنای اطاعت وکیل از قاضی یا بالعکس نیست، افزود: التزام و پایبندی قاضی و وکیل به سوگندی که داده اند و عدول از عدالت، قانون و عدالت عدالت است. .

وی از حقوقدانان خواست تا متن سوگندنامه را به صورت روزانه یادآوری کنند و گفت: مرور متن سوگند و تزکیه مداوم روح می تواند موجب برتری شما شود و شما را از لغزش ها و اشتباهات حفظ کند.

رئیس کل دادگستری استان یزد، تحصیل علم، ارتباط با مراکز دانشگاهی و دریافت آخرین راهکارهای قانونی را برای یک وکیل ضروری دانست و گفت: وکیل پس از ادای سوگند رسما وارد وکالت می شود، اما نباید بیهوده باشد. دانش روز در زمینه تخصصی خود را بشناسند و ارتباط خود را با مراکز تحقیقاتی و دانشگاهی قطع کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید