هزار نفر به همت مدرسه کارآفرینی حاج قاسم مشغول به کار شدند

وی افزود: با تبلیغات گسترده و معرفی اداره کل کمیته مددکاری امام خمینی (ره) استان، داوطلبان حوزه اشتغال شناسایی و پس از ارائه مشاوره در زمینه اشتغال و استعدادیابی؛ آنها در زمینه های مرتبط با مهارت های خود به کار گرفته شدند.

معاون توسعه مشارکت های مردمی مرکز کارآفرینی مدارس حاج قاسم گفت: اکثر متقاضیانی که برای بحث اشتغال به این مرکز مراجعه می کنند، مهارت های لازم را دارند اما فاقد فضا یا امکانات لازم برای ادامه فعالیت هستند.

این کشاورز ترکیه ای بیان کرد: در این مرکز سعی می کنیم گروه ها و رشته های مختلف را دور هم جمع کنیم، سپس موانع و مشکلات آنها را در زمینه تامین مواد اولیه، فروش، روند کار بررسی و در صورت امکان رفع کنیم.

وی ادامه داد: با گرد هم آوردن این افراد و آشنایی با هنر یکدیگر به راحتی می توانیم آنها را به صورت تیمی به یکدیگر معرفی کنیم تا برای تکمیل پروژه های یکدیگر همکاری کنند.

معاون توسعه مشارکت های مردمی مرکز کارآفرینی مدرسه حاج قاسم گفت: تعاونی چرم یکی از موارد ثبت تعاونی بود که از طریق مرکز کارآفرینی حاج قاسم توانستیم زمینه های مختلف تامین مواد اولیه و فروش را از محل برگزاری نمایشگاه های مختلف در اختیار آنها قرار دهیم. .


برگزاری 10 نمایشگاه محصولات تولیدی مشاغل خانگی

کشاورز ترک با بیان اینکه تاکنون 10 نمایشگاه فروش محصولات مشاغل خانگی برگزار شده است، اظهار داشت: در حال حاضر در نظر داریم نمایشگاهی در داخل استان برگزار کنیم، اما در تلاش هستیم تا در نمایشگاه های خارج از استان نیز شرکت کنیم، بنابراین زمینه برای معرفی وجود دارد. هنر و توانایی بانوان استان قزوین در سایر استان ها.

وی ادامه داد: در حوزه بیمه کارگران خانگی تفاهم نامه ای با صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر منعقد شد که خوشبختانه با بازدیدهای صورت گرفته از سوی این صندوق از مرکز امور خیریه کارآفرینی صورت گرفت. در مدرسه حاج قاسم و مرکز دستان خلاق آرتین. در این زمینه اعلام آمادگی کرده اند تا متقاضیان بتوانند از مزایای بیمه بازنشستگی بهره مند شوند.

معاون توسعه مشارکت های مردمی مرکز کارآفرینی افزود: در حال هماهنگی با مرکز دست های خلاق آرتین به عنوان اولین تعاونی مشاغل خانگی در استان هستیم تا با همکاری یکدیگر نمایشگاه و فروش محصولات را برگزار کنیم.

کشاورز ترک گفت: تعاونی کارآفرینی مدرسه حاج قاسم 400 عضو دارد که در مشاغل خانگی و صنایع دستی فعالیت می کنند.


مدرسه کارآفرینی حاج قاسم رابط بین مردم و کمیته همیاری اشتغال

وی ادامه داد: در این مدت مرکز کارآفرینی مدرسه حاج قاسم با مشاوره، معرفی مشاغل در حوزه های مختلف مشاغل خانگی، کارآفرینی و معرفی آنها به واحدهای صنعتی زمینه اشتغال حدود هزار نفر را فراهم کرد.

معاون توسعه مشارکت های مردمی مرکز کارآفرینی مدرسه حاج قاسم اذعان داشت: علاوه بر این با رایزنی هایی که انجام شد، توانستیم یکی از شرکت های نیمه فعال تولیدی در زمینه جوراب را پیدا کنیم که از سطح بالایی برخوردار بود. ظرفیت تولید، اما به دلیل فعال نبودن بخشی از چرخه تولید دارای نیروی کار اندکی است.بوده تسهیلگری بود که با استفاده از ظرفیت بخش جدید توانست حدود 100 کارمند جدید به شرکت اضافه کند.

یک کشاورز ترک گفت: در زمینه کشاورزی برای توسعه محصولات باغی مزرعه تا سفره وارد یکی از روستاهای الموت شدیم. .

وی بیان کرد: در مدرسه کارآفرینی حاج قاسم سعی کرده ایم در تمامی بخش های کلبه و کشاورزی و در حوزه صنعت نیز مقدمات انجام شده و امیدواریم امسال کارگاه های مختلف راه اندازی و جذب نیرو آغاز شود.

معاون توسعه مشارکت های مردمی مرکز کارآفرینی مدرسه حاج قاسم گفت: مدرسه حاج قاسم حلقه وصل مردم و کمیته همیاری امام خمینی (ره) در حوزه اشتغال است، بنابراین بیشتر افرادی که خدمات دریافت می کنند. در زمینه اشتغال و کارآفرینی سرپرستان خانوار با وجود مستقل بودن و بدون حمایت از خدمات این مرکز نیز بهره مند می شوند.


فعالیت در روستاها را در دستور کار قرار دادیم

این کشاورز ترک ادامه داد: یکی از اقدامات مدرسه حاج قاسم برپایی نمایشگاه کارناوال از شهر به شهر برای فروش بیشتر است که در کنار فروش در جذب مردم نیز موثر است.

وی بیان کرد: همچنین از طریق معاونت اجتماعی و خانواده و امور شوراهای بخشداری در حال نظارت هستیم تا بتوانیم از طریق مرکز تعاون روستایی در حوزه کشاورزی فعالیت خود را در روستاها گسترش دهیم.

کشاورز ترک در پایان گفت: اداره توسعه مشارکت های مردمی مرکز نیکوکاری کارآفرین مدرسه حاج قاسم آمادگی دارد تا در زمینه مشاوره اشتغال، ابزار اشتغال، کارآفرینی، معرفی مشاغل به کارجویان و همچنین کمک های نقدی خیرین اشتغال از مردم کمک بگیرد. برای بازپرداخت وام های اشتغال در زمینه های خانگی، صنعتی و این خدمات به مشتریان مرکز می باشد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید