هشتگ «اردوغان استعفا» در ترکیه رایج شده است

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ امروز (دوشنبه) ، کاربران توییتر در ترکیه با تمایل به هشتگ “استعفای اردوغان” از اردوغان خواستند استعفا دهد.

هشتگ های مربوط به استعفای اردوغان در توییتر ترکیه عبارتند از kelkeiflasediyor (کشور ورشکسته شد) ، Dollar10TL (10 پوند دلار) و pazartesi (دوشنبه به کاهش ارزش پوند در معاملات امروز اشاره دارد).

14000803000482 Test NewPhotoFree خبر خاکستری

این تقاضا در پی نارضایتی گسترده در ترکیه پس از سقوط شدید ارزش پوند در برابر دلار و همچنین مشکلات اقتصادی ایجاد شده است.

پس از اینکه رجب طیب اردوغان دستور اخراج آمریکا و 9 سفیر غربی دیگر را صادر کرد، لیر ترکیه در آغاز معاملات امروز (دوشنبه) آسیا به کاهش 1.6 درصدی در برابر دلار ادامه داد.

هفته گذشته ، پس از کاهش مجدد نرخ بهره توسط بانک مرکزی (CBRT) با وجود افزایش تورم ، نرخ ارز ترکیه به پایین ترین سطح خود رسید.

بسیاری از نمایندگان مجلس و اقتصاددانان ترکیه این اقدام بانک مرکزی را بی ملاحظه و شوک آور خوانده اند.

پوند در حال حاضر 9.78 پوند در برابر دلار است و از ابتدای امسال 24 درصد ارزش خود را از دست داده است و همچنان در روند نزولی قرار دارد.

به گفته مخالفان سیاسی اردوغان ، تقاضای وی برای اخراج سفیران غربی تلاشی است برای جلب توجه از مشکلات اقتصادی ترکیه.

بسیاری از تحلیلگران می گویند که کاهش نرخ بهره باعث افزایش تورم و کاهش بیشتر پوند می شود که به زودی می تواند بانک مرکزی را مجبور به تغییر مسیر کند.

به گزارش الجزیره ، اردوغان که از او به عنوان دشمن نرخ بهره یاد می شود ، امسال جانشین بسیاری از مقامات ارشد بانک مرکزی این کشور شده است. ترکیه نرخ بهره را کاهش داده است ، در حالی که سایر بانک های مرکزی در سراسر جهان برای جلوگیری از فشارهای فزاینده قیمت جهانی ، آن را افزایش داده اند.

بلومبرگ در تحلیلی نوشت: به نظر می رسد ترکیه خواهان یک بحران اقتصادی است. تهدید به اخراج فرستادگان متفقین چند روز پس از کاهش شدید نرخ بهره صورت گرفت. این دقیقاً همان چیزی است که رجب طیب اردوغان به آن دست یافته است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید