هشت هزار میلیارد ریال به پیمانکاران بدهی داریم

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل:

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل در خصوص مطالبات پیمانکاران بخش راه استان اظهار کرد: در حال حاضر هشت هزار میلیارد ریال به پیمانکاران بدهی داریم و تکمیل قطعات مختلف شبکه بزرگراهی استان نیازمند تامین اعتبارات به موقع و پرداخت مطالبات پیمانکاران است.


به گزارش خبرگزاری موج اردبیل، علی یوسف زاده گفت: تا پنج سال پیش فقط چهار طرح بزرگراهی اردبیل – نیر، اردبیل – نمین، اردبیل – مشگین‌شهر و۵۰ کیلومتر از جاده اردبیل – گرمی دارای ردیف اعتباری ملی بود ولی، در حال حاضر تمام طرح‌های بزرگراهی استان دارای ردیف ملی شده و توسعه شبکه بزرگراهی از سرعت قابل قبولی برخوردار شده است.

یوسف‌زاده همچنین با اشاره به افتتاح ۵۲ کیلومتر بزرگراه در سال گذشته گفت: تا سال ۱۳۹۶ در مجموع ۱۳۷ کیلومتر بزرگراه در استان احداث شده بود که این میزان هم‌اکنون به ۲۳۷ کیلومتر رسیده است.

 

شاخص برخورداری استان اردبیل از بزرگراه به ۲۷ درصد رسید

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: در حال حاضر شاخص برخورداری این استان از بزرگراه ۲۷ درصد است که با بهره‌برداری از ۶۰ کیلومتر بزرگراه دیگر تا پایان سال جاری این میزان به ۳۰ درصد افزایش خواهد یافت.

علی یوسف‌زاده  با بیان اینکه تا پایان سال جاری ۶۰ کیلومتر به بزرگراه‌های استان اردبیل اضافه می‌شود، افزود: از این میزان ۳۵ کیلومتر از بزرگراه اردبیل – سرچم در قالب قطعات ۲، سه ، چهار و هفت آماده افتتاح است که از این میزان چهار کیلومتر از محدوده روستای بودالالو به روی خودروهای عبوری گشوده شده است.

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل یادآورشد: از قطعه چهار بزرگراه اردبیل – سرچم ۱۳ کیلومتر و از قطعه هفت هم ۱۲ کیلومتر تکمیل شده و آماده بهره‌برداری است.

وی ادامه داد: همچنین در جاده سربند- مشگین‌شهر ۲۰ کیلومتر ، در جاده سربند- پارس‌آباد پنج کیلومتر و باند دوم اردبیل – مشگین‌شهر به طول هشت کیلومتر در دست اجراست که این قطعات هم تا پایان سال جاری به بهره‌برداری خواهد رسید.

یوسف‌زاده با اشاره به نقش حیاتی زیرساخت‌های حمل و نقل در توسعه استان خاطرنشان کرد: یکی از دلایل اصلی عقب‌ماندگی استان از شاخص توسعه بزرگراهی نبود اعتبار و عدم احساس نیاز به توسعه بزرگراهی در سال‌های گذشته بود که برای جبران این عقب‌ماندگی احداث ۳۰۰ کیلومتر بزرگراه در مناطق مختلف استان در دستور کار قرار گرفت.



آیا این خبر مفید بود؟


دیدگاهتان را بنویسید