فعالیت 13 کارگاه راهسازی در شمال سیستان و بلوچستان / بدهی 500 میلیاردی به پیمانکاران


ساعت: 14:27
تاریخ انتشار: 1301/05/24
کد خبر: 1890099

مدیرکل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان اعلام کرد؛

عطا اله اکبری گفت: این اداره کل با وجود بدهی حدود 500 میلیارد تومانی هر 13 کارگاه راهسازی را برای کمک به توسعه هر چه سریعتر استان فعال نگه می دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ عطا الله اکبری مدیرکل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان در گفت و گو با خبرنگار عصرهامون اظهار داشت: با وجود بدهی 500 میلیارد تومانی، تمامی کارگاه های راهسازی تحت پوشش این اداره کل با تمام ظرفیت مشغول به کار هستند و ما در حال فعالیت هستیم. امیدواریم در 6 ماهه دوم سال منابع مالی مطمئنی داشته باشیم.

وی تاکید کرد: اداره کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان به تعهدات خود پایبند است، از این رو راه های این استان با احداث 127 کیلومتر بزرگراه و راه اصلی در محورهای زابل – زاهدان، زاهدان – بیرجند، میرجاوه. -زاهدان- بم و زاهدان-کش، اسکلاباد-گوهرکوه-بزمان و زابل-زهک به کارگاه راهسازی تبدیل شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان ادامه داد: در راستای توسعه زیرساخت های ارتباطی و حمل ونقل جاده ای به ویژه بزرگراه هایی که نویدبخش رونق اقتصادی و افزایش ایمنی سفر در استان خواهد بود، سال گذشته 63 کیلومتر بزرگراه و بزرگراه بزرگ راه هایی در حوزه این اداره کل احداث شد که پس از اتمام مراحل ساخت، ترافیک شدید شد و امسال در تلاش هستیم در صورت تخصیص منابع مالی با توجه به نیاز استان، طول آن را به 90 کیلومتر برسانیم.

اکبری از کسب رتبه اول راهداری سیستان و بوچستان در کشور خبر داد و افزود: با اقدامات مطلوب سال گذشته این اداره کل در تامین اعتبار و ساخت بزرگراه و راه های اصلی کشور پیشرو اعلام شد.

وی راه را مهمترین اولویت در توسعه سیستان و بلوچستان برشمرد و گفت: با توجه به اینکه توسعه راه ها به ویژه بزرگراه برای توسعه تجارت و ترانزیت و کاهش تصادفات جاده ای در اولویت برنامه های توسعه ای استان قرار دارد. تلاش اداره کل در انجام وظایف محوله روح امید در جامعه زنده و پویا است.

گفتنی است سیستان و بلوچستان استانی بزرگ و پهناور است که از نظر نقش تبادل کالای منطقه ای و فرامنطقه ای و تعامل و ارتباط با مناطق اطراف به ویژه کشورهای واقع در شمال و شرق از شرایط ویژه ای برخوردار است. همچنین از سوی دیگر این استان به لحاظ همجواری با منطقه ژئواستراتژیک و ژئوپلیتیک خلیج فارس، آبهای بین المللی، همسایگی افغانستان و پاکستان و شبه قاره هند همسایه دارای امکانات بالقوه اقتصادی به ویژه امکانات ترانزیتی و متقابل است. تجارت مرزی

وجود مسیرهای تاریخی کهن از جمله جاده ابریشم و صدها کاروانسرا و اقامتگاه گواه آن است که سیستان و بلوچستان به دلیل موقعیت استراتژیک ذاتی خود در عرصه بین المللی، همواره نیازمند راه ها و زیرساخت های ارتباطی به عنوان پتانسیل توسعه بوده است. الزامی که بیشتر آن در امتداد جاده ها و بزرگراه ها هدایت شود.

یکی از نهادهایی که همواره در زمینه توسعه کیفی راه های سیستان و بلوچستان فعالیت می کند، وزارت راه و شهرسازی استان است که در سال های اخیر با وجود تمام محدودیت های مالی و سختی کار، هیچ انحرافی نداشته است. از مسیر و اهداف خود برداشته و موفق به بهبود وضعیت این استان شده است، با عرض پوزش، وضعیتی که به دلیل همجواری با دریا و مرز و چند بازارچه مرزی تنها با توسعه راه ها قابل بهبود است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید