سیستان و بلوچستان در اولویت تخصیص اعتبارات راهسازی در کشور قرار گرفته است


زمان: 15:18
تاریخ انتشار: 1401/03/11
کد خبر: 1843161

معاونت فنی، امور زیربنایی و تولید سازمان برنامه و بودجه کشور:

حمید امانی همدانی گفت: سیستان و بلوچستان به دلیل اینکه در مسیر ترانزیتی ترانزیت بین المللی قرار دارند و ایمنی کاربران جاده ای را افزایش می دهند، باید هر چه سریعتر بزرگراه را توسعه دهند تا عقب ماندگی این حوزه در استان در تخصیص جاده جبران شود. بودجه بزرگراه در حال ساخت است.

به گزارش راه دانا به نقل از عصر هامون، حمید امانی همدانی معاون امور فنی، زیربنایی و تولید سازمان برنامه و بودجه کشور در بازدید از روند احداث بزرگراه زابل – زاهدان گفت: مرز زمینی با افغانستان و پاکستان «یکی از مزیت‌ها این است که ترانزیت در جاده‌های سیستان و بلوچستان فعالیت چشمگیری دارد، علاوه بر این وجود مرز آبی و بهره‌برداری از بنادر نیز حجم زیادی از وسایل نقلیه ترانزیتی را در جاده‌های این استان به همراه دارد. در بزرگراه های این استان دوبرابر می شود.

وی با بیان اینکه سیستان و بلوچستان به کارگاه راهسازی تبدیل شده است، گفت: این سازمان در تلاش است تا در صورت همکاری با بانک ها از تمامی فرصت های اعتباری به ویژه ماده 56 استفاده کند تا پروژه های بزرگراهی در این استان به زودی به اتمام برسد. تا حد امکان به بهره برداری برسد.

مدیرکل راه و شهرسازی نیز در این بازدید گفت: طول محور مواصلاتی زابل – زاهدان حدود 200 کیلومتر است که تاکنون 135 کیلومتر بزرگراه ساخته و به بهره برداری رسیده است.

اکبری با بیان اینکه بزرگراه ها رگه ای برای توسعه و پیشرفت هر منطقه هستند، افزود: برای حفظ مزیت ترانزیتی استان و افزایش ایمنی راه ها، باند دوم قطعه سوم این محور به طول 27 کیلومتر احداث می شود. 20 کیلومتر از آن می تواند تا پایان امسال آماده بهره برداری شود.

وی تصریح کرد: تاکنون بیش از 350 میلیارد تن فولاد برای ساخت بزرگراه زابل – زاهدان هزینه شده است.
مدیرکل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: برای بهره برداری کامل از مسیر دوم این محور و احداث پل شیله، حرمک و چاه دیوان بالغ بر یک میلیارد میلیارد تومان وام در نظر گرفته شده است. لازم است.

اکبری به اقدامات اداره کل راه و شهرسازی شمال استان در زمینه احداث باند دوم و راه اصلی اشاره کرد و گفت: بزرگراه را در اولویت کار خود قرار داده است. این استان پس از تکمیل مراحل ساخت و ساز شلوغ شد.

مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان ادامه داد: همچنین امسال 120 کیلومتر آماده بهره برداری است.

اکبری گفت: در این راستا 12 کارگاه راهسازی در محدوده این اداره مشترک با اشتغال بیش از 2000 نفر فعال است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید