رتبه اول کشور در طرح نهضت ملی مسکن/ سیستان و بلوچستان کارگاه راهسازی شد


ساعت: 12:58
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۵/۲۶
کد خبر: 1890570

حسین مدرس حیابانی گفت: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون 73 کیلومتر راه دو خطه در شمال استان سیستان و بلوچستان افتتاح شده و 70 کیلومتر دیگر نیز تا پایان سال به بهره برداری می رسد. در حال حاضر 70 کیلومتر جاده دو خطه و تا پایان سال 70 کیلومتر دیگر تحویل خواهد شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش عصرمون حسین معلم خیابانی استاندار سیستان و بلوچستان در دیدار با وزیر کشور و در رابطه با پروژه های راه و مسکن این استان گفت: تکمیل و بهره برداری از پل بزرگ نهراب در منطقه سیستان و ساخت 8 پل در جنوب استان از محل اعتبارات سفر ریاست جمهوری یکی از دستاوردهای دولت سیزدهم در سیستان و بلوچستان است.

مدرس حبانی افزود: از نظر پیشرفت پروژه رتبه اول کشور متعلق به سیستان و بلوچستان است و هزار واحد مسکونی تا نیمه دوم سال آماده تحویل می شود.


وی ادامه داد: با تکمیل فرودگاه سراوان در آینده نزدیک شاهد پروازهای تهران – سراوان و برگشت از این فرودگاه خواهیم بود.


مدرس حبانی افزود: برای تسهیل در تردد تجار و مسافران مقدمات راه اندازی خط مسافری دریایی چابهار به عمان فراهم شده است.


اشتغال بیش از 16 هزار نفر ناشی از اجرای طرح ملی مسکن در سیستان و بلوچستان


استاندار سیستان و بلوچستان گفت: 16 هزار و 806 نفر در طرح نهضت ملی مسکن این استان شغل پیدا کرده اند و در صورت اجرای مستمر این طرح حتی یک کارشناس در این زمینه بیکار نمی ماند.


وی افزود: این طرح به عنوان اولویت اول دولت سیزدهم موجب رونق صنعتی و اشتغالزایی در این استان شده است.


وی با برجسته شدن پیشتاز طرح نهضت ملی مسکن استان در کشور افزود: واگذاری و مستندسازی اراضی مازاد به دستگاه های دولتی استانی به نام طرح نهضت ملی مسکن موجب تسریع این طرح می شود.


مدرس حبانی خاطرنشان کرد: فعالیت تنها 52 واحد تولیدی در استان از مجموع 470 واحد در حوزه صنعت ساختمان، تامین کننده مصالح تولیدی مورد نیاز واحدهای مسکونی در حال ساخت این پروژه در استان نیست، بنابراین علاوه بر توسعه حوزه های فنی و حرفه ای مرتبط، توسعه واحدهای تولیدی در این حوزه ضروری است.


انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید