بدهی 14 میلیارد تنی آب منطقه ای به پیمانکاران سد کینه هورس/ در حال حاضر امکان تامین آب کشاورزان وجود ندارد.


ساعت: 18:38
تاریخ انتشار: 14/14/1400
کد خبر: 1812974

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای زنجان اعلام کرد؛

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان زنجان با بیان اینکه شرکت آب منطقه ای در پروژه انتقال آب از سد کینهرس به روستاهای هدف حدود 14 میلیارد تن به مشاوران و پیمانکاران بدهکار است، گفت: با وجود پیگیری های متعدد، حتی در سال جاری اعتباری اعطا نشده است.»

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ اسماعیل افشاری در گفت و گو با موج رسا; وی گفت: خط اصلی شبکه زمینی پایاب کینیورس که توسط شرکت آب منطقه ای درگیر است در نیمه نخست امسال تکمیل و آماده بهره برداری است. اما به دلیل کمبود منابع مالی و عدم تمهیدات تکمیلی در حال حاضر امکان تامین آب کشاورزان وجود ندارد.

وی با بیان اینکه آبرسانی به اراضی کشاورزی از جمله اراضی 5 منطقه کینه هور، رحمت آباد، آبگرم، فنوش آباد و روستاهای هورمده در سد کینه هور انجام می شود، افزود: با توجه به اولویت های تعیین شده از سوی سازمان جهاد کشاورزی، سه منطقه کینه هور انجام می شود. ، رحمت آباد و شکرگزاری در اولویت است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان زنجان با تاکید بر اینکه اقدامات نهایی سه منطقه حداکثر تا 5 ماه کاری به بهره برداری می رسد، گفت: در صورت تامین کامل اعتبار دو منطقه دیگر به بهره برداری کامل می رسد. .

وی با اشاره به اینکه عملیات اجرایی اصلی شبکه اصلی خرید لوله و اتصالات است و این موضوع نیاز به تامین مالی و نقدینگی دارد، خاطرنشان کرد: عملیات اجرایی یکی از طرح های اولیه است. اما با تمام مطالبات بالای پیمانکاران، این شرکت خط اصلی را در سه ماهه اول سال جاری تکمیل کرد.

افشاری با بیان اینکه شرکت آب منطقه ای حدود 14 میلیارد تن به مشاوران و پیمانکاران پروژه بدهکار است، گفت: علیرغم پیگیری های متعدد، این وام حتی امسال نیز اعطا نشده است. علاوه بر این مبلغ اخیراً بخشی از اعتبارات اضافی لازم نیز تخصیص یافته است که در نیمه اول سال آینده به بهره برداری می رسد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای زنجان تاکید کرد: پس از اتصال شبکه اصلی به شبکه فرعی سازمان جهاد کشاورزی و همکاری اهالی و روستاییان منطقه، این شبکه در سال آینده به بهره برداری کامل می رسد.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر علاوه بر اعطای حق آبه به اراضی پایین دست سد، آب شرب شهرک های خرمدره و ابهر نیز از سد کینهرس تامین می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید