هشدار به استقلالی ها: آفت پرسپولیس را نادیده نگیرید

هشدار به استقلالی ها: آفت پرسپولیس را نادیده نگیرید

حسن روشن بازیکن اسبق استقلال در آستانه کسب چهارمین قهرمانی این باشگاه در لیگ برتر و دیدار بعدی مقابل فولاد درباره وضعیت فعلی شاگردان فرهاد مجیدی اظهاراتی را بیان کرد.

به نظر می رسد استقلال تا چهارمین قهرمانی خود در لیگ برتر فاصله زیادی نداشته باشد. نظر شما چیه؟

در مورد شرط اول شدن استقلال هم همه چیز نشان می دهد که استقلال قهرمان می شود.

در چه جنبه ای

معمولا وقتی یک تیم قهرمان است، شانس با آن تیم همراه است. توپ در آخرین دقیقه به تیر دروازه برخورد می کند یا به گل می رسد و بازی را می برد، اتفاقات داوری و مشکلات دیگر، همه دست به دست هم می دهند تا تیم قهرمان شود. البته این هم مرهون تلاش تیم فنی و بازیکنان تیم است. زیرا تا زمانی که تلاش نکنید، فرصتی نخواهید داشت. اما نکته مهم برای استقلال این است که وقتی به هفته های آخر می رسیم، ترس بازیکنان و مربیان بیشتر می شود.

ترس از چی؟

اجازه ندهید هیچ اتفاقی بیفتد و از او یک قهرمان بسازید. این ترس در شرایط فعلی بهتر از غرور رهبر بودن است. زیرا آنها از ترس قهرمان شدن تمام تلاش خود را می کنند. چیزی که امیدوارکننده به نظر می رسد این است که استقلال در حال حاضر افتخاری ندارد. تنها وظیفه کادر فنی در این هفته ها ایجاد تعادل بین تیم است.

تعادل؟

آره! آنقدر هیجان زده نشوید که اینقدر به پیروزی خود افتخار می کنند و آنقدر مضطرب و مغرور حرکت نکنید که اشتباه کنند. چون الان وقت کار فنی نیست. مشکلات روانی مهمتر است.

می توانید در مورد آن بیشتر توضیح دهید؟

اگر یادتان باشد یکی دو فصل پیش پرسپولیس چند هفته مانده به پایان فصل آنقدر امتیاز گرفت که دیگر تیمی به آنها نرسید و لیگ آنها ثبت شد و فقط یک امتیاز می خواستند تا مطمئن تر شوند. اما بازیکنان او آنقدر مجذوب این مسابقه شدند که گرشبسببی (مدیر وقت پرسپولیس) در آستانه سکته قرار گرفت. چرا که پرسپولیس تنها به یک امتیاز نیاز داشت اما به دلیل غرور و غفلت بازیکنانش امتیاز مشابهی کسب نکرد. استقلال الان شرایط خوبی دارد و مطمئنم چون تا الان توانسته صعود کند، چند بازی را برد و قهرمان خواهد شد. به همین دلیل است که می گویم ترس بهتر از غرور است.

تو مهاجم بودی و در جام جهانی گل زدی. نظر شما در مورد رودی زستد چیست؟ خیلی ها از این مهاجم انتقاد می کنند اما آیا هر بازی در استقلال است؟

من کاملا با فرهاد مجیدی موافقم. وقتی بازیکن خارجی به ایران می آید و 30 هزار دلار می گیرد، باید بدود، بازی کند و به تیم خدمت کند. این یعنی جذب بازیکن خارجی و نیمکت نشینی. یک خارجی را برای بازی می بریم. در حالی که الان نقد تاثیری ندارد. خوب یا بد، تیم به نتیجه می رسد. گفتم مشخص است که استقلال قهرمان می شود. شانس با او خواهد بود اما شرایط نباید به گونه ای باشد که به راحتی به حریف فرصت بدهیم.

منظورتان کمی واضح تر است؟

دیدن؛ در بازی با سپاهان موقعیت خط هافبک ما به قدری بهم ریخته بود که بازیکن سپاهان مستقیماً از وسط رفت و با دروازه بان خود را به سمت یکدیگر پرتاب کرد و این پنالتی را اجرا کرد. متأسفانه با وجود اینکه تیم پیروز می شود، بازیکنان هنوز درک نمی کنند که وقتی به حمله می روند و توپ از دست می رود، باید به جایگاه اصلی خود برگردند و مسئولیت را بر عهده بگیرند. بازیکن استقلال با این همه امتیاز و در بالای جدول هنوز مشخص نیست که نتواند به عقب برگردد و جایی که می خواهد بازی کند. بازیکن باید به صندلی خود بازگردد.

این در برابر فولاد و مثلث خطرناک پاتوسی-پریرا-انصاری چقدر می تواند مشکل ساز باشد؟

هر کس باید کار خود را به درستی انجام دهد. اگر چنین است، مشکلی نیست. مثلث و مربع فرقی نمی کند، مهم این است که خط دفاعی استقلال و هافبک های دفاعی تیم کار خود را به درستی انجام دهند.

چقدر در مورد فولاد می دانید؟

تیم جواد نکونام از آن دسته تیم هایی است که تغییر چندانی ندارد. بنابراین شکل و شمایل بازی آنها کاملا مشخص است. اگر به بازی های قبلی فولاد نگاه کنید، نکونام به تازگی ترکیب اصلی خود را به زور تغییر داده است.

خوشحالی بعد از گل فرهاد مجیدی را دیدی؟

جالب بود! کمتر شاهد چنین رفتاری از سوی مربیان هستیم. یک بار به فرهاد مجیدی گفتم که باید خیلی مراقب رفتارش باشد. شادی بیش از حد یا عصبانیت بیش از حد می تواند تأثیر منفی بر تیم شما داشته باشد. اما گاهی اوقات شادی آنقدر زیاد است که چنین اتفاقاتی رخ می دهد. من برای او خوشحالم و امیدوارم با همان انرژی و انگیزه ای که دارد این چند هفته را پشت سر بگذارد تا هواداران به رویاهایشان جامه عمل بپوشانند و به آرزوهایشان برسند. اما لحظه مهم و خطرناک هنوز در راه است.

آیا با آلومینیوم و مس رفسنجان بازی می کنید؟

نه! از همه مهمتر باشگاه باید سوت آخرین بازی استقلال را امروز در نظر بگیرد. وقتی استقلالی‌ها می‌بینند تیمشان قهرمان می‌شود، افراد بدون قرارداد اول می‌شوند. کارکنان مدیریت باید به فکر این روزها باشند. شنیده ام که شش یا هفت بازیکن استقلال قراردادشان را فسخ می کنند. شاید برخی بگویند الان وقت این صحبت ها نیست اما تجربه نشان داده از این به بعد باید به فکر پایان لیگ بود.

دیدگاهتان را بنویسید