هشدار به دارندگان آیفون / مراقب هک شدن باشید!

هشدار به دارندگان آیفون / مراقب هک شدن باشید!

هکرها روش جدیدی برای نفوذ به آیفون و سرقت اطلاعات کاربران با استفاده از صفحه کلید جعلی کشف کرده اند.

به گزارش آرشا آنلاین، هکرها همیشه به دنبال راه های جدیدی برای نفوذ به دستگاه های کاربران هستند. یک نقص امنیتی جدید در iOS به هکرها اجازه می دهد از صفحه کلید کاربر جاسوسی کنند.

Certo Software گزارشی منتشر کرد که نشان می دهد چگونه مجرمان سایبری با طفره رفتن از اقدامات امنیتی سختگیرانه اپل سعی در سرقت اطلاعات کاربران دارند.برای انجام این کار، کاربران یک صفحه کلید شخص ثالث را روی دستگاه شخصی که دارای کی لاگر است نصب می کنند. این نرم افزار هر ضربه زدن به کلید توسط کاربر کامپیوتر را ثبت می کند و در نتیجه اطلاعات کاربر را به سرقت می برد.

هک آیفون

هکرها این ابزار هک را در یک برنامه کوچک مخفی می کنند و با استفاده از نرم افزار Test Flight اپل برای توسعه دهندگان برنامه، کنترل های امنیتی شرکت را دور می زنند. هکرها امیدوارند که کاربران برنامه های آلوده را دانلود کنند تا بتوانند اطلاعات خود را دریافت کنند.

طبق گفته Certo Software، هکرها به روشی تقریبا ساده عمل می کنند. آنها از یک برنامه کوچک حاوی صفحه کلید اختصاصی استفاده می کنند. این صفحه کلید که دارای نرم افزار Keylogger است، هر آنچه کاربر تایپ می کند به هکرها منتقل می کند. زمانی که اپلیکیشن روی تلفن همراه کاربر نصب می شود، هکرها از طریق کیبورد مخصوص آیفون به تنظیمات اپلیکیشن رفته و دسترسی کامل به کیبورد را فراهم می کنند.

در مرحله بعد، هکرها صفحه کلید استاندارد دستگاه را به نسخه حامل بدافزار خود منتقل می کنند. البته لازم به ذکر است که اکثر اوقات این کیبوردها مشابه کیبورد آیفون هستند و تشخیص آن از کیبورد واقعی تقریبا غیرممکن است.

منبع: مهر