هشدار به یحیی: پرسپولیس باید از بالا به استقلال فشار بیاورد

هشدار به یحیی: پرسپولیس باید از بالا به استقلال فشار بیاورد

محمدرضا مهدوی بازیکن سابق پرسپولیس که سابقه بازی در تیم استقلال را نیز دارد برای بازی برگشت دربی مغرب پایتخت اظهار نظر کرد.

به نظر شما فروش 15 هزار بلیت دربی کافی است؟

متأسفانه این رویکرد برای ماهیت چنین بازی بزرگی مناسب نیست. میلیون ها طرفدار در سراسر ایران و جهان مایل به دیدن این بازی هستند. حالا چون بازی در تعطیلات است، این احتمال وجود داشت که ورزشگاه به راحتی پر شود. من هر لحظه به همه جای دنیا سفر می کنم، اگر یکی از این دو تیم بازی می کند یا دربی برگزار می شود، همه ایرانی ها ساعت کاری، خواب و خوراک خود را طوری تنظیم می کنند که بتوانند این مسابقه را ببینند. مسابقه ای به این اهمیت و فقط 15 هزار بلیت!؟ واقعا جای تعجب و تاسف دارد.

شرایط این دو تیم را چطور می بینید؟

استقلال با تیمی هجومی و خوب به دربی آمد و از طرفی پرسپولیس با ارائه فوتبال مالکیتی که فوتبال روز است در جایگاه خوبی در جدول به دربی آمد و همه اینها باعث حساسیت می شود. این مسابقه بیشتر از همیشه به خصوص که هر دو تیم به دنبال پیروزی هستند. زیرا به هیچ کس به یک اندازه آسیب نمی رساند. این دیدار برای هواداران دو تیم بسیار مهم است.

کدام بازیکن می تواند ستاره تیم پرسپولیس در این دیدار باشد؟

مسابقات حساس و پر استرس معمولاً ستاره ندارند. هر بازیکنی که زیر فشار این بازی بیشتر بتواند خودش را نگه دارد، می تواند فوتبال بهتری ارائه دهد. طبیعتاً همه بازیکنان باید خوب باشند تا یک تیم در چنین مسابقه مهمی پیروز شود.

احتمال برد کدام تیم بیشتر است؟

هر تیمی که از موقعیت های فردی بهتر استفاده کند، برنده بازی است. هر تیمی که اشتباه نکند بازنده نیست. در مجموع این مسابقه از آن مسابقاتی است که باید آن را مسابقه لحظه ها یا مسابقه ثانیه ها نامید.

شما در سطح ملی در پست دفاعی هم در تیم آبی و هم در تیم قرمز بازی کرده اید. این روزها کنترل مهدی کایدی و محمد محبی و همچنین ارسلان مطهری که سابقه گلزنی بارها مقابل پرسپولیس را دارد دغدغه هواداران و پیشکسوتان پرسپولیس است. روش محدود کردن چنین سرعت رو به جلو چیست؟

یحیی گل محمدی تجربه زیادی در این زمینه دارد. هم به عنوان بازیکن و هم به عنوان مربی. خوشبختانه خط دفاعی پرسپولیس یکی از بهترین های این لیگ است. او قطعا در این بازی از قوی ترین مدافعان خود استفاده کرد. دو تا از بهترین هافبک های دفاعی ایران در حال حاضر در پرسپولیس حضور دارند. گلسیانی و مرتضی پورعلیگنجی مدافعان مورد علاقه من هستند. امیدوارم تا بازی مشکلی نداشته باشند و در کنار دفاع های کناری شرایط خوبی را فراهم کنند. اما راه غیرفعال کردن مهاجمان سرعتی این است که آنها را از هافبک های مرکزی دور کنیم. آرش رضاوند و سعید مهری در ترکیب تیم هجومی استقلال به خوبی به مهاجمان خود غذا می دهند. این ارتباط باید از بین برود.

برخی از کارشناسان مستقل معتقدند که دلیل پیروزی این تیم در بیشتر بازی های نیم فصل، حملات دسته جمعی و به گفته یکی دو مورد از آنها حملات هندی این تیم بوده است. جایی که استقلالی ها گاهی با 6 یا 7 نفر از جهات مختلف به خط دفاعی حریفان حمله می کنند. چگونه می توان چنین حملاتی را خنثی کرد؟

برای متوقف کردن چنین تیم هایی، باید از بالا فشار دهید. چون وقتی این اتفاق می افتد، فشار روی تیم مهاجم هند کاهش می یابد. همچنین به محض گرفتن توپ باید با شوت های راه دور تیم را از فشار خارج کرد. وقتی یک بازی طولانی انجام می شود، تیم حریف نه تنها خسته می شود، بلکه تمرکز خود را از دست می دهد تا برگردد و دوباره حمله کند و در نهایت هم کاری از پیش نبرد. هر تاکتیکی در فوتبال یک ضد تاکتیک دارد پس راه حل چنین حملاتی از سوی استقلال سخت نیست.

کدام تیم برنده می شود و چه کسی گل می زند؟

هر دو تیم فوق العاده خوب هستند و با شرایط مساعدی به دربی رسیدند اما به نظرم شانس پرسپولیس بهتر است. چون دربی بازیکنان بیشتری دارد. افراد او تجربه بیشتری در چنین بازی هایی دارند. ضمن اینکه یک دفاع وسط به پرسپولیس گل می دهد.

حرفی برایت باقی مانده است؟

ای کاش… و ای کاش ورزشگاه برای فروش بلیت این بازی محدودیتی ایجاد نمی کرد. ای کاش ورزشگاه پر می شد، اطراف پر می شد، پشت دروازه ها و تمام پیست ها پر می شد تا با نفس گرم هواداران، یکی از جذاب ترین دربی های این سال ها جذاب تر شود، اما نشد.

دیدگاهتان را بنویسید