اتفاق جنجالی در استقلال; هرکسی که مصیبت بزرگتری برای استقلال بیاورد جایگاه بهتری پیدا می کند

اتفاق جنجالی در استقلال;  هرکسی که مصیبت بزرگتری برای استقلال بیاورد جایگاه بهتری پیدا می کند

علیرضا اکبرپور بازیکن سال های اخیر استقلال در خصوص وضعیت استقلال و حضور مدیری جدید در این تیم اظهاراتی را مطرح کرد.

استقلالی ها مدیر جدیدی را در راس باشگاه خود می بینند. نظرت به عنوان پیشکسوت استقلال چیست؟
متاسفم که به این وضعیت عادت کرده ایم! واقعاً برای یک باشگاه بزرگ با 80 سال سابقه شرم آور است. در برخی رسانه ها دیدم که استقلال در 10 سال گذشته بیش از 12 یا 13 مدیرعامل تغییر داده است. این آمار برای خط دفاعی یک تیم فوتبال اتفاق نمی افتد، چه برسد به یک رئیس باشگاه! بارها می بینیم که یک تیم فوتبال برای مدت طولانی مثلاً 4 یا 5 سال یک جفت خط حمله را اداره می کند و هیچ تغییری در گروه دو نفره ایجاد نمی کند. نمونه بارز آن را می توان در تیم های استقلال و پرسپولیس ما دید. در سال های اخیر بارها اتفاق افتاده است که خط حمله این تیم ها یا سایر تیم های لیگ برتری تغییر نکرده است اما حالا صحبت از باشگاه بزرگ استقلال و تغییرات فراوان در راس این باشگاه است. واقعا نمیدونم چی بگم

چرا این اتفاقات می افتد؟
چون همه دوست دارند بخشی از این باشگاه و موفقیت آن باشند. همه دوست دارند روی صندلی مدیرعاملی باشگاه استقلال عکس بگیرند. همه دوست دارند به اتاق مدیریت باشگاه استقلال بروند و در جمع مدیران این باشگاه باشند. ما افراد زیادی را می شناسیم که در دو دهه گذشته به جایگاهی که در باشگاه استقلال بوده اند، نرسیده اند. اصلا این صندلی سکوی پرتاب است چرا نمی آیند؟ وقتی کسی نیست که جلوی این مشکلات را بگیرد و در مقابل آنها بایستد، زمانی اتفاق می افتد که فردی به خودش اجازه می دهد روی صندلی های مدیریتی باشگاه استقلال بنشیند. بنابراین، ظرف 10 سال، تعداد زیادی از مدیران عامل جایگزین خواهند شد. آیا باشگاهی در امارات، قطر یا عربستان سعودی می شناسید که به این سرعت مدیران را تغییر دهند؟ اونجا به سرعت مربی عوض میکنن! زمانی بود که ما از تیم ملی عربستان به عنوان مثالی استفاده می‌کردیم که نشان می‌داد با چه سرعتی سرمربی خود را عوض می‌کنند یا باشگاه‌های عربستانی چقدر سریع مربیان خود را تغییر می‌دهند. به محض اینکه یک مربی شکست خورد، او را تعویض کردند. حالا این شرایط برای مدیریت باشگاه استقلال نمونه است. هر مدیری می آید، بعد از مدتی او را عوض می کنند. نمی گویند که مثلا با تغییر مدیر کل برنامه های باشگاه به هم می ریزد!

عاقبت این وضعیت چه خواهد شد؟
قطعا هیچ اتفاقی برای این حاکمان نخواهد افتاد. در این چند سال اخیر دیدیم که آقایان افتخاری، فتحی، سعادتمند، فتح الله زاده، آجورلو و خیلی های دیگر آمدند و بعد از رفتنشان یا به جاهای بهتری رفتند یا به کار قبلی خود برگشتند و هیچکس نگفت چه شرایطی برای استقلال ایجاد کردی. . اگر اشتباه نکنم آقای فتحی وینفرد شفر را اخراج کردند و اجازه تمرین ندادند. او هم رفت تا آبروی ایران را به دست آورد. بعد شکایت کرد. بعد از مدتی استراماهونی آمد. ایشان هم یک بار در زمان آقای فتحی رفتند و بعد گفتند حقوق نگرفته اند و از استقلال شکایت کردند. آقای فتحی سپس برکنار شد و مدیر مجموعه ورزشی انقلاب شد. نمی شود از استقلال این همه دردسر برای باشگاه آورد و بدهی گذاشت و بالاخره به جایگاه بهتری رسید! آقای مدی از استقلال رفت و مدیر مجموعه ورزشی آزادی شد! آیا زمان آقای مادی نبود که مهدی قیدی را به باشگاه شباب الاهلی فروختند و قراردادی 5 ساله امضا کردند، حالا دیگر ما مانده ایم که او را چگونه برگردانیم. چی شد؟ به جای استیضاح، یک پست عالی به او دادند. به نظر می رسد هر که مصیبت بزرگتری برای استقلال بیاورد جایگاه بهتری می گیرد! در کل الان وضعیت رو به بهبود نیست! تا باشگاه استقلال به بخش خصوصی واگذار نشود، همین.

چه کسی این افراد را انتخاب می کند؟
هر 4 سال یک وزیر جدید می آید و رئیس مجمع باشگاه استقلال می شود. طبیعی است که دوستان و آشنایان خود در این باشگاه (استقلال) یا پرسپولیس را در جمع مدیران باشگاه ها قرار دهد. این برای زمان و آینده آنها خوب است. در نهایت مدیریت یکی از بزرگترین باشگاه های ایران به رزومه آنها اضافه خواهد شد. چه کسی چنین موقعیتی را دوست ندارد؟ فقط هواداران استقلال و پرسپولیس ضرر می کنند چون هیچکس به فکر آنها نیست.

چرا کسی به آنها توجه نمی کند؟
این طبیعی است. چون هواداران هیچ سهمی در این باشگاه ها ندارند. جای آنها فقط روی سکوهای ورزشگاه آزادی است و مدیران می آیند و تمام مشکلاتی را که می خواهند در استقلال و پرسپولیس ایجاد می کنند.

در این شرایط شرایط استقلال در فصل نقل و انتقالات را چگونه می بینید؟
ما اصلا وضعیت خوبی نداریم! تیم استقلال در بدترین شرایط ممکن قرار دارد. اگر بخواهیم یک جمله درباره استقلال در نقل و انتقالات بگوییم باید بگوییم که وضعیت این تیم اصلا بد نیست، بلکه وحشتناک است. البته در مقایسه با تیم هایی مثل سپاهان و پرسپولیس که برای قهرمانی می جنگند.

به نظر شما رقابت اصلی برای قهرمانی فصل آینده بین کدام تیم ها است؟
من همیشه استقلال را مدعی قهرمانی می دانم، اما اگر از وضعیت تراکتورسازی خبر نداشتم، می گفتم سپاهان و پرسپولیس اما حالا تراکتور به لیست مدعیان قهرمانی اضافه شده است. تراکتور در فصل نقل و انتقالات به خوبی استفاده شده و در شرایط بسیار خوبی قرار دارد. ضمن اینکه سرمربی اسپانیایی این تیم در نیمه دوم سال گذشته عملکرد بسیار خوبی داشت. فکر می کنم اگر استقلال با این وضعیت ادامه دهد، فصل بسیار سختی را پیش رو خواهد داشت. خدا به نکونام صبر بدهد تا این وضعیت را تحمل کند. امیدوارم اتفاقات خوبی برای استقلال بیفتد وگرنه شرایط بسیار سختی برای هواداران خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید