هشدار جدی قوه قضائیه به مسافران ترکیه/ ورود اشیای عتیقه به ترکیه و بالعکس نیاز به مجوز دارد.


ساعت: 10:06
تاریخ انتشار: 1401/02/06
کد خبر: 1834485

رئیس دبیرخانه شورای عالی پیشگیری قوه قضائیه به توصیه های جدی در سفر به ترکیه در قالب گردشگری یا اقامتی اشاره کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علیرضا سواری گفت: به شهروندان ایرانی که در ترکیه سرمایه گذاری می کنند توصیه می شود قبل از هرگونه اقدام و ادامه امور تجاری خود از طریق مراجع رسمی با سفارت جمهوری اسلامی ایران در آنکارا و سرکنسولگری استانبول، ارزروم و ترابزون مشورت کنند. “

رئیس کمیته پیشگیری از جرائم ایرانیان خارج از کشور گفت: برای رانندگی در ترکیه باید کتاب معتبر بین المللی یا کتاب ترکی یا ترجمه رسمی ترکی کتاب ایرانی ساخته نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در ترکیه داشته باشید در غیر این صورت. زمان حادثه مشخص است و ممکن است دستگیر شوید. گواهی، شناسنامه و بیمه خودرو الزامی است.

مشاور ارشد قوه قضائیه در امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم به هموطنانی که عازم ترکیه هستند هشدار داد که از هرگونه مناظره سیاسی غیراصولی خودداری کنند و در صورت ابراز نارضایتی از وطن خود با شهروندان کشور میزبان ابراز همدردی کنند.

سواری ادامه داد: برای گرفتار نشدن در دام خودروربایان و … هنگام تردد با خودرو در جاده های این کشور از رانندگی افراد غریبه (زن یا مرد) زیر هر چیزی اکیداً خودداری کنید.

وی ادامه داد: در صورت وقوع حوادثی مانند سرقت پول یا مدارک مسافرتی یا مورد دیگری در ترکیه، لازم است از برخورد مستقیم خودداری شود، مراتب را به پلیس محلی اطلاع داده و گزارش پلیس را در این زمینه اخذ و سپس موضوع را از طریق نمایندگان مجلس شورای اسلامی بررسی کنیم. جمهوری ایران برای پیگیری. گزارش رسمی پلیس به شما این امکان را می دهد که در نهادهای مربوطه موضوع را به طور موثرتری رصد کنید.

سواری گفت: خرید و فروش عتیقه جات یا خروج و ورود به ترکیه نیاز به مجوز قانونی دارد.

وی ادامه داد: برای معاملات و قراردادهایی که نیاز به تایید و امضا در دفاتر رسمی و ترجمه رسمی دارند، تماس با مراجع رسمی را فراموش نکنید و در این زمینه می توانید با نمایندگان جمهوری اسلامی ایران مشورت کنید.

سواری گفت: اکنون اتباع ایرانی می توانند بدون ویزا به ترکیه سفر کرده و حداکثر سه ماه در آن کشور اقامت کنند. حضور بیش از این مدت مستلزم مجوز رسمی از مراجع و تمدید اقامت می باشد. اقامت بیش از حد منجر به اخراج فوری و ورود مجدد می شود.

رئیس کمیته پیشگیری از جرائم ایرانیان خارج از کشور در پایان افزود: سایت سفارت جمهوری اسلامی ایران در آنکارا به آدرس http://ankara.mfa.ir است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید