هشدار جدی هواشناسی برای طوفان شن و اختلال در حمل و نقل ریلی و هوایی


ساعت: 12:34
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۳/۲۷
کد خبر: 1876554

سازمان هواشناسی نسبت به طوفان شن در برخی استان ها هشدار داده و نسبت به خسارت به محصولات کشاورزی و اختلال در حمل و نقل ریلی و هوایی هشدار داده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ بر اساس تحلیل وضعیت جوی و نقشه های آینده ساز سازمان هواشناسی، طی 5 روز آینده برای اکثر مناطق کشور جوی پایدار پیش بینی می شود. امروز در برخی مناطق خراسان شمالی، خراسان رضوی و ارتفاعات جنوبی سیستان و بلوچستان رگبار پراکنده، رگبار و وزش باد شدید پراکنده است. .

دوشنبه هفته آینده با گذر موج متوسط ​​جوی بر روی کشور در برخی نقاط استان های ساحلی دریای خزر، اردبیل، شمال شرق، شرق و مناطق کوهستانی البرز به ویژه در بعدازظهر افزایش ابر، کوتاه مدت. بارش و رعد و برق و وزش باد شدید پیش بینی می شود.

روز سه شنبه در رشته کوه های البرز و بخش هایی از شمال شرق و جنوب شرق رگبار و رعد و برق شکسته پیش بینی می شود.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی، با توجه به تقویت سرعت باد در مرز غربی کشور، نفوذ گرد و غبار برای استان های کرمانشاه، ایلام و خوزستان برنامه ریزی شده است.

از امروز تا یکشنبه آینده در برخی نقاط شمال شرق، شرق، جنوب شرق و دامنه های شرق البرز و از روز دوشنبه در بیشتر نقاط کشور سرعت وزش باد افزایش می یابد و در مناطق مستعد موجب گرد و غبار و کیفیت هوا می شود.

توضیحات سیستم: گرادیان فشار را افزایش دهید

نوع خطر: باد شدید، گرد و غبار، در مناطق مستعد طوفان شن

حوزه عمل:

جمعه 6 اسفند 1401: شرق خراسان جنوبی، شمال سیستان و بلوچستان، شرق کرمان.

شنبه 7 اسفند 1401: شمال و شرق سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، شرق کرمان.

اثر خطر: اختلالات ترافیکی، فرسایش گرد و غبار، کاهش کیفیت هوا، کاهش دید، آسیب به صنایع حساس به گرد و غبار و احتمال آسیب به صنعت کشاورزی، آسیب به سازه های موقت مانند تابلوهای تبلیغاتی و غیره، سقوط اجسام از ارتفاع، شکستن. ، درختان و نهال های فرسوده، تخلف ناوگان ریلی و حمل و نقل هوایی.


توصیه: پرهیز از سفرهای غیرضروری، پارک خودروها در کنار درختان فرسوده و ساختمان های نیمه کاره، پرهیز از حضور همه گروه ها در فضای باز، مدیریت و حفاظت از صنایع حساس به گرد و غبار، تقویت سازه های موقت، پرهیز از هلیکوپتر و هواپیماهای سبک، پرهیز از فعالیت های کوهنوردی.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید