هشدار روزنامه اصولگرا درباره عواقب «پاشیدن ماست» به دو زن برهنه در مغازه

هشدار روزنامه اصولگرا درباره عواقب «پاشیدن ماست» به دو زن برهنه در مغازه

خراسان در یادداشتی به حوادث اخیر پرداخت و نوشت: اکنون زمان مواجهه با این معضل و حل آن به گونه ای است که کمترین آسیب را به جامعه و ساختارهای مذهبی و فرهنگی آن وارد کند. ما جاده هایی هستیم که قبلاً آسیب ندیده ایم.

با توجه به شرایط و التهاباتی که از ماه ها قبل در کشور به وجود آمد که یکی از انشعابات آن تبعیت برخی از افراد به رفتارهای متجاوزانه و غیرقانونی و کشف حجاب بود، احتمال وقوع حوادث و درگیری هایی مانند حوادث اخیر و … اتفاق ناگوار اسیدپاشی شیر و برخوردهای غیرمنطقی این قابل انتظار است.

هر اتفاقی که این روزها در خصوص «حجاب» و مواجهه با معضل حجاب در جامعه رخ دهد، اعم از گفتار، اظهار نظر، رفتار و کردار، چه مثبت و چه منفی، مورد توجه مردم و به ویژه کاربران در فضای مجازی قرار خواهد گرفت. یکی از این موارد که در ایام نوروز مورد توجه رسانه ها قرار گرفت و برخی آن را اقدامی تحسین برانگیز خواندند، ارزیابی حفاظت از مجموعه باغ ارم شیراز برای حافظان حجاب و تذکر مؤدبانه و مودبانه به بازدیدکنندگان بی حجاب بود. این باغ که با واکنش همراه بود. ; البته عده ای این را نفهمیدند و به او انتقاد کردند که به نظر می رسد این انتقادات چندان منطقی نبود.

در این روزها اما اعتراضات در برخی تریبون ها به موضوع افشای حجاب افزایش یافت و به همین دلیل وزارت کشور نیز در این باره بیانیه ای صادر کرد.

اما چالش های کشف حجاب این روزها به همین جا ختم نمی شود و شاید انتشار تصاویر دوربین فروشگاهی از پاشیدن ماست دو زن، موضوع حجاب امر به معروف و نهی از منکر و پدیده قرار نامناسب در نهی از منکر این امر باعث واکنش بسیاری شد.

آنچه امروز در خصوص معضل حجاب در جامعه با آن روبرو هستیم، بنا به شهادت بسیاری از کارشناسان و دلسوزان، اکنون زمان مواجهه با این معضل و حل آن به گونه ای است که کمترین آسیب را به جامعه و دینی و مذهبی آن وارد کند. ساختارهای فرهنگی طرح جدیدی را آغاز کرده ایم و باید در بسیاری از دیدگاه ها و روش هایی که تاکنون آسیبی ندیده ایم، تجدید نظر کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید