هشدار سازمان بهداشت جهانی در مورد آمیکرون

هشدار سازمان بهداشت جهانی در مورد آمیکرون

سازمان جهانی بهداشت در بیانیه اخیر هشدار داد: اگرچه سویه آمیکرون کمتر از دلتا خطرناک است، اما همچنان برای افراد واکسینه نشده خطرناک است.

آدریانوم گابریسوس، مدیر کل سازمان جهانی بهداشت گفت: «در حالی که آمیکرون کووید-19 کمتر از دلتا باعث بیماری می‌شود، اما همچنان یک ویروس خطرناک است، به ویژه برای کسانی که واکسینه نشده‌اند».

به گفته این سازمان، این فشار به زودی در آمریکا به چیزی مبالغه آمیز تبدیل خواهد شد. افزایش جهانی موارد آمیکرون نشان می دهد که این گونه بسیار مسری تر از دلتا است.

مدیرکل سازمان جهانی بهداشت ادامه داد: در حالی که واکسن‌ها در پیشگیری از مرگ و بیماری‌های جدی ناشی از کووید-۱۹ بسیار مؤثر هستند، اما به طور کامل از انتقال آن جلوگیری نمی‌کنند. انتقال بیشتر به معنای بستری شدن بیشتر در بیمارستان، مرگ و میر بیشتر، افزایش خطر برای افراد خط اول به عنوان کارکنان مراقبت های بهداشتی و در نهایت خطر بالاتر ابتلا به نوع دیگری است که حتی قابل حمل تر و کشنده تر از آمیکرون است.

او گفت: “یادگیری زندگی با ویروس به این معنی نیست که ما می توانیم یا باید این تعداد مرگ و میر را بپذیریم.” 90 کشور هنوز حتی 40 درصد جمعیت خود را واکسینه نکرده اند و در مناطقی مانند آفریقا بیش از 85 درصد از مردم فقط یک دوز واکسن دریافت کرده اند و تا زمانی که نتوانیم شکاف واکسیناسیون را کم کنیم، نمی توان همه گیری حاد را متوقف کرد. کشورها “

دیدگاهتان را بنویسید