هشدار سازمان هواشناسی برای این استان ها

هشدار سازمان هواشناسی برای این استان ها

روز جدید : سازمان هواشناسی از ادامه فعالیت بادهای موسمی در 14 استان خبر داد و نسبت به طغیان رودخانه ها هشدار داد و اعلام کرد: سامانه بارشی جدید از شنبه هفته آینده وارد کشور می شود.

بر اساس تحلیل آخرین نقشه های پیش یابی سازمان هواشناسی امروز در برخی مناطق سیستان و بلوچستان، چهارمحال و بختیاری، کوگیلویه و بویار احمد، شمال و شرق خوزستان، غرب و جنوب فارس، اردبیل، کوه های هرمزگان، البرز مرکزی. ارتفاعات و ارتفاعات به ویژه در بعدازظهر و ساعات اولیه شب ابری همراه با رگبار پراکنده همراه با احتمال رگبار، رعد و برق و وزش باد پیش بینی می شود.

رگبار پراکنده، رعد و برق و وزش باد شدید موقت از چهارشنبه تا جمعه در بخش‌هایی از شمال غرب، رشته‌کوه‌های البرز مرکزی و کوه‌های هرمزگان پیش‌بینی می‌شود و در سایر نقاط کشور جوی نسبتاً پایدار حاکم است.

شنبه هفته آینده با ورود سامانه بارشی جدید به کشور، در مناطقی از شمال غرب، غرب، ارتفاعات و دامنه های زاگرس مرکزی و البرز و سواحل خزر بارش باران، گاهی رعد و برق و وزش باد موقتی شدید پیش بینی می شود. دریا.

طی 5 روز آینده در شمال شرق، شرق، جنوب شرق و بخش هایی از مناطق مرکزی و غبارآلود وزش باد شدید پیش بینی می شود. در این مدت با تشکیل توده گرد و غبار در کشورهای همسایه غربی و انتقال آن به غرب کشور، کاهش کیفیت هوا و دید افقی در این مناطق پیش بینی می شود.

شرح سیستم: رشد ابرهای همرفتی و فعالیت سامانه بارشی

نوع خطر: رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید موقتی و در نقاطی تگرگ

حوزه اثر:

سه شنبه 11/05/1401: شمال شرق آذربایجان شرقی، اردبیل، خوزستان، اصفهان، خراسان شمالی، تهران، سمنان، البرز.

چهارشنبه 1401/05/12: خراسان شمالی، اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، تهران، البرز و سمنان.

اثر خطر: احتمال رعد و برق، احتمال آبگرفتگی معابر و مسیل به صورت موضعی و محدود، احتمال افزایش ناگهانی سطح آب رودخانه های فصلی، احتمال شکستن درختان کهنسال، احتمال سقوط اجسام از ارتفاعات و احتمال تاخیر در رودخانه ها. پرواز.

توصیه: هنگام بالا رفتن از ارتفاعات مراقب باشید، وسیله نقلیه خود را در اطراف درختان افتاده و ساختمان های ناتمام پارک نکنید، از ایستادن در بستر رودخانه ها خودداری کنید و هنگام عبور از جاده مراقب باشید.

توضیحات سامانه: تداوم و گسترش بارندگی های موسمی و فعالیت سامانه بارشی

نوع خطر: باران و رعد و برق، وزش باد شدید و تگرگ در مناطق مستعد، وزش گرد و غبار در مناطق مستعد
حوزه اثر:

سه شنبه 1401/05/11: نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان، نیمه غربی و قسمت جنوبی کرمان، فارس، بوشهر، کوگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، غرب یزد، غرب و جنوب اصفهان، مازندران، دامنه ها. و ارتفاعات تهران، البرز و سمنان از غرب، شرق و شمال هرمزگان و شرق خوزستان.

اثر خطر: طغیان آب جاری و جاده، طغیان فصلی رودخانه، رعد و برق، خسارت ناشی از وزش باد شدید لحظه ای همراه با گرد و غبار موقت و کاهش دید و اختلال در ناوگان حمل و نقل.

توصیه: از تردد و شب مانی در سواحل و بستر رودخانه های فصلی خودداری کنید، عشایر عشایر را جابه جا نکنید، از ارتفاعات بالا نروید، در بستر رودخانه ها چادر نزنید، در معابر قرار نگیرید، خودروها را در کنار درختان افتاده پارک نکنید، با هواپیماهای سبک پرواز نکنید. و هلیکوپتر آمادگی دستگاه های اجرایی مانند نیروهای امدادی، اداره راه، شهرداری، وزارت نیرو و … برای مقابله با بحران.

توضیحات سیستم: باد و گرد و غبار

نوع خطر: وزش گرد و غبار و نفوذ گرد و غبار، وزش باد شدید در مناطق مستعد طوفان گرد و غبار

حوزه اثر:

سه شنبه 11/05/1401: شمال سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، شرق و جنوب خراسان رضوی، شرق و جنوب سمنان.

چهارشنبه 1401/05/12: شمال سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، شرق کرمان، شرق و جنوب سمنان.

اثر خطر: افزایش گرد و غبار، کاهش شدید شعاع دید، کاهش کیفیت هوا، احتمال شکستن درختان کهنسال، احتمال آسیب به تجهیزات حساس به گرد و غبار و صنعت کشاورزی، تاخیر یا احتمال لغو پرواز.

توصیه: پرهیز از فعالیت در فضای باز، پرهیز از ایستادن در فضای باز هنگام گرد و غبار، آمادگی مراجع اجرایی مرتبط مانند نیروهای امدادی، دانشگاه علوم پزشکی، استان ها و …، پرهیز از پرواز هلیکوپتر و هواپیماهای سبک و جلوگیری از توقف خودروها. بعدی درختان فرسوده و ساختمان های نیمه کاره.

دیدگاهتان را بنویسید