هشدار سازمان هواشناسی برای استان های ساحلی

هشدار سازمان هواشناسی برای استان های ساحلی

سازمان هواشناسی برای استان های ساحلی جنوب کشور نسبت به بارش باران، رعد و برق و وزش باد موقتی تا یکشنبه هفته آینده در برخی مناطق هشدار داده است.

بر اساس تحلیل نقشه‌های سینوپتیک و پیش‌بینی سازمان هواشناسی تا روز شنبه هفته آینده در برخی مناطق شمال استان آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی در ساعات بعدازظهر و اوایل ماه جاری بارش باران، رعد و برق و وزش باد شدید موقت و گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود. شب

امروز و فردا در برخی مناطق استان های ساحلی دریای خزر و ارتفاعات البرز مرکزی بارش پراکنده و گاهی رعد و برق و وزش باد پیش بینی می شود. یکشنبه هفته آینده در مازندران، گلستان، خراسان شمالی، رشته کوه های البرز مرکزی و جنوب استان های سیستان و بلوچستان رگبار و رعد و برق پیش بینی می شود.

طی 2 روز آینده در برخی مناطق شمال شرق، شرق، دامنه های جنوبی البرز مرکزی و جنوب غرب کشور وزش باد شدید و گرد و خاک پدیدار می شود. تلاطم در دریای خزر و خلیج فارس تا روز جمعه.

توضیحات سیستم: باد نسبتاً شدیدی می وزد و ارتفاع امواج را افزایش می دهد

زمان شروع: بعدازظهر چهارشنبه 31/03/1402

مهلت: اواخر روز سه شنبه 04/06/1402

نوع خطر: چهارشنبه (03/03/1402) تا شنبه (04/03/1402): خلیج فارس و غرب تنگه هرمز به ویژه در بعدازظهر و اوایل شب وزش باد نسبتاً شدید جنوب غربی – شمال غربی با حداکثر سرعت. 12 متر بر ثانیه و ارتفاع امواج 1.5 متر است.

پنجشنبه (04/01/1402) تا شنبه (04/03/1402): خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان به ویژه صبح تا ظهر، سرعت باد جنوب شرقی تا حداکثر سرعت 10 متر بر ثانیه افزایش می‌یابد و ارتفاع موج افزایش می‌یابد. در 1 متر

یکشنبه (04/04/1402) تا سه شنبه (04/06/1402): خلیج فارس، تنگه هرمز، باد نسبتاً شدید جنوب شرقی با حداکثر سرعت 15 متر بر ثانیه و افزایش ارتفاع موج 2 متر.

منطقه عملیاتی: خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان

خطر: اختلال در تردد کشتی های سبک، احتمال اختلال در تردد کشتی های مسافربری، احتمال پاره شدن تورهای ماهیگیری و آسیب به قفس ماهی.

توصیه: خودداری از تردد کشتی های سبک و فعالیت های تفریحی، اقدامات لازم برای عبور ایمن کشتی های مسافربری به ویژه در بنادر مرکزی و شرقی.

دیدگاهتان را بنویسید