هشدار سازمان هواشناسی برای 5 استان

هشدار سازمان هواشناسی برای 5 استان

سازمان هواشناسی نسبت به وزش باد نسبتا شدید برای 5 استان هشدار داد و از افزایش نسبی دما و جو آرام در اکثر مناطق کشور طی 5 روز آینده خبر داد.

پیش بینی کلی نقشه های همدیدی و پیش یابی سازمان هواشناسی نشان می دهد طی 5 روز آینده در اکثر مناطق کشور جوی آرام همراه با افزایش نسبی دما پیش بینی می شود.

امروز بعدازظهر و اوایل شب در شمال آذربایجان غربی، شمال و شرق آذربایجان، اردبیل، ارتفاعات البرز، کرمان و سیستان و بلوچستان افزایش ابر ابری و رگبار پراکنده، گاهی رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی خواهد بود.

فردا یکشنبه در شمال استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل و جنوب سیستان و بلوچستان و دوشنبه در نیمه شمالی استان های آذربایجان شرقی و اردبیل به ویژه در بعدازظهر و اوایل شب بارش باران، رعد و برق و رگبار و رعد و برق موقتی شدید است. وزش باد و در مناطق مستعد وقوع پدیده گرد و غبار پیش بینی می شود.

سه شنبه هفته آینده در سواحل دریای خزر و خراسان شمالی بارش پراکنده باران و در برخی نقاط وزش باد خواهد بود.

طی 5 روز آینده در برخی مناطق در دامنه های شرقی، غربی و جنوبی البرز وزش باد شدید گاهی همراه با گرد و خاک پیش بینی می شود. امروز دریای خزر و تا فردا خلیج فارس، غرب تنگه هرمز و شرق دریای عمان مواج و طوفانی است.

توضیحات سیستم: افزایش گرادیان فشار در سطح زمین

مهلت: شنبه 27.03.1402

نوع خطر: باد نسبتاً شدید تا شدید، وزش و نفوذ گرد و غبار

حوزه اثر:

شنبه 27/03/1402: شرق و جنوب سمنان، خراسان رضوی، ایلام، خوزستان، بوشهر.

اثر خطر: در مناطق مستعد گرد و غبار، کاهش دید و کاهش کیفیت هوا، احتمال آسیب به تجهیزات شهری و برون شهری از جمله سقوط بنرها، تابلوهای تبلیغاتی، داربست ها و سازه های موقت، احتمال سقوط اجسام از ارتفاعات و احتمال شکستن نهال های قدیمی. و درختان

توصیه: پرهیز از حرکت غیرضروری بیماران تنفسی، افراد مسن و کودکان، افزایش احتیاط هنگام رانندگی در جاده ها، اطمینان از استحکام سازه های موقت، افزایش احتیاط در حین فعالیت های ساختمانی، افزایش احتیاط در هنگام عبور و مرور و عدم اجازه پارک خودروها در حاشیه نیمه ساختمان های تمام شده و درختان قدیمی

دیدگاهتان را بنویسید